В тази статия ще ви представим няколко български бизнеса, които се развиват успешно от млади хора в страната. Те са коренно различни един от друг, но историите им са интересни и се надяваме да ви заинтригуваме с тяхното представяне.
Дигиталният маркетинг бутик Shivachi
Зад тази бизнес идея стои един много усмихнат и лъчезарен екип. Владимир Василев е предприемач и социален иноватор. Сред неговите проекти са дигиталният маркетинг бутик Shivachi, онлайн платформата за млади професионалисти Jobio и образователната медия SmartiGraphs.
Владислав Василев казва за себе си, че е този, който не се примирява с общоприетите норми и се бори да покаже, че има и друг начин, стига да искаш и да ти стиска. Занимава се с Shivachi последните 2 години активно, странично развива и продукт, който е размазваща иновация в сферата за красота.
Владислав Велков е най-опитният Владо в екипа с развити няколко бизнеса в сферата на ИТ и социално предприемачество. Той е съосновател и управител на Jobio, Right Click и BSR. Днес той заема важна роля в екипа на Shivachi като основен експерт уеб дизайн, както и експерт бизнес развитие.
Виктория Добринова е най-новият член на екипа на Shivachi. Тя е експерт PR и Комуникации, като със своята енергия и свежи идеи дава на екипа нови сили да се развива. Вики е студент по PR във Великотърновския университет, както и част от екипа на Start It Smart Велико Търново.
Със сигурност сте имали и други бизнес идеи. Защо избрахте точно тази?
И тримата развиваме повече от една идея, както и сме имали предишни бизнеси. Това, което ни влече в Shivachi, е възможността да въздействаме на други бизнеси и каузи с нашите знания и умения. Като рекламно студио ние предлагаме нови и интересни решения като маркетинг чрез съдържание (content marketing), инфографики, видео анимации и други модерни подходи. Те помагат на нашите клиенти да разрастват своята популярност и да достигат до нови клиенти. Ние работим с бизнеси и хора, в които вярваме, затова сме щастливи да можем да помогнем в развитието им.
Как премина развитието на проекта, за да стигне до настоящия момент?
Ние сме приятели от години, но се бяхме съсредоточени в различни сфери на работа. Един ден, когато видяхме възможност да обединим сили в общ проект, не се поколебахме. Първоначално работихме с малка група клиенти, с които тествахме кои от услугите, които планираме, са най-подходящи за тях и за българския пазар. След това разширихме екипа и предлаганите услуги, за да може днес да се похвалим с близо 100 клиенти и проекти в България и в чужбина.
Какво бихте посъветвали младите хора с иновативни бизнес идеи?
Да действат! Наистина, няма как да се случи нещо, без да се изправиш пред предизвикателството и не се пуснеш по пързалката. Понякога се случва по-бавно, това не трябва да ги отчайва, защото предприемачеството е маратон, а не спринт!
В тази статия ще ви представим няколко български бизнеса, които се развиват успешно от млади хора в страната. Те са коренно различни един от друг, но историите им са интересни и се надяваме да ви заинтригуваме с тяхното представяне.
Да популяризираш автокиното в България
Галин Желязков сериен предприемач и проповедник на стартъп културата. От две години и половина се занимава активно с развитие на предприемаческа екосистема във Варна и България. Завършил е софтуерно инженерство и мениджмънт, глобален иновационен мениджмънт и предприемачество и иновации. През последните 10 години е живял в Швеция, Холандия, Шотландия и Австралия. Преди повече от година започва един нетипичен бизнес за човек с опит в сферата на информационните технологии, а именно – стартира пътуващо автокино.
Със сигурност си имал и други бизнес идеи. Защо избра точно тази?
Автокиното беше една идея, която често включвах в презентациите си за възможни добри стартъпи. Един ден реших, че много ми се ходи на Автокино и понеже нямаше такова в родния ми град Варна реших да го направя. Самият проект беше изпълнен като по учебник от идея през валидиране до продажби и реализиране.
Как премина развитието на проекта, за да стигне до настоящия момент?
Създадох фейсбук страница Автокино Варна и написах, че ако страницата събере 1000 харесвания, ще реализирам проекта. За няколко дни без реклама страницата надмина желаната бройка и така се валидира идеята.
От други градове писаха, че искат Автокино и в техния град, а от друга страна, постоянно автокино би било наситило пазара и не би съществували за повече от 6 месеца до 1 година. Тези два фактора помогнаха идеята да еволюира до Пътуващо Автокино в България, което да бъде на една и съща дата всеки месец в даден град и да се получи една постоянност и цикличност.
Какво би посъветвал младите хора с иновативни бизнес идеи?
Да работят върху идеята си, да си намерят партньори и ментори. Важно е идеите и мечтите да се преследват. Често идеите се трансформират тотално за да има истински устойчив бизнес.
В тази статия ще ви представим няколко български бизнеса, които се развиват успешно от млади хора в страната. Те са коренно различни един от друг, но историите им са интересни и се надяваме да ви заинтригуваме с тяхното представяне.
Четирима Averi и един магазин за beers
Averi Beers са четирима приятели от Варна, създатели на първия в града магазин за крафт бира. Усмихнати, креативни и обичащи своята работа те дават на Морската столица едно уникално място, което не може да се намери другаде.
Със сигурност сте имали и други бизнес идеи. Защо избрахте точно тази?
Тази беше родена от любовта ни към хубавата бира и дойде естествено. Не започнахме да правим бизнес, заради самия бизнес, а превърнахме страстта си в засега успешен такъв. В тази връзка не сме избирали между това да направим дюнерджийница например и магазин за крафт бира.
Как премина развитието на проекта, за да стигне до настоящия момент?
Премина емоционално и до голяма степен стихийно, но в същото време с много, много труд, лишения, компромиси и всичко това ни направи по-креативни и по-целеустремени.
Какво бихте посъветвали младите хора с иновативни бизнес идеи?
Да бъдат смели, да работят здраво. Да бъдат професионалисти.
В тази статия ще ви представим няколко български бизнеса, които се развиват успешно от млади хора в страната. Те са коренно различни един от друг, но историите им са интересни и се надяваме да ви заинтригуваме с тяхното представяне.
Aлександър Македонски и магазинът за колела
Александър Македонски е съсобственик на 1bike – първото студио за пълно преобразяване на велосипеди по вкус на клиента. Израснал е в Балкана, но последните десетина години живее в душевно разделение между столицата и Дряново. Обича да се занимава с обществена дейност и благотворителност и с приятели правят редица страхотни проекти с МОГА Дряново.
Със сигурност си имал и други бизнес идеи. Защо избра точно тази?
Защото за нея имах най-много предпоставки. Стори ми се най-лесна за осъществяване, най-ясна като модел и най-интересна. Имах достатъчно приятели, които карат колелета, тоест имах и първите сигурни клиенти. Изискваше малка инвестиция, което беше важно, защото започнах със спестени пари. В началото не знаех нищо за пребоядисването на метал. Но незнанието, когато е съпътствано с желание за учене, не е страшно. Освен това имам силна връзка с велосипедите, тъй като с това си изкарвах джобните в гимназията в Дряново и това ми даде увереност, че мога да се справя.
Как премина развитието на проекта, за да стигне до настоящия момент?
Започна от един склад в Дряново, в който се случваше всичко. Бях го разделил на зони с найлони и от сегашна гледна точка ми се струва много аматьорско. После трябваше да се справя с първия си сериозен бизнес проблем – намери се друг наемател за склада, който плащаше повече и изведнъж останах без място за работа. Беше абсурд да преместя работилницата в София, защото нямаше да излязат сметките. За две седмици успях да намеря ново място, да го оборудвам и това да не попречи на работата. После се запознах с Иван Ралчев, който от клиент ми стана съдружник. Заедно решихме да направим нещо средно между място, на което да показваме работата си и класически сервиз за велосипеди с магазинна част. Това продължи доста дълго и ни даде възможност да създадем страхотни контакти и да натрупаме сигурност и знание за нашата дейност в хиляди хора.
И сега идва следващият етап – специализирането на 1bike изцяло в изпълнение на бутикови поръчки и създаването на наши продукти. С други думи, вече няма да правим обикновените ремонти, които правехме и досега, а ще творим единствено красоти по поръчка. Също така създаваме и най-богатият каталог в България от велосипедни части и аксесоари, които да помогнат на човек сам да си преобрази колелото. Целта ни е, ако имаш нужда от кафява седалка и кафеви гуми, да не се налага да обиколиш десет магазина и да ровиш няколко часа в интернет, а просто да влезеш в нашия сайт и да си харесаш твоите.
Какво би посъветвал младите хора с иновативни бизнес идеи?
Съветите ми са четири – да си направят добре сметката за разходи и приходи, да планират всичко от процеса, да мислят с размах и да работят ден и нощ. Виждал съм хора, които имат страхотен предприемачески потенциал, но поради недостатъчно добро планиране не успяват. Идеята им е имала шанс, те са кадърни, но се обезсърчават и отказват.