Успелите

Има ли негативни български поговорки? И кои са те?

Всеки от нас някога през живота си е получавал ценен житейски съвет от свой дядо, баба или родител. Съвет изтъкан от зрялост и загриженост. Съвет, който се предава през поколения и пази дълбоки народни ценности. Днес ние ги наричаме поговорки, афоризми или просто мъдри мисли.

  • Богат е, който е здрав.
  • Ако ръка дава, а сърце не дава, нищо не става.
  • Блага дума железни врата отваря.
  • Ако искаш да вземаш, научи се да даваш.

Това са само една микроскопична част от страхотните послания, които българският народ е изградил през времена на величие, падение, любов и сплотеност. 

Между тях, за съжаление, са проправили своя път и такива изрази, които в нашето съвремие понякога носят негативно послание. Живеейки във все по-глобализиран свят, с намаляваща дискриминация и нарастваща емпатия, ние често се потупваме по рамото, казвайки "Еее, браво, успяхме да се видим като бели хора!", без въобще да се усещаме за смисъла на тези думи. В борбата ни срещу песимизма, манипулацията и обезверението на общество ни, ние искаме да привлечем вниманието към един от изворите на негативност у нашия език. А именно, популярността на неуспешни поговрки в наши дни:

  • Една птичка пролет не прави.
  • Всяко чудо - за три дни.
  • Много хубаво не е на хубаво.
  • Като бял човек.

Разбира се, има още десетки, а може би стотици, други. За радост, много от тях сме открили и ще се постараем да ви ги покажем по забавен и градивен начин. 

С радост обявяваме стартирането на онлайн магазин "Успелите" заедно с кампанията "Успешен прочит на неуспешни поговорки"!

С нея екипът на Uspelite.bg иска да ни накара да се замислим следващия път, когато кажем или чуем някой да твърди, че "Една птичка пролет не прави". И тъй като на нас креативност и вяра в доброто не ни липсват, създадохме свежи продукти, удобни за ежедневието ни.

Всеки от тях е украсен с позитивна интерпретация на негативна поговорка. 

А всяка седмица ще представяме по една нова фраза и нов продукт!

Многобройни са поговорките и фразите, които заслужават редакция. Затова всяка седмица ще ви запознаваме с нова редакция на негативна фраза от миналото. И така, докато заедно не постигнем лексикална хигиена и уважение към всички хора и ситуации.

Всички приходи от продажбите ще се използват за издръжката на медията и нейното развитие!

Не веднъж сме показвали, че държим на независимостта си от политика и чужди интереси. И ще правим всичко нужно, за да се издържаме и развиваме самостоятелно. Затова 100% от приходите се инвестират в Uspelite.bg и развитието на позитивната журналистика в България.

*Знаете вече за дарителската ни кампания в Patreon, където може да се абонирате и да подкрепят каузата на позитивната медия всеки месец с $5 или $10 (например).


ВИЖТЕ ОНЛАЙН МАГАЗИНА НА "Успелите" ТУК!


* Поговорките, част от кампанията "Успешен прочит на неуспешни поговорки", не са обезателно негативни във всеки случай. Вярваме, че съществуват определени ситуации и определени поговорки, които могат да бъдат от полза и да не носят вреда.
** Кампнията "Успешен прочит на неуспешни поговорки" няма намерение да омаловажава културно-историческото ни наследство. Единствената цел е да се предостави алтернатива на двусмислени фрази от българския език. 

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Uspelite.bg

“Успелите” е онлайн медия, която споделя добрите новини от България и разказва вдъхновяващите истории на хора, избрали да се реализират у нас.

Оставете коментар

0 коментара