Безплатна профилактика на детското зрение през септември и октомври
Кампания за профилактика на детското зрение, която обединява усилията на оптичния бранш и водещи институции, ще се проведе в цялата страна от 1 септември до 31 октомври 2016 г.
Първият ден на септември даде старт на Националната кампания за профилактика на детското зрение. За четвърта поредна година българската марка очила KWIAT инициира тази кампания с помощта на Министерството на младежта и спорта, Министерството на образованието и науката и на над 150 оптики и медицински центрове в България. Основната цел и на тазгодишната кампания е популяризиране необходимостта от редовна и навременна профилактика на зрението при деца и даването на възможност на всички между 6 и 18 години да се подложат на безплатен скрининг на очите. След него децата, при които е забелязан възникнал проблем със зрението, ще бъдат насочени за преглед към необходимите специалисти.
Тази година кампанията ще достигне до над 2000 училища в страната чрез 28 Регионални инспекторати по образованието. Основен акцент е поставен върху спорта. Петте най-големи спортни федерации в България - Федрация по борба, Федрация по Спортна гимнастика, Федерция по художественна гимнастика, Федерация по лека атлетика, Федерация по баскетбол и Федерация по волейбол, ще допринесат за каузата, като разпространяват информационни материали за нея в над 350 спортни съоръжения в цялата страна. Лице на кампанията е олимпийският медалист и четирикратен световен шампион по спортна гимнастика Йордан Йовчев.
През двата месеца от кампанията ще се разпространява полезна информация и за сигналите, които децата дават при проблем със зрението, родители и учители ще бъдат съветвани как да разпознават тези сигнали навреме, предвидена е специална анкета за родителите, както и ревю с очила на 11 октомври в София, в което ще участват познати лица от медиите и техните деца.
„Редица заболявания на очите могат да бъдат коригирани, ако се открият навреме, но с напредване на възрастта възможностите за корекции намаляват и изчезват. Затова профилактиката на детското зрение е изключително важна и ролята на родителите е от първостепенно значение.” - споделя Павел Цветков- управител на KWIAT.
Все по-необходимо ще става провеждането на профилактиката на очното здраве при децата и подрастващите, тъй като проблемите със зрението ще стават все по-актуални, предвид навлизането на новите технологии във всекидневните занимания, свързани с учене и свободно време, убедени на специалистите.
Безплатният очен скрининг по време на кампанията ще се извършва с авторефрактометър, който позволява обективно изследване на рефракцията (пречупвателна сила) на оптичните среди на окото – роговица и леща. Авторефрактометрията дава общата пречупвателна сила на окото в диоптри и помага при изписването на очила. Скринингът с авторефрактометър позволява добра предварителна оценка на зрителната острота и е подходящ за деца в училищна възраст. Децата, при които този тест за обективна рефракция покаже отклонения от нормата, е много вероятно да имат нужда от корекция на зрението. За тях ще бъде препоръчано да посетят офталмолог за обстоен преглед.