Huffington Post: Българското кисело мляко е най-големият тренд в храненето в Япония
В Източна Азия ценят киселото мляко! Оказва се, че една от най-популярните храни в Япония е именно българският продукт.
Американското издание Huffington Post пише, че милиони японци включват киселото мляко в своето ежедневно меню, като то продължава да набира популярност. Преди едва 35 години обаче за азиатците киселото мляко е представлявало по-скоро непозната храна. Днес тя се възприема като ежедневна необходимост и символ на здраве и благосъстояние.
Съвременната представа в Япония за киселото мляко като здравословна храна се разпространява от маркетингова кампания, която представя на потребителите един нетрадиционен продукт. Рекламата, която съдържа и автентични кадри от страната ни, популяризира продукта и възхвалява българския му произход, като представя източноевропейската нация като негово свещено родно място. По този начин японците разбират, че в България млекопроизводството е стара традиция.
Компанията "Мейджи" (Meiji) се заема със задачата да популяризира този нов за японския пазар продукт още в края на 60-те години на миналия век. Тогава в източноазиатската държава единственият познат вид йогурт е подсладеният, който се е хапвал за десерт.
Българското кисело мляко с характерната си бактерия Lactobacillus bulgaricus обаче има своето предимство - а именно обещанието за дълголетие. То е суперхрана. В началото на 20 век руският учен Иля Мечников развива своята теория, че стареенето е предизвикано от токсична бактерия, докато млечнокиселите бактерии имат способността да я неутрализират. Той изтъква ефективността на бактерията, съдържаща се в киселото мляко и дори препоръчва то да се яде всеки ден.
Компанията "Мейджи" решава, че технологично не би било трудно да се произведе йогурт с жив Lactobacillus bulgaricus. През 1971 г. фирмата пуска своя иновативен продукт в Япония, наречен "обикновен йогурт". Киселото мляко обаче не се харесало на потребителите. За някои киселият му вкус означавал, че продуктът не е годен за ядене.
В отговор компанията преименува продукта на "Meiji Bulgaria yogurt", за да докаже автентичността на киселото мляко. Промяната на опаковката и популяризирането на идеята за предимствата относно здравето помага на продукта да пробие на пазара.
Японците остават впечатлени от киселото мляко, а през 2015 г. потребители дори твърдят, че българският продукт е по-популярен от Кока-Кола. Историята на японската компания, която реши да произвежда традиционно българско кисело мляко популяризира страната ни в източните държави. За Японците България е "свещената страна на киселото мляко".