На сцената с Бойко Манев
В новата ни рубрика “Сцената” ще даваме възможност на различни млади и талантливи автори и изпълнители да споделят своите творби независимо от това в какъв жанр или изкуство са. Тук можете да споделите свое стихотворение, разказ, снимки, картини и рисунки, както и клипове с музикални или танцувални умения. Без значение дали сте професионалист, който все още не е намерил своята реализация, или пък просто това е вашето хоби, то нашата “сцена” е отворена за вас. Необходимо е да ни изпратите и кратко ваше представяне придружено със снимка, за да покажем чие е авторското произведение, което популяризираме. Целта на “Младите успели българи” е след време “Сцената” да стане едно разпознаваемо и събирателно място за младите български таланти в онлайн пространството. Можете да изпратите своите авторски материали и вашата биографична информация чрез лично съобщение на нашата Facebook страница.
Очакваме да се качите на “Сцената” на “Младите успели българи”.
—————————————
Бойко Манев е на 34 години от град Троян, но от 15 години живее в София. Известно време е живял в САЩ където започва своята кариера в областта на туризма. Миналата година получава сертификат за обучител. и се отдава изцяло на писането на своята книга "Щом аз мога, и ти можеш". Провеждал е обучения в Прага, Брюксел и Астана. Амбицията му е книгата да достигне до максимален брой млади българи. Такива, които търсят себе си. Такива, които искат нещо ново. Такива, които носят духа на промяната. В следващите редове можете да прочетете откъс от нея:
Всеки от нас е чувал от приятели или от колеги съвети, че не трябва да купуваме евтини храни, но колко от вас са ги разбрали правилно, а колко са ги приложили на практика? Когато казваме „евтини”, не бива задължително да подразбираме храни с ниска номинална стойност – по-скоро се имат предвид храни с по-ниска цена в сравнение с другите на пазара и храни, които се поставят на нивото на очите ни по рафтовете в супермаркета...
Запомнете: ако в даден супермаркет има 5–6 рафта със стока от един и същ вид артикул, например прах за пране, със сигурност този, който е на нивото на очите – а именно в средата или на 3–4 рафт отдолу нагоре, ще е или „в промоция”, или с най-добро съотношение цена–качество в съответствие с интереса на собствениците или управителите на супермаркета. Но дали е това истина? По-скоро не. Всичко е манипулация с цел по-бърза продажба на дадения артикул. Огледайте другите рафтове: по-нависоко ще са по-скъпите, но може би и по-качествени храни, а най-отдолу ще са най-евтините и тези, които „нямат кой да се погрижи за тях“.
Ние, хората, като цяло сме мързеливи и това ни коства пари
Колко от вас реално са концентрирани в един супермаркет и знаят какво искат да купят? Дали не пазарувате по-скоро на принципа на блондинката – влизаме в магазина да си купим обувки, а излизаме с чанта, дънки и „онази сладка червена рокля“, но не и с нов чифт обувки. Направете стрестест с ваши приятели, членове на семейството или партньори. Без да им казвате каква е целта, просто проследете техния стил на пазаруване.
- Колко от тях ще имат предварително написан списък с нещата, които искат да купят?
- Колко от тях ще купят това, за което са влезли?
- Колко от тях ще се замислят за цените на съответните артикули? А дали някой ще сравни цените по артикул и вид с другите?
Човешката психика е така устроена, че винаги искаме да имаме от всичко по много. Тази битка между реалното и възможното води до вътрешен дискомфорт, а това означава проблеми. Всеки желае да бъде финансово независим, да има толкова, колкото не може да похарчи, и в същото време да не се замисля за бъдещето – иска да живее на принципа „тук и сега”. Изпитвал съм го и на собствен гръб през годините: колкото повече пари имаш – толкова по-малко искаш да похарчиш за каквото и да било... Този начин на мислене е познат като „стиснатост” или „излишна пестеливост”.
Това си има своето обяснение. Финансово богатите хора в повечето случаи са започнали от ниските нива и са придобили своето боготатство с времето. Те знаят какво значи „да нямаш” и се страхуват от това. За тях този страх е по-голям от страха от смъртта. Защото смъртта е нещо непознато и в този смисъл чуждо за тях, докато бедността е нещо много познато и видимо около тях. Това ги прави все по-пресметливи и „по-трудно плащащи”. Това е етап от развитието, през който всеки минава – и дори да не си признаваме, разумът е този, който контролира всичко. Затова бъдете по-благосклонни към хората с финансови възможности – щом те са добре финансово, съществува вариант и вие (ако вече не сте) да сте .
Има две възможни решения за това „заболяване”: Вариант 1. Когато се случи нещо лошо с него в личен план или с негов близък, човек с добро финансово състояние може да реши, че това, което има, не е това, което го прави щастлив. Тогава той се насочва към духовното – и материалното преминава на втори план. Вариант 2. Когато човек загуби реална представа за скъпо и евтино, т.е. няма информация за цените, не ги сравнява, не знае доколко са адекватни на продукта, тогава той харчи, без да се замисля, и е готов да плати 4 лв. за един хляб (при средна цена 1 лв.) само защото рекламата за този хляб е най-добра. Ефектът – eye catch. Поведението на такъв човек се приема за нерационално, за „изхвърляне“ и води до ограничаване на кръга от приятели. Вариант 3. Да, знам, че казах два... Но този, третият е различен. Финансово богатият може да загуби своите финанси поради несполучливи бизнесрешения и да напусне своя досегашен социален статус. Тогава той изпада до най-ниските нива на обществото, а това го води до психическа смърт, в някои случаи по-лоша от физическата...
Трябва да имаме възможно най-добра, но и РЕАЛНА оценказа нещата около нас и ДА ПЛАНИРАМЕ бъдещето си.
Както вече написах: когато планираме, ние мислим в бъдеще време. Това ни дава по-добра основа, мотивира ни в действията ни и ни прави по-организирани. А когато помагаме на себе си, ние помагаме и на хората около нас – приятел, партньор, семейство.
****************
Това е първата българска автобиографична книга, в която авторът споделя богатия си опит си от изграждането си като мениджър, имайки благородната амбиция да предаде знанията, целеустремеността и волята си на всички млади хора. На едни тя ще предложи информация как да превъзмогнат страховете си, а на други - как да анализират постъпките си, да бъдат активни. И не на последно място ще даде на всички идея - как да успеем.