12 НПО ще участват в Акселератор за дарителски кампании за "Щедрият вторник"
''Щедрият вторник'' е денят, в който даряме от сърце и празнуваме щедростта. Тази година в България честваме #GivingTuesday на 30 ноември. В инициативата се включват 12 неправителствени организации с разнородни действия под знака на доброто, като всяка от тях има своя кауза и целта е да направят акция, свързана с нея.
Глобалното събитие ''Щедрият вторник'' стартира през 2012 г. в САЩ като реакция срещу Черния петък, водещ до безконтролно пазаруване за празниците на голямо количество излишни покупки и вещи. #GivingTuesday се отбелязва в 100 страни по целия свят чрез дарения на благотворителни организации и дела.
„На "Щедрият вторник" можеш да дариш безусловно всичко – от положителна дума, от това да напазаруваш за някого, до финансови средства - казусът е да проявиш някаква благотворителност, идваща от добрината, от сърцето“, разказва за Радио София Диана Стойкова, координатор на акцията за организаторите от фондация „BCause“.
Според Световния дарителски индекс на КАФ 2021 България е на 45-о място по щедрост от 114 държави. Ежегодното проучване показва, че българите сме станали в цели 3 пъти по-щедри през изминалата 2020 година.
“Световният дарителски индекс на КАФ за 2020 показва реално безпрецедентната солидарност, която обществото ни показа в лицето на заплахата COVID-19, солидарност, която съумяхме да запазим не само за кратък кризисен период, а през цялата година, която смело може да наречем годината, в която дарителството нямаше умора.
Естествено, огромната част от дарителството се насочи към лекарите, сестрите в болниците и всички хора на първа линия срещу пандемията. Там бяха и благотворителните организации, посветени на хората от най-уязвимите общности - те без съмнение спечелиха нови партньори и дарители'', разказва Елица Баракова, изпълнителен директор на BCause.
Какво е Акселераторът и кой ще участва?
Акселераторът представлява двудневно практическо обучение, основано на 25 години опит в дарителски кампании. Тази година в него са избрани 12 от общо 40 организации. Всички те ще преминат през елементите на планиране на успешна кампания с помощта на фондация BCause и външни експерти. Одобрените организации ще преминат през всички елементи на планиране на успешна кампания.
Акселераторът е предназначен за организации с много ентусиазъм и желание, но с ограничени възможности да направят кампании сами, а след обучението организациите ще получат: индивидуални консултации от екипа и външни ментори за планиране, комуникация и визуално оформление за всяка кампания, включване в Платформата.bg и DMS 17777 и фонд за платена реклама във фейсбук.
В първия Акселератор на програма „Информиране, ангажиране, успех!“ избраните 12 НПО-та са: фондация "Социалната чайна, "Фондация "Аме", сдружение "Прегърни ме", фондация „Доброволците на Св. Георги“, сдружение „Образование без раници“, сдружение „Самаряни“, фондация „Конкордия България“, фондация „Нашите недоносени деца“, Ротари Клуб София Център, фондация „Геа Челониа“, Българско дружество за защита на птиците, фондация „Обществен дарителски фонд – Стара Загора”.
Проектът „Информиране, ангажиране, успех!“ се изпълнява с финансова подкрепа на Исландия, Лихтенщайн и Норвегия по линия на Финансовия механизъм на ЕИП. Основната цел на проект „Информиране, ангажиране, успех!“ е подобряване на капацитета и устойчивостта на гражданския сектор, в това число на гражданските организации.