Къде и как да номинираме своя учител-новатор?
До края на учебната година остават броени месеци. Време за тържества по случай завършването на 1 клас, матури, оформяне на оценки, кандидатстване, балове … и номиниране на учители.
Отвъд училищния звънец има учители, за които ентусиазмът и отдадеността не се побират в един учебен час. За втора поредна година проектът Teaching Alpha търси да награди учители от български държавни училища, които променят средата на преподаване в клас, които са осъзнали необходимостта от промяна и нововъведения в учебния процес.
„Номинирай учителя на бъдещето“ е призивът на инициативата към деца и родители тази година.
Ученици и родители могат да разкажат за учители, които преподават чрез иновативни методи, отговарящи на нуждите на новите поколения. Конкурсът ще се проведе до 24 май 2019 г., а номинациите могат да се направят по следните два начина:
- Като заснемат кратко видео и разкажат за своя учител, после го публикуват в социалните канали Facebook или YouTube, заедно с #teachingAlpha2019. Записът може да бъде изпратен и до организаторите, които ще го публикуват на Facebook страницата и Youtube канала на Teaching Alpha.
- Като напишат писмо под формата на и-мейл, в което споделят личните си впечатления от уникалните подходи на своя преподавател.
Сред номинираните ще бъдат избрани финалисти. От организаторите споделят, че ще проведат интервюта с учителите, събрали най-много впечатляващи отзиви. На 15 септември ще обяват и наградят финалистите.
Тeaching Alpha е проект за поощряване на добрите практики в държавните училища. Екипът са група ентусиасти с различни професии, обединени от общата кауза за промяна в образователната система в България. Споделят, че в класните стаи скоро ще влезе ново поколение Алфа и системата трябва да е готова за адекватното му обучение.
Припомняме интервюто на Георги от чудесната инициатива:
„Да помогнем постепенно да подготвяме образователния процес у нас за поколение Алфа. Естетвено, голяма роля за това трябва да изиграе държавата, но нека и ние се опитаме да забързаме процеса.“
Конкурсът се провежда за втора поредна година. През 2018 г. бяха получени над 100 номинации, от които бяха одобрени 13 финалисти. След труден избор, трима от тях бяха отличени за стимулиране на учениците си да развиват своя потенциал и да придобиват ценни умения.
Може да се запознаете с добрите практики на финалистите на 2018 г: