Български батерийни локомотиви ще обслужват Литовските железници
Русенска фамилна фирма с дългогодишна история произвежда по заявка 2 нови мощни батерийни локомотива за нуждите на Литовските железници (Lietuvos Geležinkeliai).
В завода на „Експрес сервиз“ в гр. Русе се работи активно по най-новата, по-силна и икономична версия на батерийните локомотиви. Модел ES 1000 е най-мощният двуосов батериен локомотив на пазара. Проектиран е с по-голяма мощност, благодарение на своите 2 x 30kW мотори и тегло от 25 тона, разполага с пневматична спирачна система, силен въздушен компресор – 2000 л/мин., шлифоване, задвижван е от по-здрава батерия в сравнение с останалите от серията ES. Може да се движи с влакове до 2000 тона на равнинни писти.
Икономичният батериен маневрен локомотив ще се движи по релсовите пътища на Каунас и Вилнюс в Литва тази година. Тестовите изпитания са преминати повече от успешно и са изненадали дори производителите на машините. Допълнителни 2 локомотива се планира да се движат из подземната мрежа на Столичния метрополитен.
Фирмата е производител на маневрени локомотиви с дистанционно управление. Специалистите предлагат диагностика, ремонт, абонаментно обслужване и сервиз на локомотиви и вагони, а до идеята за създаване на малки маневрени локомотиви с дистанционно управление стигат преди около 23 години, тъй като според тях отдавна на пазара има място за подобна машина, която е със свръхмалка мощност, движи се с ниска скорост и реализира пълните си възможности при много по-малки разходи за поддръжка.
Снимка: lz1866.com