Cartoon Network с "Наръчник на добротата" в помощ на децата
Водещият въпрос на тазгодишната кампания е "Как да бъдем мили?"
Кампанията "Имаш силата, бъди приятел" се провежда за 6-и пореден път. Организирана е от популярния детски канал Cartoon Network и е разпространена не само в България, ами и по целия свят. За тазгодишното издание е написан безплатен информационен наръчник, който помага на деца и възрастни да бъдат по-мили с околните. Той е създаден от психолога Виниций Петров и е подкрепен от експертите от Фондация „Асоциация Анимус“. Съдържа три интересни страници, изпълнени с важни въпроси и съвети за добротата, а тяхната цел е да помогнат не само на децата, но и на техните родители и учители, с чиято помощ децата се формират като личности.
Друг ключов компонент от кампанията е и проучването „Нагласи и възприятие за доброта сред
децата“, в което участие взимат около 200 деца между 6 и 12 г., разделени в две групи. Целта на това проучване е да се разбере какво означа добротата за най-малките членове на обществото ни, както и кой е техният ролеви модел при изграждането на тази важна ценност. BluePoint - един от партньорите на инициативата - провежда това проучване, като резултатите от него ще бъдат оповести в края на кампанията.
Към инициативата е създаден и специален уебсайт, където децата ще намерят информация, свързана с добротата, приятелството и тормоза. В уебсайта има изключителни интересни видеа и текстове по темата, както и съвети на експерти.