7 успешни български кампании в Kickstarter
Kickstarter, платформата за групово финансиране, свързваща създателите на иновации с феновете, бе създадена през 2009. Хиляди проекти и компании са намерили своето начало чрез платформата през последните години. Сред тях има и редица български кампании, които са се увенчали с успех. Повечето от тях са осъществени през 2015, което сигнализира нарастващата популярност на този тип финансиране у нас. Предлагаме ви 7-те най-успешни български кампании:
1. Halfbike II
Набрани средства: $973 764 (1947% от целта)
Подкрепили: 2 416 души
Финансиран: 3 май 2015
След първата кампания на Halfbike, която набра малко над $80 000 долара, българската компания създаде нова за подобрената версия Halfbike II. Тя е най-успешната българска кампания в Kickstarter. Благодарение на 2416 души са събрани $973 764 в рамките на 25 дни, което е почти 20 пъти над поставената цел от $50 000. Halfbike II е хибрид между колело и скейтборд, който се кара в изправено положение. Колоездачът завива, с помощта на своята тежест, накланяйки се наляво или надясно. Колелото може да се сгъва и да се носи в метрото или в багажника на колата.
2. Battalia: The Creation
Набрани средства: $104 884 (209% от целта)
Подкрепили: 1 387 души
Финансиран: 22 юли 2015
“Battalia: The Creation” е бордова игра за 2-4 човека, за деца и възрастни над 13 години и е дело на „Фантасмагория“ ООД. В основите на играта е събирането на армия, изграждането на пътища и градове. Победителят може да избере агресивен, военен подход или миролюбиво да развива своето владение. Това е втората най-успешна българска кампания в Kickstarter. За 28 дни са събрани 104 884 долара, което е двойно повече от поставените цели. Кампанията се отличава с голяма доза креативност. За всяка достигната подцел, се отключват допълнителни карти за играта. Графиките, както на играта, така и на кампанията са страхотни и истинско удоволствие за запалените геймъри.
3. Strength Of The SWORD ULTIMATE
Набрани средства: $88 093 (629% от целта)
Подкрепили: 3 467 души
Финансиран: 11 март 2015
Вторият най-успешен български проект в платформата също е геймърски. Този обаче е за видео игра. Геймплеят на играта можете да видите на видеото по-долу. Екипът зад играта се състои едва от двама души – програмист и дизайнер, но това не им пречи да съберат $88 093, което надвишава 6 пъти целта им от $14 000. Кампанията е била избрана от редакторите на Kickstarter и е събирала финансиране в продължение на 30 дни.
4. The Golden Apple
Набрани средства: $38 807 (235% от целта)
Подкрепили: 781 души
Финансиран: 14 декември 2015
„Златната ябълка“ е проект за фентъзи анимационен сериал, базиран на българския фолклор. Предвидени са 24 епизода за историите на 14-годишната Вихра, основната героиня в анимацията. Авторите на идеята са работили по проекта в продължение на 3 години без финансиране. В рамките на 20 дни, екипът зад проекта успява да събере $38 807. Кампанията е била подкрепена от 781 фена, които срещу финансиране са получавали различни графични продукти, свързани със сериала. По-щедрите от тях ще получат и копие от епизодите на „Златната ябълка“.
5. Small Foot
Набрани средства: $22 965(101% от целта)
Подкрепили: 99 души
Финансиран: 24 октомври 2015
Тези от вас, които често ходят в планините в зимни условия веднага ще разберат предимствата на Small Foot. Иновативните снегоходки са изключително леки, компактни и се побират в малка чантичка. Разликата от нормалните е, че Small Foot са надуваеми. Когато приготвяте раницата за планината основното правило е: вземайте само това, което ви е нужно и пестете място. Благодарение на 99 души, стартъпът е събрал нужните му 20 000 евро финансиране, за да стартира производството.
6. Bloc Socks
Набрани средства: $10 995(137% от целта)
Подкрепили: 182 души
Финансиран: 9 август 2012
Димитър Апостолов решава да помогне на баба си да създаде център за плетене в село Паталеница, където тя живее. Така в Kickstarter се появяват плетени терлички и чорапки в най-различни разцветки и размери. Има такива до глезен, както и стигащи почти до коляно. Повечето от видовете терлици са кръстени на български градове. Димитър успява да събере $10 995 за инициативата, а 167 души са се сдобили с терлици, след като са я подкрепили.
7. Eat me!
https://vimeo.com/154923236Набрани средства: $7 630(100% от целта)
Подкрепили: 68 души
Финансиран: 1 ноември 2015
"Eat me!" е кампания за заснемането на мюзикъл, посветен на информирането на населението, относно проблемите свързани с храната, като нейното изхвърляне например. Филмът е насочен към млади и стари и има за цел да ги накара да се замислят и да променят хранителните си навици към по-добри. Начинът, който избират да постигнат това е, чрез забавен, но информационен мюзикъл.
краудфъндинг
2024-03-29 11:57:23 Reply"Краудфъндингът е мощен инструмент за събиране на средства за различни идеи и проекти. Това е начин да се обединим като общност и да подкрепим иновативни и важни инициативи. Чрез участието и подкрепата на хората можем да постигнем цели, които никога не сме мислили, че са възможни. Нека да използваме силата на краудфъндинга, за да направим света по-добро място за всички нас."
краудфъндинг платформи
2024-03-29 12:13:06 Reply"Краудфъндинг платформите представляват вратата към безгранични възможности за подкрепа на проекти и идеи. Те не само обединяват хората, но и правят възможно финансирането на разнообразни инициативи, от благотворителни каузи до стартъп предприятия. С помощта на тези платформи, хората могат да споделят своите идеи и да получат необходимата финансова подкрепа, което може да промени света. Нека да продължаваме да подкрепяме и вярваме в силата на краудфъндинга!"