Успелите

Христо и Димо Петкови: Винаги сме се мотивирали от ученето, а не от резултата

Има едни хора, които винаги ще ти бъдат вярна посока, полезен учебник и твърдо рамо. Братята Христо и Димо Петкови са синоним на работа в екип“. Използват дъските за сноуборд и скейтборд като вълшебни килимчета в свободното време и движеща сила в работата. Занимават се с повече от реклами, правят не просто кино, позиционират не кой да е бранд, гледат към сноуборд парк, имат още идеи и за всичко това благодарят на бордовете.

Обувай чорапите, пускай пуканките – ще гледаме трейлър за проектите на Христо и Димо Петкови:

Имате един филм за хвалене. Давайте.

Димо: The First Lap: The Bulgarian Racing Dream е заглавието на филма. Това е пълнометражен документален проект, по който работихме в последните две години. Той разказва историята на първия български автомобилен състезателен отбор, който участва в един от най-престижните шампионати в Европа – GT4 Germany. Започвайки от нулата, отборът се събира месец преди старта на шампионата. След серия от неуспехи и сблъсъци с различни проблеми, екипът успява да намери път към успеха и да постигне неочаквани резултати в края на първия си състезателен сезон. Зад волана са опитният пилот Павел Лефтеров и 16-годишният Стефан Бостанджиев, който за първи път сяда в истински автомобил. Филмът се фокусира върху теми като непоколебимия човешки дух и силата на екипната игра, показвайки, че дори отбор от държава без състезателна писта може да остави отпечатък в световния автомобилен спорт.

Какво ви мотивира да разкажете тази история?

Димо: Два от първите ни документални филма бяха свързани със спорт – Reach Your Limits от 2015 година и 109 hours от 2017 година. Последваха няколко години, в които основно работихме върху много социално документално кино съвместно с режисьора Iara lee и нейната продуцентска компания Cultures of Resistance Films, с които реализирахме поредица от филми като: Burkinabè Rising: the Art of Resistance in Burkina Faso, From Trash To Treasure: Turning Negatives Into Positives, Stalking Chernobyl: Exploration After Apocalypse. Всички тези продукции бяха насочени към социални проблеми в различни точки на света. И когато от Next-DC ни предложиха да работим заедно по този проект, това се усети като точното време да направим нещо, отново свързано със спорт.

В колите има много динамика. Още от началото си представяхме, че ще има много скорост и звук. Ще има много превратности. Също така ще има много голямо поле за импровизация и експериментиране с музиката. Знаехме, че ще трябва да я композираме от нулата спрямо развитието на историята. Потенциалът на идеята беше много голям и звучеше като проект, свързан със страшно много работа и отдаденост. Това са две неща, които за нас са изключително мотивиращи.

The First Lap излиза на 12 октомври, а какво остана зад кадър?

Димо: В началото нямахме напълно ясна представа какво ще правим с материала и докъде може да се развие, но впоследствие, след заснемане на няколко състезания, започна да се изгражда история, която ставаше все по-интересна. Бяхме плътно прилепени към отбора през целия сезон и беше изключително интензивно снимане. Почти не ни оставаше време да снимаме нещо странично. След края на сезона осъзнахме, че разполагаме с много терабайти материал, който може да се превърне в истински филм. За да го реализираме обаче, трябваше да снимаме още.

Трябваше да снимаме допълнително с всички хора от отбора, за да успеем наистина да разкажем цялата история от начало до край. Последваха пътувания и снимки в почти цяла Европа – Германия, Австрия, Нидерландия, Англия, Гърция и дори Египет. Снимките на целия филм продължиха до есента на 2022 година. След това влязохме в постпродукция. Може би бяха пълни 8 месеца денонощна работа, докато стигнем до крайния резултат, и сме много щастливи, че ще можем да го представим пред публика в киносалоните в цяла България.

Спортът явно е движещата сила при вас. Когато не го практикувате, какви състезания следите?

Димо: И за двама ни спортът никога не е бил свързан със състезания. Винаги сме го практикували с цел удоволствие, преживяване и емоция. Състезанията са нещо, от което сме бягали от самото начало. Винаги сме се мотивирали от ученето, а не от резултата. Въпреки това няма как да не уважаваме способностите и постиженията на спортистите в днешно време. Просто във всички спортове нивото е невероятно високо.

Кое е най-странното предизвикателство, в което сте се впускали?

Христо: Трудно е да дефинираме „странно“, но определено предизвикахме себе си през 2022 година, когато решихме заедно с група приятели да създадем свой собствен сноуборд парк в планините покрай Габрово, където сме израснали. Uzana Rainbow Hill е място, за което мечтаем от деня, в който стъпихме на сноуборд. 20 години по-късно сме горди, че правим постъпления да го развием точно така, както сме си го представяли. Разбира се, не е лесно, изисква изключително много подготовка и работа, но сме щастливи, че има хора, които се включват и ни помагат в процеса.

А как ви хрумна да продавате чорапи?

Христо: За нас това стана доста натурално. Преди да започнем наша собствена марка, ние няколко години дистрибутирахме марки от различни държави в България. Всички те бяха свързани със сноубординга, който ние харесваме. Липсваше ни обаче креативният контрол върху тези брандове, затова решихме, че можем да създадем нещо наше, което да изразява нашата гледна точка към света.

Stinky Socks за нас е повече от марка чорапи, ние целим да създаваме платформа, която да дава гласност и шанс за изява на хора, които имат подобни на нашите интереси. Всеки един от нашето глобално stinkyfamily има уникални таланти, които са извън сноубординга или скейтбординга. И за нас е чест те да са част от цялото ни движение. Така е и с всеки, който пазарува Stinky – забелязваме, че това са хора, които искат да изразяват себе си и не се притесняват от това да са различни. Може би и това ги привлича към Stinky, тъй като ние на глобално ниво винаги сме били горди с предисторията си и откъде идваме, бидейки наясно, че много малко хора по света въобще знаят къде е България. Щастливи сме, че през Stinky успяваме да сложим страната си на картата на сноуборд и скейтборд културата по цял свят.

Какво мислите за тези, които носят само бели и черни чорапи?

Христо: Аз нося само бели чорапи (смее се). В началото на Stinky Socks беше много забавно да имам различен дизайн чорапи всеки ден, но с разрастването ни и излизането на нови модели стана изключително трудно да избирам кой модел да нося. Затова един ден реших проблема и започнах да нося само бели чорапи. Генерално, всеки има право на себеизразяване, стига да се чувства комфортно със себе си.

Как изглежда процесът по измисляне на дизайни на продуктите ви?

Димо: Любопитството ми към света играе голяма роля в това, което правя като дизайни на Stinky. Обичам да се заглеждам в хората, да забелязвам цветови комбинации, патърни. Средата изиграва много голямо влияние – много от дизайните ни са вдъхновени от природата и начина, по който ние я виждаме и преживяваме. 

Кога Stinky Socks се превърна в бизнес?

Христо: Все още не е (смее се). Stinky съществува благодарение на това, че ние успяваме да се зареждаме от това, което постигаме с компанията извън финансовите ѝ измерители. За нас бизнес частта е сериозно преплетена със страстта ни към това, което правим с марката, и там, където тя ни отвежда като личности. Както споменахме, ние изграждаме платформа за хора, които не се страхуват да са себе си, и това е по-голямо от всеки един критерий, по който се измерват бизнес успехите. Разбира се, колкото по-голяма е тази платформа, толкова по-добре за Stinky, тъй като това ни дава шанс да достигаме до повече хора по света. Затова и фактът, че от миналата година Stinky Socks са част от портфолиото от марки на най-голямата верига за специализирани магазини в Щатите – Zumeiz, е изключително важно за нас. С техните над 600 магазина, ни дават шанса да достигнем до огромна маса хора.

С коя личност или бранд мечтаете да колаборирате?

Христо: Много са, но един по един започват да правят колаборации с нас. Най-новата ни колаборация е с култов магазин от Salt Lake City – The Heavy Metal Shop, един от най-известните магазини за музика в света. Още от края на 90-те, когато за пръв път научих за тях, съм им фен, а есента на 2023 година ни донесе модел чорапи в колаборация с тях.

Върху какво ново работите?

Христо: Uzana Rainbow Hill е най-новият ни проект и се надяваме скоро всичко да заработи правилно, за да може зимата да има едно интересно място в центъра на България за всички тези, които искат да избягат в планината. Пистата е малка, много уютна и приятна, а местността Узана е изключително живописна, затова се надяваме повече хора да ни дойдат на гости там.

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Оставете коментар

0 коментара