България получи световна награда за реклама в туризма
Противно на очакванията, страната ни може да се рекламира по правилен, артистичен, стегнат и обективен начин с мъничка доза контекст и храна за ума. И не на последно място - да бъде оценена от световни състезания в бранша.
На церемония в Хамбург на 17-ото издание на Световния фестивал за туристическа реклама WorldMediaFestival/Tourism, България бе удостоена със сребърна награда в категория "Филм" за двата имиджови телевизионни клипа от кампанията "Скрито пред очите ти". Кампанията има за цел да насърчи вътрешно туристическите пътувания в страната и се проведе между януари и август 2015 година.
Възложител на кампанията е Министерството на туризма, съобщи пресцентърът на министерството. Въпреки проблемите с туристическата реклама и неуспеха в реализирането на редица проекти от този аспект, България все пак отбеляза успех в тази област на световния форум. Целта бе най-вече да се популяризират малко познати туристически обекти у нас.
Кампанията е дело на агенция реформа (reforma). Клиповете са заснети от операторите Александър Станишев и Димитър Неделчев, а режисурата е на Еди Шварц и Зоран Петровски. Творческата идея е на Йордан Петков. Световният медиен фестивал (WorldMediaFestival), създаден през 2000 година, е един от най-престижните форуми в този бранш в света - единственият в Европа. WorldMediaFestival/ TOURISM е състезание, което има за цел да отличи качеството и съвременния подход в туристическата реклама в различни рекламни категории (филми, телевизия, уеб, печат).
Българската кампания е отличена сред повече от 700 проекта от 50 държави.
Във фестивала участват държави от целия свят. Отличието за България не е просто приз. Той носи голям престиж, защото е спечелено в надпревара с 50 държави в света - всички до една лидери в туристическия маркетинг като САЩ, Франция, Германия, Малайзия, Великобритания, Австралия, Испания, Турция и много други. Тази година в конкурса бяха подадени общо над 700 проекта от цял свят. В миналогодишния фестивал бяха отличени туристическите реклами на Швейцария, Малайзия и Канада. Тази година България участва за първи път в Световния фестивал за туристическа реклама.
Кампанията "Скрито пред очите ти" се проведе в периода между януари и август 2015 година, като целта й беше да насърчи пътуванията вътре в страната. Проектът рекламира 50-те малко популярни туристически обекта на България и се финансира по Оперативна програма "Регионално развитие" 2007 - 2013 година. Успехът искрено радва всички организатори и съдействащите компании и институции. Постижението ни кара да мислим, че тепърва този тип реклама, а и не само, ще продължи да се усъвършенства и да гони своите главни цели в туристическия сектор. Това е един от най-впечатляващите резултати на туристическа кампания у нас за последното десетилетие. Инициаторите споделят обаче, че няма да приключат дотук.
ВИЖТЕ ОЩЕ: БЪЛГАРИЯ Е НА ПЪРВО МЯСТО В СВЕТА ПО РАБОТНА ТОЛЕРАНТНОСТ КЪМ МЛАДИ МАЙКИ
https://youtu.be/uTuw5zJnYeA