Успелите

Васко Василев: Има нужда от революция и с Voubs.com ще я направим!

Васко Василев е бивш национален шампион по бокс и настоящ успешен предприемач и спортен мениджър. В последните 2 години обаче прави рязък завой в кариерата си и разработва конкурсния хъб Voubs.com – платформа, която цели да установи глобални стандарти в онлайн състезанията. 

Фокусът на проекта са изкуства и социални дейности, а до средата на февруари тече гласуването за VIPA - най-мащабния конкурс до момента, с награден фонд от 41 000 евро, международно жури от 9 държави и над 500 участници от цял свят. Церемонията по връчване на първите Voubs International Photography Awards ще се проведе в София през март. На нея ще бъдат раздадени награди на 30 отличени артисти в шест категории. Голямата награда е  „Фотограф на годината" - 5000 евро и статуетка  „Златен Voubs".

Още за проекта – от самия Васко.

Какво е общото между спорта и изкуството? 

Общото е надпреварата да бъдеш най-добрият, да получиш признание, награди, популярност и добро заплащане. Аз ги свързах, защото организациите и посещенията на стотици международни спортни събития ми помогнаха да вникна изключително детайлно в процесите на състезанията. И докато гледах формат за певци по телевизията, си казах: защо това не съществува в интернет? Оказа се, че никой не е развил качествена платформа за различни онлайн състезания. И реших, че ще го направя аз. Специализираме се в изкуство, защото качествата на артистите могат да бъдат съпоставени и съизмерими онлайн, за разлика от спортните например. 

Защо конкурси? Каква е визията ви за Voubs.com?

Забелязах сериозен пропуск и необходимост от подобрение в тази област. Дори бих казал – имаме нужда от революция. Защото идеята е сериозно опорочена и първата асоциация е с нагласени резултати, предварително определени победители, манипулируема система за гласуване, необходимост от сложна регистрация, липса на доверие и т.н. От страна на организаторите, проблемите също не са малко – инвестиция за собствена страница, създаване на правила, създаване на система за гласуване, маркетинг бюджет за привличане на участници, привличане на подходящо жури, липса на доверие и т.н.

Първото, което искаме да изградим чрез VOUBS, е взаимното доверие между участници и организатори, като ние сме посредник и гарант за това. Така артистите от цял свят ще получат аудитория и нови възможности да изградят фен база. А организаторите ще имат наготово всички инструменти за организиране на конкурси, заедно с огромна аудитория, която има интерес да участва. При тези условия би следвало да увеличим многократно броя и честотата на организираните конкурси в световен мащаб.

До момента само ние сме организирали над 100 конкурса за 18 месеца, към които са проявили интерес 80 000 участници и потребители от цял свят. Представете си, ако към нас се присъединят само още 100 организатори!  

Опитът в организирането на спортни събития вдъхновява Васко Василев за Voubs.com

А защо нарекохте платформата „конкурсен хъб“? 

Трябваше да намерим определение за нещо, което не е съществувало до момента. VOUBS е център на система, която обединява много източници и връзки към себе си. Това са организатори, участници, жури, публика и рекламодатели, които комуникират помежду си чрез състезания. „Конкурсен хъб“ най-добре описва тези възможности и връзки. 

Какво следва?

В момента сме фокусирани върху организацията и награждаването на първите Voubs International Photography Awards. Създадохме ги, от една страна, за да изградим собствения си имидж, но и за да достигнат нашите идеи и проект до повече хора. В конкурса се включиха над 500 участници от цял свят. Вложихме огромен награден фонд, за да докажем, че VOUBS има потенциал за изключително мащабни конкурси на световно ниво. Със същата идея избрахме и журито - важна част от изграждането на доверието между потребителите и хъба. Неговият вот е основен в алгоритъма на платформата и затова избрахме професионалисти с впечатляващи кариери от 9 държави, които имат предишен опит в журиране на международни онлайн конкурси. 

Васко с Наградата за "Фотограф на годината" на VIPA 2016 - статуетка "Златен VOUBS"

Ако знаехте какво ще ви коства Voubs.com в началото, щяхте ли да започнете?

Много интересен въпрос. Креативността и иновативните идеи са в кръвта ми – когато започнахме работа по Voubs.com, толкова се запалих, че изоставих плана да отварям франчайз верига за сандвичи и спрях да записвам идеите си за проекти - имах 23 разработени. Ако знаех какво ще ми коства, може би бих избрал да стартирам с някой по-лесен проект. Но днес силно вярвам, че с Voubs мога да предоставя възможности за милиони потребители както за изява, така и за финансиране и намиране на работа по проекти, а защо не и продажба на съдържание. 

Какво Ви движи напред?

Вярвам, че правя нещо полезно за определена група хора. Самите идеи, които са в главата ми, ме движат напред. За мен финансовата част на нещата е важна дотолкова, че да ми позволи да реализирам още идеи и проекти.

Какво е за Вас успехът?

Никога преди не съм си задавал този въпрос. Свикнал съм да действам упорито, без да очаквам резултати, тъй като вярвам, че когато човек се труди и дава всичко от себе си, би следвало рано или късно да успее в целта си. Ако става въпрос за успеха на Voubs, това би означавало милиони потребители и хиляди организатори в платформата. Като личен успех виждам възможността да работя по такъв тип проект. 

А обратното на успех?

Ако не успея да реализирам или поне да работя върху идеите си, това би означавало провал за мен. 

Какви са предизвикателствата пред един български проект, който се опитва да промени цяла сфера в глобален мащаб? 

Първата е липса на доверие – малко по-трудно е да се позиционираш пред Западна Европа, Далечния Изток и САЩ, ако си от България. Втората – достъп до финансиране – все още сме много далече от развитите стартъп екосистеми. Третата – опит. Вероятно може доста грешки да бъдат спестени, ако го имахме. В момента ми се струва невъзможно да решим тези 3 основни за нас проблема, без привличането на международен партньор. Но така проектът няма да бъде изцяло български. В този смисъл – бих се радвал да открия българи, които могат да ни помогнат по тези три точки. Към момента, за съжаление, не познавам такива. 

Защо бизнес в България? 

Аз като бивш спортист и национален състезател съм възпитан да обичам страната си. Вярвам във възможностите на българите и считам, че ние имаме нужда от шанс, за да се докажем и разгърнем потенциала си. Не е далеч времето, когато за страната ни ще се говори повече и с възхищение. Всички искаме това, нали? Нека се опитаме да го направим тогава!

Васко с приятелката си и дъщеря им. 


Не се колебайте да ни изпращате предложения за интервюта в различните ни категории на contacts@uspelite.com. Включете имената на човека, който предлагате за интервю, кратко негово представяне и начин за връзка под формата на e-mail адрес/акаунт в социалните мрежи и/или телефонен номер

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Елена Пенева

Елена Пенева е управляващ директор на Creative Energy Hub и журналист с над десетилетие опит и хиляди публикации в множество български и европейски медии. Обича да се вдъхновява от истории на успешни българи и с радост ги разказва в Uspelite.bg

Оставете коментар

0 коментара