Успелите

Ивелин Иванов: Не компютрите и не софтуерът правят игрите, а хората

Ивелин Иванов е креативен директор на гейм студиото Big Moustache Games. С дългогодишен опит в гейм индустрията и десетки създадени игри в портфолиото си. В биографията си творческият директор има заглавия като Tropico 2 & 3, X3: Reunion и X3 Rebirth. Сега той ни споделя за създаването на новата игра по приказките на братя Грим – Grimm Forest.

Кога за първи път започна да се занимаваш с игри?

Преди повече от 16 години, когато заедно със създателите на Tzar: Burden of the Crown (първата българска компютърна игра), подготвихме изцяло преведената ѝ на български език версия. Играта беше разработена на английски и това беше първата пълна локализация на игра на български език.

Откъде дойде идеята за Grimm Forest?

В началото гейм дизайн концепцията си нямаше „опаковка“, в смисъл – свят, в който да бъде ситуирана. Когато му дойде времето да се замислим за това, групово се съгласихме, че ни е писнало до смърт от сървайвъл игри със зомбита.

Потърсихме нещо по-различно и светът от приказките на Братя Грим се наложи, тъй като адски допада на всички в екипа.

Защо избрахте да я направите точно по приказките на братя Грим? Също така смесени с елементи от българския и славянски фолклор?

Светът на Братя Грим носи наистина уникална атмосфера, изплетена от магия, мистика и класически човешки страхове. Едновременно с това той е изпълнен с уют и топлина – точно като нещо, което ти разказват пред огнището на собствения ти дом, където се чувстваш защитен от всички световни злини. Тази смесица от емоции е наистина вълшебна.

Всъщност е почти странно колко добре си пасват сюжетите, героите и създанията от германския, нордическите и славянския фолклор. И наистина – защо да преразказваме за пореден път нещо толкова добре познато, когато можем да опитаме да го обогатим и доразвием?

Според Вас Grimm Forest е игра, която досега никой не е правил или – в какво се състои нейната иновативност?

Принципно в света на игрите няма идеи „неправени досега“. Всичко е интерпретация на по-малко или повече познати вече елементи. Това, което прави игрите уникални, е комбинацията от вече познати елементи и тяхното оригинално използване. Вярваме, че именно това ще постигнем с Grimm Firest.

Как се оцелява във вековна прокълната гора?

Преди всичко – заедно.

Това е и основната идея на играта – как непознати хора, събрани от случайността, да се научат да работят в екип, изправени пред наистина смъртоносна опасност. Оттук нататък на нашите „оцеляващи“ ще е необходима находчивост, смелост, добра стратегия и не на последно място – авантюризъм в промишлени дози.

Кога се очаква играта да излезе за широката публика?

В рамките на 2017 година. През месец април 2017 година ще бъде стартирана закритата ни алфа. Всеки, който иска да се включи в нея може да го направи като подкрепи Kickstarter кампанията ни, било то и с едно единствено евро.

Най-ценният ресурс на една игра е? Защо?

Екипът, разбира се. Не компютрите и не софтуерът правят игрите, а хората.

Какви уроци ни дава една игра, които са ни полезни и в действителния живот? Коя ти е любимата игра и какво научи от нея?

Игрите не са обучаващ софтуер. Единственото, на което те учат (ако са добри), е нещо повече за самия теб. Разликата е само какъв точно начин си е избрала за целта тази или онази игра. Нашият начин е да те накараме да работиш в екип. За това често е необходимо много повече от добро намерение. Необходимо е например умение да слушаш (истински да слушаш) и да правиш компромиси, които далеч невинаги са по вкуса ти.

Да посоча само една „любима игра“ ми е абсолютно невъзможно. Попитайте меломана, кой е любимият му албум, или киномана – кой е любимият му филм. Ако ви отговорят, значи само се мислят за такива. Измежду десетките ми „най-любими игри“ са Tomb Raider, Ico, Uncharted, God of War, Journey, Half Life, Metal Gear Solid и още, и още... Всяка от тях ме е научила на много интересни и неподозирани неща за мен самия.

За теб гората е?

Вселена сама по себе си. Един свят със собствени закони и богове. Храм, към който трябва да пристъпиш с уважение и страхопочитание.


Не се колебайте да ни изпращате предложения за интервюта в различните ни категории на contacts@uspelite.com. Включете имената на човека, който предлагате за интервю, кратко негово представяне и начин за връзка под формата на e-mail адрес/акаунт в социалните мрежи и/или телефонен номер.

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Петър Нефтелимов

Петър Нефтелимов е от първите автори в Uspelite.bg и до ден днешен е неразделна част от нашия екип с над 250 публикувани статии. Автор на книгата ,,Успехът в българския ген" за 49 успели българи в страната и чужбина. Има бакалавър по биотехнологии, магистър по биобизнес и биопредприемачество и втора магистратура по бизнес администрация. Съосновател е на биотехнологичния стартъп ,,Цвете в епруветка‘‘, който се бори срещу букетите от рязан цвят, които оказват отрицателно влияние върху природата заради площите за отглеждане, голямото количество вода и въглеродните емисии от транспорт и логистика по въздух. Освен това Петър е основател на медията за практическите съвети за бизнеса Neftelimov.com и на агенцията Zero Start, която се занимава с менторство и дигитален маркетинг. Той е част от двете най-престижни класации в България, а именно ,,30 под 30‘‘ на Forbes и ,,40 до 40‘‘ на Дарик радио.

Оставете коментар

0 коментара