50 правила за успешни лидери | Втора част
Някои хора на ръководни позиции правят грешката да се приемат за лидери, само защото ръководят екип. Лидерството далеч не се изчерпва само с това да сте на върха на корпоративната стълбица и да раздавате нареждания на подчинените си. Истинските лидери мотивират, подкрепят и най-важното - вдъхновяват хората, които работят за тях. Те не се притесняват да споделят заслугата за успеха с екипа си и не бягат от отговорност когато трябва да си изцапат ръцете. Продължаваме със списъка от 50-те правила за успешни лидери, първа част, от които споделихме с вас вчера:
Прощавайте грешките - всеки греши. Когато нещо се обърка не търсете изкупителна жертва, а се фокусирайте върху решение на проблема.
Прощавайте сами на себе си - не се самокритикувайте прекалено много, особено в ситуации, в които голяма част от негавитният изход не е зависел от вас. Продължете напред.
Бъдете рационални - вземайте решения на база на логично мислене.
Преценяйте кое е най-доброто - преди да вземете решение чуйте няколко мнения от хора, на чиято преценка вярвате и изберете най-доброто.
Отделяйте време за важните неща - няма нещо такова като "нямам време" за наистина важните неща в живота ви. Приоритизирайте своите задачи и делегирайте каквото можете.
Не спирайте да учите - четете колкото можете повече и посещавайте различни курсове ако имате възможност.
Стремете се да подобрявате всяка област - работете върху подобрението на всеки елемент от вашия бизнес, като започнете от вас самите.
Никога не се предавайте - не се отказвайте когато нещата не се получават и играта загрубее.
Бъдете готови да променяте методите си - ако нещо не се получава сменете подхода и опитайте отново. Не се женете за идеите си.
Орежете загубите когато се налага - ако осъзнаете, че водите загубена битка просто се оттеглете и насочете усилията си на друго място.
Учете се от грешките си - опитайте се да не повтаряте една и съща грешка два пъти.
Винаги се позовавайте на данни - при водене на преговори или презентация винаги се аргументирайте на база на статистика, проучвания или друг тип солидни данни, които не могат да бъдат оспорени.
Не подминавайте сигналите за стрес - стресът е нещо, което може да ви попречи да изпълнявате качествено ръководните си функции. Ако усетите, че сте постоянно под напрежение вземете мерки да изпуснете парата. Едно пътуване за уикенда върши чудесна работа.
Давайте обратна връзка - давайте обратна връзка на екипа си - те трябва да знаят кое трябва да се подобри и в кои аспекти се справят добре.
Бъдете открити и достъпни - нека хората ви знаят, че могат да ви имат доверие и че вратата ви е отворена за всеки, който има нужда от съвет или помощ.
Не показвайте специално отношение - не фаворизирайте никого. Оставете екипът сам да излъчи своите лидери сред вашите подчинени.
Не е задължително да търсите близка лична връзка с екипа - поддържайте приятелски отношения, но не се опитвайте да бъдете най-добър приятел с всички.
Сплутявайте екипа - използвайте различни методики на тийм билдинг, за да сплутите екипа си и извън работното място.
Връщайте услуги - ако някой ви помогне не забраяйте да върнете услугата, дори да е година по-късно.
Поддържайте връзка - никога не прекъсвайте напълно контакт с някой, с когото сте работили.
Не жертвайте личния си живот - личният ви живот е ключов за поддържането на ниско ниво на стреса. Никога не го жертвайте заради работата.
Наслаждавайте се на лидерството - бъдете лидер, защото го искате, а не защото го очакват от вас. Не се стресирайте относно позицията и отговорностите, а го приемете като едно приятно предизвикателство.
Приемайте всеки съвет с едно наум - приемайте всеки даден съвет с едно наум и преценете дали можете да го използвате на 100%.
Учете се от тези, които стоят по-ниско от вас - можете да научите нещо от всеки един човек от екипа си. Не приемайте, че по-ниската позиция е знак за по-лоши качества и компетенции.
*по материали от Entrepreneur
Венелин Добрев