Kickstarter, платформата за групово финансиране, свързваща създателите на иновации с феновете, бе създадена през 2009. Хиляди проекти и компании са намерили своето начало чрез платформата през последните години. Сред тях има и редица български кампании, които са се увенчали с успех. Повечето от тях са осъществени през 2015, което сигнализира нарастващата популярност на този тип финансиране у нас. Предлагаме ви 7-те най-успешни български кампании:
1. Halfbike II
Набрани средства: $973 764 (1947% от целта)
Подкрепили: 2 416 души
Финансиран: 3 май 2015
След първата кампания на Halfbike, която набра малко над $80 000 долара, българската компания създаде нова за подобрената версия Halfbike II. Тя е най-успешната българска кампания в Kickstarter. Благодарение на 2416 души са събрани $973 764 в рамките на 25 дни, което е почти 20 пъти над поставената цел от $50 000. Halfbike II е хибрид между колело и скейтборд, който се кара в изправено положение. Колоездачът завива, с помощта на своята тежест, накланяйки се наляво или надясно. Колелото може да се сгъва и да се носи в метрото или в багажника на колата.