50 правила за успешни лидери | Първа част
Превръщането на човек в добър лидер не е нещо, което се случва за един ден, но може да бъде достигнато постепенно с много дисциплина, усърдна работа и отдаденост към това да подобрите своите лидерски качества. Великите лидери не се раждат такива, а се оформят с времето. И понеже някой може да бъде определен като лидер от една група хора, но други да не го смятат за такъв, ние сме извадили 50 правила, които са универсални за всички успешни и вдъхновяващи лидери.
Слушайте екипа си - Първо правило. Винаги се вслушвайте в мнението на хората, с които работите, дори ако то се разминава с вашата гледна точка.
Комуникирайте - заявете своите очаквания към човека и му дайте ясни отоговорности и правомощия и давайте обратна връзка за тяхната работа, колкото се може по-често.
Не говорете само, за да кажете нещо - понякога мълчанието е по-добро от празните приказки.
Бъдете пример - показвайте всички качества, които искате да виждате у хората, които ръководите.
Вършете работата си със страст - ако вие не вършите работата си с плам и желание, то сте сбъркали сферата.
Бъдете последователни - бъдете последователни в своята работа и действия, за да са наясно хората ви какво да очакват от вас.
Вземайте твърди решения - не оставяйте отворени казуси или нерешени въпроси за дълъг период от време.
Намерете си ментори и модели за подражание - открийте хора, от които можете да се учите и да следвате техния пример.
Намесвайте се само когато е необходимо - ако искате екипът ви уверено да върши своята работа, не се намесвайте за щяло и нещяло.
Научте границите си - не се захващайте с нещо, което знаете, че не можете да свършите.
Научете силните си страни - ако сте добър в това да решавате спорове, правете го по-често. Ако сте добър в преговорите - наблегнете на тях.
Познавайте слабостите си - ако не сте добър в нещо просто си признайте и започнете работа по това да го подобрите.
Не си търсете оправдания - ако направите грешка не си търсете оправдания, а поемете отговорност и преминете към решаване на проблема.
Приемете непредвидимото - няма как да предскажете или да очаквате всичко, което може да се случи или обърка.
Подбирайте внимателно хората, с които работите - работете само с хора, на които можете да се доверите и да разчитате.
Правете добрини - съсредоточете се върху това да бъдете добър човек и да правите добри дела когато можете.
Срещайте се с нови хора постоянно - възползвайте се от всяка възможност да разширявате кръга си от познанства.
Контролирайте емоциите си - не бъдете робот, но и не избухвайте пред екипа си безпричинно.
Не действайте първосигнално - преди да предприемете нещо първо помислете. Преценете ситуацията и изчакайте потвърждение на инфорамцията (ако такова е необходмио) преди да действате.
Забавлявайте се - отделяйте време за забавление с екипа си.
Прочувайте всичко - преди да вземете решение трябва да знаете позитивните и негативните последици от него. Напишете си домашното.
Премисляйте всичко - никога не действайте първосигнално и не се втурвайте в решения с главата напред.
Подбирайте внимателно своите партньори - изградете партньорства с хора, на които можете да се доверите и на които можете да разчитате.
Поставяйте хората си на първо място - вашият екип е всичко. Дайте им това, от което имат нужда, за да са успешни.
Бъдете скромен - не се надувайте при поредица от успехи. Фокусирайте се върху работата си и постигането на резултати, които ще ви задържат на върха.
*Статията е писана по материали на Entrepreneur
Венелин Добрев