20-годишният Георги Германов: Развивам учениците си като креативни и иновативни личности
Георги Германов е на 20 години от София и вече е учител по математика, информационни технологии, физика и роботика. Преподавал е на стотици ученици роботика, като понастоящем преподава в ЧОУ „Томас Едисън“ роботика на 9-и клас, както и математика, физика и ИТ на 5-и, 6-и, 7-и и на 10-и клас. На 17 години започва да се занимава с роботика и оттогава е предан на тази област. В момента учи в Технически университет по педагогика с фокус върху обучението по математика, физика и информатика. Има 2 награди с национално значение, като и двете са от Българската асоциация по информационни технологии. Едната под шапката на президента за съществен принос в образованието в ИКТ сектора, а другата – за дигитален иноватор в образованието, под шапката на министъра на образованието. Повече за него ще разберем в следното интервю.
Защо реши да се занимаваш с роботика?
Решението ми да се занимавам с роботика дойде в седми клас, когато започнах да уча физика. Привлечен от вълнуващите възможности на роботиката, в осми клас се присъединих към клуб по роботика. Състезанията и предизвикателствата на този път създадоха в мен страст и любов към роботиката.
Как се става преподавател по роботика само на 17 години?
Станах преподавател по роботика на 17 години чрез активното участие в състезанията и клубовете по роботика. Моят опит и страст към темата ме насърчиха да споделям знанието си с други, като същевременно продължавах да се развивам и усъвършенствам в областта на роботиката.
Кое е най-важното, на което искаш да научиш своите ученици?
Най-важното, което искам да науча своите ученици, е не само техническите аспекти на роботиката, но и важността на екипната работа, креативното мислене и решаването на проблеми. Искам те да развиват уменията си не само като програмисти и инженери, но и като креативни и иновативни личности.
Преподавал си и на глухи деца. Какво научи от тях?
Преподаването на глухи деца ми даде възможност да науча, че всяко дете, независимо от способностите си, има потенциал и желание за учене. Важно е да създадем включваща образователна среда, където всеки ученик се чувства подкрепен и стимулиран.
Как един учител е строг и в същото време добър?
Един учител е строг и добър, когато съчетава правилността и справедливостта в подхода си. Строгостта се прилага, за да подчертае важността на отговорността и ученето, докато доброто се изразява чрез разбиране, мотивация и подкрепа в учебния процес.
Какво ти дава висшето образование?
В момента уча в Технически университет по педагогика, където се насочвам към специализирането си в областта на образованието по математика, физика и информатика.
За какво мечтаеш?
Мечтая да се развия като преподавател и наставник, както и за изграждане на успешна кариера в образованието. В същото време, искам да създам семейство с човека до себе си.