Добрата новина днес: Все още имаме шанс да спасим планетата си
Добрите и лошите новини могат да бъдат разглеждани по два начина – „всичко е изгубено“ и „все още имаме шанс“. Добрата новина днес е, че една от най-големите финансови институции, глобален технологичен лидер и една от водещите научни организации, обединяват усилия в каузата да спасят останалото биоразнообразие на планетата.
В партньорство с Mastercard и международната организация Conservation International, Банка ДСК става първата европейска банка, която предлага дебитните карти WildLife Impact от рециклиран материал и важно послание към милиони картодържатели – че планетата ни не може да има срок на годност.
В последните години все по-често до нас достигат тревожните статистики относно нарушеното биоразнообразие на Земята. От стотици видове диви животни и растения са останали единични семейства и темповете, с които броят им намалява, свидетелства, че до няколко години може да станем свидетели на пълното им заличаване от природата. Това се случва в следствие на човешката намеса в околната среда, свръхпотреблението, замърсяването, обезлесяването и – като следствие на всичко това – трайното повишаване на вредните емисии и температурата на Земята.
Осъзнаването на проблема и отворените очи, с които започнахме да наблюдаваме настъпващата промяната за природата в световен мащаб, са първите крачки, които все по-смело правим. Но реалните действията са най-големият двигател, около който можем да се обединим като отделни индивиди и като общества, отговорни за по-доброто утре на цялата планета.
Mastercard и международната организация Conservation International вярват, че в днешно време компаниите са или част от проблема, или част от решението му. Ето защо сключиха партньорство с Банка ДСК за издаване на дебитни карти от 85.5 % рециклиран и рециклируем материал в подкрепа на биоразнообразието.
За всяка издадена карта Mastercard Wildlife Impact Банка ДСК и Mastercard даряват на научните екипи на Conservation International, за да помогнат за опазването и възстановяването на местообитанията на дивите животни по света. Организацията се бори да съхрани богатствата на природата, с които човечеството живее от хилядолетия и които днес надничат от самите карти с посланието „Докато тази карта изтече, много застрашени видове може да изчезнат“.
Вече има едно цяло поколение, което изисква тази промяна. Този път не е тренд, а нужда от спешна реакция. Поколението Z, а и децата ни, които идват след него, искат честна финансова система, изискват финансово включване на всички, възприемат новите технологии на момента и търсят смисъл както в инвестициите си, така и в ежедневното си потребление.
Те са толкова фокусирани върху мисията за опазване на природата, че са готови да плащат повече за продукти, които имат същите ценности – лични, социални и екологични.
В същото време удобството и бързината, които им дават технологиите, влияят върху тяхното решение към какъв тип бизнес да се насочат – например да изберат традиционна и изцяло дигитална банка. И вече голяма част от тях правят втория избор. Това е поколение, което знае, че всяко действие е свързано с отговорност,
споделя Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово.
Проектът за консервация има за цел до 2030 г. да обхване приоритетни територии, равняващи се на 40 милиона хектара земя и 4,5 милиона квадратни километра водни площи в целия свят. Освен с материала, от който е направена, картата дава възможност на клиентите, които я избират, да се включат в опазването на 2000 критично застрашени видове, в това число африкански горски слон, черно-бял гривест лемур, жълтоопашата вълнеста маймуна и панголин.
С тази кампания най-големият картов издател в България – Банка ДСК, внедрява на практика ESG политики за екологично, социално и корпоративно управление в картовото си портфолио, което достига до 2,5 млн. български потребители.