Български ученици спечелиха престижното трето място в серия хакатони за изкуствен интелект
Български ученици спечелиха престижното трето място в серия хакатони за изкуствен интелект. Домакини на събитието бяха Microsoft, KPMG и ЮНЕСКО, а отбори от 9 държави се състезаваха, представяйки решения на някои от належащите екологични проблеми. Първият хакатон от серията 2022 Imagine Cup Junior Virtual AI Hackathons бе насочен към използването на изкуствен интелект за Земята и приветства 21 отбора от Австрия, България, Египет, Казахстан, Латвия, Пакистан, Русия, Саудитска Арабия и Швейцария.
Всеки от отборите се състоеше от петима ученици и един учител, които имаха възможност да приложат новопридобитите си знания след серията от практически упражнения, свързани с използването на изкуствен интелект. Серията от хакатони има за цел да подготви учениците за управляваната от изкуствен интелект (ИИ) икономика на бъдещето, както и да им предаде ценни знания и умения, от които ще се нуждаят, за да бъдат успешни. Изкуственият интелект е от ключово значение за решаването на някои от най-належащите проблеми в света, включително качествено образование, зачитането на човешките права, равенството, приобщаването и устойчивостта на околната среда, съобщиха организаторите.
Учениците използваха ИИ за решаването на някои от най-належащите проблеми, пред които е изправена планетата ни. Отборите трябваше да създадат проектите си, които да бъдат приложими в реалния свят и по този начин да предвидят проблемите и решенията, да проявят творческо мислене и да обърнат внимание на детайлите, важни за доброто изпълнение на задачата.
Българските отбори Quadcore и Yottabyte си поделиха престижното трето място, а впечатляващите им идеи успяха да ги отличат от останалите. Идеята на отбора Quadcore е за дистанционно управлявана глобална банка за семена, която използва ИИ и Интернет на нещата (IoT) за проследяване на растителни видове в реално време с цел гарантирането на подходящи условия, като влажност, съобразена температура и налягане. Отборът на Yottabyte включва използването на ИИ за идентифицирането на замърсени плажове по света, канейки доброволци от близките райони за събирането на отпадъците.
"Участието в този хакатон беше трудно, но и забавно. Бяхме мотивирани от възможността да изучаваме съвременните технологии и да предложим решение на важен проблем - опазването на редки видове растения и животни", сподели екипът Quadcore.
Отборът добави, че ще се радва да разработи проекта в бъдеще, за да може той да се използва широко в сектора на селското стопанство и образованието.
"Хакатоните от програмата Imagine cup на Microsoft са чудесна възможност за ученици от цял свят да представят своите идеи пред световноизвестни професионалисти. Щастливи сме, че бяхме поканени да участваме. Нашият екип е благодарен за предоставената възможност да научи още повече за изкуствения интелект, както и за проявените любезност и професионализъм от страна на домакините", сподели отборът Yottabyte.
Imagine Cup Junior Virtual AI Hackathons поощрява учениците да реализират идеите си и да поемат отговорността за своето бъдеще и да променят света към по-добро. Чрез практически упражнения учениците се научават как да създават програми с ИИ и как да ги прилагат в реална среда. Участниците се запознаха и с ръководните принципи на Microsoft за отговорен ИИ, както и за важността от наличието на етичен подход към разработването на ИИ, събирането на данни, пречистването на данни, избора на модел и статистическото тестване, както и работа с регресия.
Източник и снимка: БТА