Успелите

Бизнес иновации: Yamabahari

В днешните пазарни условия сякаш най-важното за потребителите е ниската цена. Същевременно това е и водещото нещо, по което конкурентите се надпреварват - по витрините на магазините на централните улици на всеки един град или в търговските центрове са залепени десетки табели крещящи "Промоция!", "Намаление!", "Евтино, по-евтино, най-евтино".... Никой от пазаруващите обаче не си дава сметка, че основният фактор, с който се прави компромис за достигането на ниска цена е качеството на крайния продукт. Именно в тази битка на ниски цени и конкурентен пазар, един малък български семеен бизнес намира своята ниша. За Yamabahari ще ни разкаже Константин Вълков: 

Разкажете ни повече за проекта, който стои зад интересното име Yamabahari

Всъщност идеята за създаването на малката ни семейна компания yamabahari се роди в един студен уикенд в Рейкявик, а първият продукт, който искахме да направим беше точно одеяло. Голямо, топло, уютно. Сега мечтата се сбъдна. А самото име - yama e планина на японски, а bahari е зима на суахили. По някаква странна причина, винаги сме харесвали ужасно много Япония и някои страни в Африка.

VG_290

С вашият семеен бранд разбивате старата представа, че човек не трябва да прави бизнес със своите близки. Как си разпределяте отговорностите и задачите в бизнеса? 

Случва се някак естествено. Разбира се, минахме през различни фази, признаваме - понякога се повишава тон, друг път всичко върви лесно и бързо. Най-важното е доверието - тъй като то може да бъде толкова силно изразено само при близки, цялото ни внимание е съсредотено върху това как да направим продукта по-добър. Често се случва да работим късно вечер, когато децата заспят или много рано сутрин. Но това е приятна работа. Особено, когато видиш, че приятелите ни - всъщност всички наши клиенти по някакъв начин се превръщат за нас в приятели - оценяват огромните усилия, които полагаме, за да създадем продукт с най-високо качество. Сигурно е възможно да се направи компромис, да се намерят по-нискокачествени материали, но ние в самото начало решихме, ако правим нещо, да търсим възможно най-доброто. Ето и сега например, с нашето одеяло, можехме да го направим и от друга вълна, но когато видяхме какъв е резултата с новозеландската, бяхме сигурни, че това е нашето одеяло.

Ключовата дума при изработката на вашите продукти е "качество". С него обаче идва и по-висока цена за крайния потребител. Срещате ли трудности при позиционирането на пазара и кои са вашите основни клиенти? 

Продължавам с отговора и от предишния въпрос. Ние отделяме много внимание към детайлите - примерно одеялото. То е направено от 100% новозеландска вълна по ред причини. Клиентите ни се убеждат, когато го получат и използват. Освен това ние намерихме страхотна фабрика основана през 1834 година. Тя прави одеялото ни в Литва. Държахме да бъде малко по-голямо от стандартните, защото самите ние сме усещали недостатъците на малкото одеяло. Одеялото е и със специална илюстрация на Велико Маринчевски, страхотен български художник, който в момента работи няколко месеца в Китай. Отделяме много внимание на опаковката, по-скоро няколкото опаковки, специалните малки детайли, персонализираното послание. Решихме в самото начало да предлагаме продукти от най-високо възможно качество и считаме, че това е правилното решение за компания като нашата.

VG_301

Кои са основните трудности, с които се сблъскахте при стартирането на бизнеса и как се справихте с тях? 

Липсата на време. Доставчиците - това не е никак лесно. Контрол на производството. Ние вече имаме четири коренно различни продукта - ленени плажни кърпи, памучни плажни кърпи, ракети за фрескобол, вълнено одеяло - те се правят при различни доставчици и с различни материали.

Какво бихте казали, за да вдъхнете увереност на младите хора с добри идеи, които обаче нямат смелост да започнат да ги развиват?

Да вярват в инстинкта си, да следват първоначалната си идея, да бъдат смели. Дори и да не се получи, опитът е безценен.

Малки хапки с интересни факти за фирмата: 

- yamabahari е малка българска семейна компания, създадена на 24 април 2015 година.

- първите й продукти са авторски ленени и памучни плажни кърпи; създадени са по възможно най-високото качество, което позволяват съответните материали.

- идята за компанията се ражда един зимен уикенд в Исландия - Силвия и Константин, създателите, мечтаят в началото да направят вълнено одеяло.

- първото им одеяло ще бъде в продажба от 6 ноември 2015 година, налично вече за поръчки на www.yamabahari.com

- характеристики на одеялото - голям размер (130 x 190 см с ресните), 100% висококачествена новозеландска вълна, само естествени материали, производено в Литва, по проект на Силвия Вълкова и със специална илюстрация на Велико Маринчевски;

- всеки продукт на yamabahari e на името на птица; това одеяло се казва Cardinalis. Това е северният кардинал (Cardinalis), който не мигрира в области с топъл климат, често бухва перата си, за да задържа въздуха около тялото и така подобрява топлоизолацията.

- за повече информация и продуктова фотография: info@yamabahari.com

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Венелин Добрев

Съосновател на инициативата и автор на идеята за „Младите успели българи“, която по-късно става uspelite.bg. С интереси в областта на туризма, предприемачеството и маркетинга. Любимите ми неща са пътуванията, хубавите филми и рок музиката.

Оставете коментар

0 коментара