Изложба на Виктор Чучков срещу словесната агресия в градинката на Народния театър
Столичният район „Слатина“ подновява онлайн кампанията си срещу словесната агресия като част от усилията си да повлияе положително върху средата на подрастващите в района.
От 14-ти до 28-ми август в Градската градина пред Народния театър район „Слатина“ с подкрепата на Столична община представя изложба с фотографии на Виктор Чучков. Той е режисьор на двата клипа, които стартираха кампанията в началото на изминалата учебна година - „Помисли, преди да натиснеш Send“ и „Важен си! Някой те обича“. Оператор на клиповете е Борис Славков, а текстовете са на Елица Виденова.
Кампанията е част от усилията да се популяризира работата на местните комисии за борба с противообществените прояви на подрастващите като превантивен механизъм, а не само като санкциониращ такъв.
В клиповете от кампанията на район „Слатина“ участват актьорите Филип Буков и Александър Сано, радиожурналистът Константин Вълков, ултрамаратонецът Краси Георгиев и състезателите по крос-фит Елина Пашаланова и Светлин Александров.
През цялата учебна година район „Слатина“ съпровождаше разпространението на клиповете сред подрастващите в приложението Shkolo, преди всички прожекции в независимите кина, както и в рамките на всички кинофестивали през изминалата година, с проекти и инициативи сред учениците в района.
През предстоящата учебна година от района имат идея да създадат ново обучение за дезинформация в социалните мрежи и медиите. То ще се провежда от ПР-специалиста Елица Виденова и журналистката в BBC Красимира Хендри.
Предвижда се още и популяризиране на спорта, здравословния начин на живот и спортсменството. За втори път се очаква и фестивалът за нетрадиционни спортове „UnBoxing: Спортовете, с които НЕ израснахме“, финансиран през 2022 година от Столична община.
В осемте общински училища на район “Слатина” ще бъдат осъществени още проектите:
- „From STEM to STEAM“ - за въвеждане на един час по история на изкуството в 11-ти и 12-ти клас
- MOVE - за мотивиращи срещи с елитни спортисти
- VENTURE - насочен към връзката между училищата и бизнеса
Ще продължи да се работи и за повишаване на осведомеността на ученици и родители за работата на училищните психолози. Ще продължи работата и по проектите за превенция на разпространението и употребата на наркотици и трафика на хора.
Кампанията се осъществява с медийното партньорство на: Българската национална телевизия, Българското национално радио, Дарик Радио, Национален филмов център.