Black Friday тази година ще бъде на 29 ноември. Като потребители знаем, че този ден слага началото на големия коледен пазар. Тогава стотици компании предлагат намаления на цените на стоките и услугите си. Къде по-големи, къде по-малки.
Ако допреди години по това време пазарувахме предимно от физически обекти, то сега онлайн търговията е първосигналният ни избор. Още по-нарастваща е и тенденцията малките бизнеси да се възползват от еуфорията покрай Black Friday. Често това са креативни хора, които, сами или в тесен семеен кръг, изработват всичко: от домашно плетени терлици и шапки (виж на баба терлиците), през всякакви играчки, ръчно правени изделия, подаръци и всевъзможни щуротии, до по-сериозни предмети от и за бита.
Фрийлансъри или просто дребни предприемачи също намират пазар за своите изделия в деня на големите отстъпки. Лесно е, когато предлагат своите произведения в интернет посредством фирмен сайт или онлайн магазин. Така може да се възползват напълно от дигиталния маркетинг. Особено специален е и понеделникът след дългоочаквания петък, който е запазен под името Кибер понеделник (Cyber Monday) – изцяло насочен към намаления в онлайн магазините на търговците.
Ако и Вие планирате да станете част от предстоящите световни промоции, то има много начини да си намерите стабилно и непоклатимо място онлайн, като оптимизирате сайта си и подготвите онлайн магазина си за тези очаквани трескави дни.
И така, да започнем първо с рекламата.
Подгответе се с рекламна стратегия
Имате прекрасни продукти или услуги, които желаете да стигнат до възможно най-много хора? Може би не всеки знае за Вашия онлайн магазин или сайт. И това е напълно нормално. Сега е моментът да вложите усилията си в реклама, която ще помогне на новите Ви потенциални клиенти да достигнат до сайта Ви, откъдето да си поръчат Вашите изделия.
Необходимо е да планирате кампания, с която да достигнете дигитално до възможно най-много хора. Лесният вариант е да заложите на опитна агенция или професионалист, които да Ви помогнат в тези стъпки. Трудният е с малко повече четене, но пък без излишни разходи, сами да достигнете до повече аудитория чрез Facebook, Instagram, Google Ads, имейл маркетинг и още.
Ако изберем втория вариант, то в момента вече изброените платформи дават изключително много възможности на предприемачите, чрез които да публикуват своите реклами и да ги адресират до аудиторията, до която искат да достигнат. Срещу скромна сума рекламите Ви може да се появяват стотици хиляди пъти из необятните простори на Facebook например.
Може да си поръчате и банери с линкове от някой голям български портал, за да се показва Вашата визитка на клиентите, които сърфират из него. Възможностите са безгранични и в това отношение.
Планирайте, планирайте и отново – планирайте!
Преди всичко помнете, че каквото и да правите, имате нужда от стратегия и план за действие. Как да осъществите своята кампания, колко продукция може да произведете и продадете? Каква логистика може да покриете? Как ще изпратите на своите клиенти стоките им, след като дори големите търговци изпитват затруднения в тези предпразнични дни?
Всяка успешна кампания е 80% подготовка и 20% изпълнение. Предвидете всички възможни сценарии. Започнете още сега с планирането и изчистете концепцията за целите Ви. Имате месец до световната кампания и в зависимост от Вашия мащаб, преценете колко време ще Ви е необходимо да координирате всички активности. Сигурни сме, че ще се справите. Започнете отрано!
А помислихте ли за сайта си?
Има и още нещо, за което не се сещаме да помислим. А то е: ще има ли нашият сайт/онлайн магазин достатъчно капацитет да поеме по-голяма вълна от посещения на потенциални клиенти? Ще имаме ли достатъчно сървърни ресурси, та като завалят поръчки, да можем да останем онлайн и да поемем празничния наплив?
Оказва се, че част от търговците подценяват някои хостинг аспекти, особено ако не са чували за тях. Причината е, че звучат далечни, неразбираеми и може би – плашещи. Истината е, че те са важни и от тях зависи огромна част от успешната реализация на Вашата кампания. За да сте по-спокойни и уверени, споделяме с Вас една ценна информация: можете да получите съдействие, и то на момента, от опитните специалисти, които работят в хостинг компаниите.
Всеки знае, че в днешно време сайт и онлайн магазин може да се пускат и за ден. Има много готови решения, които предоставят българските хостинг компании за тези свои потребители. Готов сайт, готов онлайн магазин. Само се попълва с артикулите Ви и започва да работи още същия ден.
Но хостинг компаниите имат различни планове, съответно с различни цени и параметри. Всеки план е съобразен с мащаба на бизнеса, възможностите и нуждите му. Необходимо е да се уверите, че Вашите сайтове са оптимизирани по подходящ начин и разполагат с достатъчен сървърен ресурс, за да посрещнат вълната от бъдещи клиенти, които са готови да плащат – стига да зареди сайтът.
Не бихте искали по време на Black Friday или Cyber Monday при едновременното посещение на много хора сайтът Ви да се „задъха“ или направо да „издъхне“, с което да претърпите загуби и да отблъснете клиенти. Затова имайте предвид, че техническата подготовка на магазина Ви е не по-малко важна от останалата подготовка за една успешна кампания.
Без да губите време, включете към планирането на Вашата кампания свързване с хостинг компанията, която осигурява сървърен ресурс за Вашия сайт. Споделете с тях, че обмисляте да правите кампания за Black Friday и коледните празници, като очаквате посещенията Ви да се увеличат с приблизителен % или с „еди-колко-си пъти“.
Те ще Ви помогнат да разберете дали имате нужда от допълнителна оптимизация, сървърни ресурси, или можете спокойно да посрещнете клиентите си с настоящите си параметри. Така ще си гарантирате, че в голямата предпразнична лудост няма да останете офлайн. Такъв тип консултации и поддръжка осигурява СуперХостинг.БГ за всички свои клиенти.
Или пък сами почерпете идеи за оптимизация, ако смятате, че ще се справите сами:
Натиснете тук, ако сайтът Ви използва споделен хостинг или управляем виртуален сървър.
Натиснете тук, ако сайтът Ви използва виртуален или нает сървър.
Останалото е лесно. Когато се подготвите добре с план и стратегия, когато започнете изпълнението на стъпките поетапно, Вие може спокойно да се преборите за Вашето място сред останалите играчи на „черната сцена“ по време на кибер понеделника и за предстоящите коледни празници.
Място за бизнес има за всички. Въпросът е как ще се подготвите и позиционирате, за да се възползвате най-добре от чудесните възможности, които предстоят.
Пожелаваме Ви успех!