Успелите

Иван Димитров от cush.be: При нас имаш възможност да избереш, да намериш себе си

Когато преди години прохождах в професионалния си път, Иван Димитров беше онзи колега, комуто неприкрито се възхищавах и се стремях да подражавам. Изключително деен, идеен, земен и потребен на всеки екип, който расте и завладява нови хоризонти без лимит на мечтите, но с трезва преценка за пътя към тях.

През годините освен верен приятел и супергерой на Успелите, Иван е изкачвал какви ли не планински и професионални върхове, а днес е един от двигателите на cush.be. Вижте разказа му за вълнуващите дизайни, смелите планове и устойчивия растеж и глобалния поход на Иван и компания.

Какво ново покрай cush.be? Какво правиш в cush.be? Представи се.

Аз съм Иван Димитров и съм част от cush.be – особено през последната една година. Това е и годината, през която се случват много неща при нас. През изминалите месеци подредихме и създадохме много неща, които сега започваме да пускаме като продукти с най-различни дизайни. Искаме тепърва да достигаме до все повече нови хора, включително извън България.

Би ли разказал за някои от новите продукти, които лично ти и хората около теб намирате за особено вълнуващи?

Правейки продукти с възможно най-разнообразен избор от дизайни, ние провокираме човешката фантазия. През цялото време слушаме хората - какво ги вълнува, какво да е следващото ни начинание. Всъщност именно те развиват продуктите ни и нашепват какво да се случва.

Оказва се, че най-вълнуваща за всички е ежедневната чанта, която предлагаме в момента. Всеки може да я притежава в над 500 дизайна, така че да се изрази максимално близо до себе си. Това, което е днес, а не просто по принцип.

Ежедневната чанта се използва по-малко, отколкото раницата. Днес всеки в града е с раница, защото носим повече неща, защото работим дистанционно или защото на прибиране искаме да си вземем домати. Раницата е ултимативният градски продукт, който те изразява и си го носиш навсякъде. Обещали сме си до края на годината да предлагаме и раницата като продукт.

Кой е дизайнерът на вашите продукти?

Тук „дизайн“ се подразбира по два начина. Дизайнът като изображения и съдържание върху продуктите и самият продуктов дизайн – форма, материали и така нататък. За първия тип дизайн (или картинките) имаме дизайни отвсякъде. Има такива, които ние сме си създали по наша идея. Има такива, които сме лицензирали от различни места. Напоследък ползваме и творения на много силни артисти като Ван Гог, Пол Синяк.

Предстои да включим и НАСА в дизайните си. Имаме огромно желание да започнем да работим и с български артисти и дизайнери. До края на годината и това ще започне да се случва по един или друг начин. Що се отнася до физическите продукти – ние си ги правим.

Мислили ли сте как да стигнете до тези български дизайнери и артисти?

България е малка, а София е още по-малка. Ние сме стигнали до тях и те са стигнали до нас. Това, което ни кара да правим и обмисляме нещата по-внимателно, е желанието да сме устойчиви и постоянни. Искаме нещата ни да се случват не просто инцидентно веднъж, а поне пет или десет пъти по начин, който е адекватен и за самите дизайнери и артисти. Не просто да започнем нещо, защото е яко, и после да не сме сигурни накъде да го продължим.

Визуалните артисти определено имат нужда от монетизационни методи, а ние трябва да си подредим работата, за да бъдем възможно най-добрият техен партньор. Искаме самите артисти да оценят колко е готино и да пожелаят да дойдат при нас. Искаме да изпипаме абсолютно всичко, а не тепърва да се учим как се прави. Затова започваме първо с Ван Гог, а после и с български художници и артисти.

Какво те въвлече на 100% в cush.be?

Може би е твърде клиширано, но миналата година напролет всички преосмислихме какво искаме да правим, какво ни е важно, какво не ни харесва. В онзи момент разбрах защо това нещо има смисъл за мен. Когато едно нещо има смисъл за теб, трябва да му се отдадеш на 100%, за да може възможно най-бързо да стигне там, където ще прави теб и околните щастливи.

Различното, което ми носи истинско удоволствие в cush.be, е да развивам следната комбинация и екстраполация – когато имаме един продукт и десет дизайна, това реално значи десет различни продукта. Ако после добавим още едно нещо, например несесер, стават две по десет – тоест, двадесет. Като добавим още петдесет дизайна и още девет продукта, както е сега, изведнъж всичко започва да расте експоненциално.

При нас имаш възможност да избереш, да намериш себе си, да кажеш “Това съм аз!“ и впоследствие да откриеш своя артист.

В момента сме в дигитална ера на създатели и вече не са важни брандовете. Не е толкова важен Amazon, колкото самите създатели. Това ще расте все повече и повече, а ние от cush.be спокойно можем да сме в средата на това нещо – хем да сме създатели, хем да помагаме на останалите като нас.

Къде виждаш cush.be след десет години? Каква е най-смелата ти визия или мечта за мястото?

След десет години виждам cush.be в голяма част от света. Иска ми се да кажа „целия свят“, но нека бъдем реалисти. Бихме могли да пробием в по-близки до нас пазари и култури – Западна Европа, Америките. Имаме известна представа какво би било правилно за нас като начин на мислене, като бранд, който е мрежа от хиперлокални производства.

10 години са много време. След 10 години температурата на Земята ще е с 1,5-2 градуса по-висока, по-високи морета вече ще са ни нападнали и ще има много голямо значение дали торбичката, която продаваме, ще може да се рециклира. Ние вече ще сме направили много неща в тази насока. Едно от тях е да не изпращаме контейнери със стока напред-назад. Смятаме, че ще има по един малък cush.be на много места, обединени от една дигитална мрежа от дизайнери и създатели.

Къде намираш най-голямото си вдъхновение за нещата, които правиш?

На върха на планината при изгрев слънце.

Кой е последният връх, който изкачи?

Белмекен.

Кой е върхът, който най-много искаш да изкачиш, но още не си го достигнал?

Аз си ги планирам ден за ден. Още не знам името на върха, който най-силно желая да изкача. Реша ли веднъж кой е, ще имаш много малко време да ми зададеш този въпрос, преди да го изкача.

Има ли нещо, което не те попитах, а би искал да споделиш?

Наскоро увеличихме екипа си с двама души, което прави общо петима. Това не е малко за нас – мечтите вече започват да се сбъдват и освен това се намираме с все по-изключителни хора. В момента сме в такъв тип енергия все едно няколко човека заедно отиваме на парти, което ще е много яко.

Тепърва всички неща, които цяла една година много искахме да реализираме, но внимавахме и ги правихме бавно, вече се задвижват на по-високи обороти. Някак си много се гордея с всички нас заради това.

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Димитър Димитров

Обикновен разказвач на необикновени истории.

Оставете коментар

0 коментара