Борба с фалшивите новини: Фейсбук започва да маркира статии със съмнителна достоверност
Фейсбук се включва в борбата с фалшивите новини, които заливат интернет пространството съобщиха от Recode. Социалната мрежа ще маркира информации със съмнителен произход като им слага етикет „disputed“ (оспорени, бел.ред).
Това ще бъде поставяно пред всяка публикация, сметната за фалшива новина като ще помогне за ясното посочване на сайтове с подобно съдържание. Това не означава, че социалната мрежа ще твърди коя новина е фалшива или не. Фейсбук ще посочва спорните сайтове, което ще помогне на потребителите в тяхната ориентация в информационния поток.
Интсрументът на Фейсбук ще показва, че съдържанието на публикацията е „оспорено“ от Snopes или PolitiFact, Двата сайта ще помогнат в борбата с фалшивите новини. Snopes изчиства дезинформация, която се разпространява в интернет пространството, а PolitiFact проверява факти, цитирани от официални източници.
Още през декември 2016 година Фейсбук обяви, че ще погребе фалшивите новини, като ги провъзгласи за измамни. Социалната мрежа направи възможно и за самите потребители да отбелязват коя публикация е невярна чрез клик върху горния десен ъгъл на поста. След като това бъде направено, „случаят“ ще бъде разгледан от служители, занимаващи се с проверка на фактите.
Фалшивите новини са едно от най-сериозните предизвикателства пред журналистиката през последната година. Новото маркиране на този етап не засяга пряко българските новинарски сайтове и медии, затова ние, като потребители, трябва да съобщаваме (report) като видим фалшива новина, такава със съмнително съдържание (и/или гръмко заглавие), за да се спре нейното разпространение.
Само преди дни Mediapool стартира своя собствена инициатива насочена към образоване на хората по отношение на фалшивите и заблуждаващи новини, която превзе социалните мрежи за броени часове.