Администрацията ни спаси хиляди дървета! Дигитализира се
Никога не е късно за едно добро. Макар и отдавна навлезли в 21. век, българската администрация продължаваше да използва тонове хартия за своя документооборот, с което убиваше десетки дървета денем. От 1 ноември обаче администрацията ни – 700 централни, областни и общински структури – преустановява хартиените документи и преминава изцяло към електронен документооборот помежду си.
Мярката трябва да доведе до най-малко шесткратно увеличение на ефективността на административния обмен. На годишна база се очаква да бъдат спестявани повече от 100 тона хартия, значително да намалеят разходите за закупуването ѝ, както и за печатни консумативи, куриерски услуги и др.
Към края на октомври тази година 719 са реалните участници в Системата за електронен обмен на съобщения (СЕОС), чрез която се осъществява електронният документооборот. Това е първата приложена на национално равнище всеобхватна мярка за премахване на хартиената администрация, както и една от основните за намаляване на административната тежест за гражданите, бизнеса и за самите администрации.
Електронният обмен на документи е сигурен и се извършва в контролирана среда, а документите са гарантирани с електронен подпис. Това позволява да бъде проследено точното време на изпращане, получаване и регистриране на документа. По този начин се повишава контролът върху институциите както от страна на потребителите, така и между самите администрации.