Успелите

Добрин Йорданов: Лично е всичко, което не споделяш в Интернет

Добрин Йорданов се занимава с търговия, маркетинг, а статистиката му е нещо като хоби. Именно заради тези интереси и занимания решава да създаде Analizator.bg. Онлайн инструмент за маркетингови изследвания, осигуряващ таргетирани пазарни проучвания за малки и средни предприятия, срещу достъпна за тях цена. Проектът е един от тримата победители в предизвикателството за стартиращи предприемачи Rinker's Challenge #3, който получава финансиране от 20 000 лева. За това, както и повече за самата платформа, ще ни разкаже Добрин в следното интервю.

Какъв проблем решава платформата Analizator.bg?

Analizator.bg адресира липсата на надеждна и достъпна информация за мнението на хората и има за цел да ни помогне да взимаме повече информирани решения в ежедневието си.

Това е платформа, която ти позволява да изразиш своето мнение, в замяна да получиш това на хиляди други и да се сравниш с тях. Затова на първо място тя е забавна, развлекателна и работи за любопитството на хората. Отвъд това има и скрита обрзователна цел. Скрита е, защото образователна статистика звучи зле, но всъщност това е основната причина да я направя. Вярвам, че предразсъдъците са просто липса на информация и се надявам възможно най-много хора да я използват като инструмент да научат повече за обществото, към което принадлежат.

За кого е предназначена?

За всеки, който има какво да попита.

В момента виждам разнообразие от сериозни и забавни въпроси. Основната група потребители, които очакваме са хора, прекарващи във Facebook около 1-2 часа на ден, тъй като те най-лесно биха заменили част от това време с разглеждане на интересни въпроси и отговори, от които да научат нещо ново.

Защо тази услуга е уникална, непредлагана досега?

Платформата предлага позната концепция (задаване и отговаряне на въпроси), но с няколко уникални функции.

  1. Потребителите задават въпроси, които ги вълнуват. Платформата ги съранява и подрежда в класации („Най-отговаряни“, „Най-коментирани“ и др.) и категории (Филми, Музика, Политика и др.)
  2. Детайли на въпроса (динамични инфографики) – Освен процентът потребители, дали своя глас за конкретен отговор, можеш да филтрираш и според пол, възраст и град, в който са израснали. Например, можеш да провериш каква музика слушат жените на възраст 19-22, израснали в град Варна, Плевен или София.

Сравнение с приятели – Когато вече имаш по-голям брой отговори, платформата изчислява с кои хора в сайта имаш най-голям процент еднакви отговори. Ако сте свързани с Facebook, може да филтрираш Facebook приятелите си или да потърсиш конкретен човек. Ползата за потребителя е сравнение с приятели или намиране на нови интересни хора, които имат същите интереси като теб.

Сравнение с групи хора – Изчисляваме също така и какъв процент от отговорите дадени от някоя група са същите като твоите. Например дали мислиш повече като мъж или като жена. Дали като по-възрастен, по-млад или като варненец, пловдивчанин или софиянец. Целта на тази функция е да предоставим по-ясна представа за това, къде се намираш спрямо обществото, към което принадлежиш.

Как планирате проектът да се самоиздържа?

Въпреки че генерирането на приходи все още не е приоритетно, планирам да използваме възможността за двупосочна комуникация между потребители и брандове – реклама чрез персонализирани банери с полезно за потребителя съдържание.

Например, ако отговориш на въпрос „Каква бира пиеш“, може да получиш безплатна бира при посещение на определено заведение.

Също така, брандове ще могат да поръчват проучвания, които платформата да изпълни – това ще става чрез „спонсорирани въпроси“. Важно е да уточня, че отговорите на потребителите са анонимни, както за други потребители, така и за брандовете. Планирам да привлека и спонсори, които да предоставят награди за „Най-добре зададени въпроси“ или „Най-активни потребители“.

В какво ще се състоят въпросите от потребителските проучвания?

Платформата ще публикува проучвания по значими и актуални теми, които представляват по-детайлен прочит на събраната информация, подобно на тези които, социологическите агенции правят, но за широката аудитория. Първият такъв, който искам да направя е на тема „В кой град хората се чувстват най-добре и кои са причините за това“.

Проектът ти е сред 3-мата победители в Rinker's Challenge #3. Кое е най-ценното, което си взе от програмата?

Програмата в голямата си част бе подготовка на участниците да изкарат идеите от главите си възможно най-разбираемо и атрактивно и категорично успя. За мен най-полезни бяха създадената работна среда и подкрепата от екипът професионалисти, заети с нашата подготовка. Благодарение на тях и на другите участници, успях да доразвия и най-важното – да изкажа идеите си.

Изключително съм благодарен на екипът на Rinkers Challenge и фондация Bcause за полезната, добре структурирана и безупречно изпълнена инициатива за подкрепа на стартиращи бизнеси. Качеството, подхода и личното отношение на колегите беше уникално!

В днешно време, според теб, вече размива ли се границата между личното и публичното?

По-скоро границата е много по-ясна, лично е всичко, което не споделяш в Интернет.

Най-лесно можеш да я намериш, като преди да качиш нещо се замислиш как ще те възприеме случаен човек, който не те познава.

И нещо за финал?

Надявам се платформата да ви звучи интересна и моля имайте предвид, че е все още в тестова версия. Ако се регистрирате или ни последвате във Facebook, ще ви уведомим, когато бъде готова в пълния си блясък (през април).


Не се колебайте да ни изпращате предложения за интервюта в различните ни категории на contacts@uspelite.com. Включете имената на човека, който предлагате за интервю, кратко негово представяне и начин за връзка под формата на e-mail адрес/акаунт в социалните мрежи и/или телефонен номер.

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Петър Нефтелимов

Петър Нефтелимов е от първите автори в Uspelite.bg и до ден днешен е неразделна част от нашия екип с над 250 публикувани статии. Автор на книгата ,,Успехът в българския ген" за 49 успели българи в страната и чужбина. Има бакалавър по биотехнологии, магистър по биобизнес и биопредприемачество и втора магистратура по бизнес администрация. Съосновател е на биотехнологичния стартъп ,,Цвете в епруветка‘‘, който се бори срещу букетите от рязан цвят, които оказват отрицателно влияние върху природата заради площите за отглеждане, голямото количество вода и въглеродните емисии от транспорт и логистика по въздух. Освен това Петър е основател на медията за практическите съвети за бизнеса Neftelimov.com и на агенцията Zero Start, която се занимава с менторство и дигитален маркетинг. Той е част от двете най-престижни класации в България, а именно ,,30 под 30‘‘ на Forbes и ,,40 до 40‘‘ на Дарик радио.

Оставете коментар

0 коментара