Успелите

Ивайло Тодоров: Пътят към успеха крие в себе си и от двете – и от успехите, и от провалите!

Ивайло Тодоров се занимава с онлайн предприемачество и дигитален маркетинг от 7 години. За тези години е имал много и най-различни проекти, които са му помогнали да развие уменията си в сферата. Основател е на образователния проект Markethink.bg, както и на най-новата социална платформа за споделяне на съдържание closer.bg. Има магистърска степен по Маркетингови комуникации и е бакалавър по Счетоводство.

Ето какво ни споделя Ивайло:

Имаше момент в живота ми, в който не бях сигурен дали съм на правилния за мен път. Така в трети курс от следването ми в университета бях на косъм от това да прекъсна образованието си. Бях попълнил нужната декларация, но нямаше кой да ми я подпише, защото администрацията беше в обедна почивка. И да, не прекъснах, а напротив – завърших бакалавъра си успешно и успях да се дипломирам като магистър в подходящата за мен специалност, докато паралелно с това се занимавах и с първия си бизнес.

Предполагам, че 90% от хората ще се припознаят в историята ми. Записах Счетоводство под натиск на родителите си, защото просто трябваше да запиша нещо, след като завърших гимназия. Всички знаем как родителите ни карат да запишем висше образование (ако може нещо икономическо, защото така беше модерно), да го завършим, да започнем работа в някой офис и така животът ни щял да се подреди бързо и лесно. Това звучи като сбъдната мечта за всеки родител. Това е и сигурността, към която всички ни учат да се стремим, както близките у дома, така и преподавателите в училище.

Истината е, че дори и в гимназията не бях силен. Бях среден ученик по успех и като всяко момче на моята възраст училището не беше любимото ми място. Не обичах системата, не обичах и начина на преподаване. Чувствах, че училището ни ограничава, затова още оттогава се стремя да се развивам в онова, което ми доставя удоволствие на мен самия, а не каквото мислят другите за перспективно, и да мисля „извън кутията“.

Първият ми проект, който започнах още по време на следването ми в магистърската степен, беше свързан със създателите на съдържание или така наречените в днешно време инфлуенсъри. Всъщност аз съм човекът, който стои в основата на създаването на първата Affiliate платформа, която даде възможност на известни български Youtuber-и да монетизират своето съдържание. Сайтът беше проектиран на кутия от пица, защото по това време не разбирах от PhotoShop, а нямах финансовата възможност да си платя на дизайнер, който да направи сайта. След близо 3 месеца обаче аз и партньорът ми издигнахме платформа, която се оказа началото на едно по-добро настояще за създателите на съдържание.

Каква беше основната ти мотивация за създаването на Markethink?

Нашата мотивация бяха хората. В началото идеята ни беше да имаме блог, в който да споделяме полезна и практична информация. Както във всеки бизнес, така и в нашия дойде моментът, в който започнахме да мислим по-мащабно, и тогава решихме да започнем да правим събития. След известно време на обмисляне къде ще бъде най-добре да провеждаме тези събития, в крайна сметка решихме, че ще е най-добре да се фокусираме върху по-малките градове, където подобни събития няма или са много малко. От 2016 г. създаваме среда, в която потребителите получават всичко необходимо за постигане на наистина високи резултати. Целта на компанията е да внесе нови ценности и да помогне на хората да направят живота си по-добър. Не искаме просто да научим хората да правят правилен дигитален маркетинг, а да ги научим да мислят. Именно от там се роди и идеята за MarkeTHINK.

Каква е основната ви цел и как смятате да я постигнете?

Основната ни цел е да предоставяме на нашите потребители най-добрия западен опит, който е адаптиран и тестван в нашата среда. Методологиите, които използваме, са водещи маркетингови практики в света, за някои от които плащаме. Много хора ни питат защо ги използваме, като държавите на запад са с няколко години напред, но не осъзнават това предимство, което им даваме. Нека използват тези практики в продължение на няколко години и ще бъдат номер едно.

Обученията на Markethink включват нашия личен опит, опита на хиляди курсисти, а също така и опита на наши ментори. Искаме да накараме хората да си представят какъв ще бъде животът им след година, ако имат контакт с хора, които също искат да правят или вече правят онлайн бизнес. Тези контакти са безценни, защото това са хора, които всеки ден се събуждат пълни с енергия и с огромно желание да измислят и правят нещо ново и по-добро. За следващата година сме предвидили повече срещи на живо, за да подкрепим общото движение.

Имаме Facebook затворена общност, която се разраства с всяко събитие. До момента събитията протичаха изцяло офлайн, но смятаме през новата година да интегрираме и онлайн режим. Вече всичко се дигитализира и смятаме, че това ще улесни всички, а и ще доведе организирането на събития до едно ново ниво, което ще ни позволи да достигнем до още повече хора. Имаме идея да организираме и специални обучения и събирания само за хората в нашата mastermind група.

Има ли вече някакъв резултат от вашата работа и развиват ли се нещата според очакванията ви?

Много наши курсисти вече намират своя път в сферата. Трябва да призная, че в началото ни беше много трудно да продадем на хората идеята, че те трябва да изместят бизнеса си в онлайн пространството, ако не искат да го фалират. Никой не вярваше, но с времето малко по малко хората разбраха, че това е пътят. В момента има по-голям интерес към наши събития от студенти и това е показателно, че нещата се движат в положителна посока. По време на част от обученията разбрахме, че 90% от нашите курсисти, които стартират онлайн бизнес, не постигат това, което искат, просто защото отлагат за по-късно, и искаме да покажем на младите, че най-важното в крайна сметка е действието.

Довърши изречението - "България ще се оправи, когато..."

Бъдем по-добри към околните и спрем да се оплакваме, че някой друг ни е виновен.

Опиши ни в каква България мечтаеш да отгледаш своите деца.

В България, която мисли за бъдещето на децата ми. Все повече млади хора напускат страната още като завършат средното си образование, а това е сериозен проблем. Иска ми се България да се изчисти поне малко от корупцията, защото в момента има повече неща, от които да се срамуваме, отколкото неща, с които да се гордеем.

Завърши с послание към читателите.

Искам да кажа на всички ваши читатели да бъдат добри, защото това е ключът, който отваря много врати. Да бъдат уверени в себе си и да не се страхуват да рискуват и да се провалят, защото пътят към успеха крие в себе си и от двете – и от успехите, и от провалите. Важното е да не губят фокуса си и да правят това, което истински обичат – така със сигурност ще успеят!

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Венелин Добрев

Съосновател на инициативата и автор на идеята за „Младите успели българи“, която по-късно става uspelite.bg. С интереси в областта на туризма, предприемачеството и маркетинга. Любимите ми неща са пътуванията, хубавите филми и рок музиката.

Оставете коментар

1 коментар

  1. Даниела Драганова Гелгова
    2023-01-05 21:34:06 Reply

    Възхищавам се на смелостта. Трудолюбие то. И отговорността на младите.