Има ли смисъл от несесерите за телефони в клас?
Нововъведението, освен практично и удобно, цели да повиши концентрацията по време на учебните занятия, като децата оставят телефоните си на обозначените с номера джобчета и след края на часа ги получават обратно.
Инициативата не е единствена по рода си в България, тъй като и други училища я използват, но набира все по-голяма популярност. В нея се включиха и учениците от 7-ми клас от Средно училище „Никола Вапцаров“ в Борино. Номерата на таблото с несесери отговаря на номера на съответния ученик в клас. Въведената промяна не закъснява с положителните си резултати, както в нивото на концентрация, така и в по-дейното участие на децата по време на занятията.
Преди поставянето на телефона на отреденото му място, той бива изключен, а учениците имат отново право на достъп до него след края на съответния час - по време на малките и голямото междучасие.
Директорът на училището Зекир Велиев разказва, че идеята за тази стъпка е била предложена от родител на ученик по време на родителска среща, след като основната тема на събеседването е била именно употребата на мобилни устройства по време на час и негативното им въздействие. Несесерите набират популярност с позитивното си влияние и ще бъде предложено веждането им в цялото училище сподели г-н Велиев.
С изработката на самото приспособление в случая се е заел друг родител - майката на ученик в "Никола Вапцаров", която е шивачка по професия. В училището име 10 паралелки, а общият брой ученици е 137. За следващата учебна година е планирано откриването на профилирана паралелка за IT специалности, в която възможност да се обучават ще имат и деца от съседните общини.