Успелите

Как Берлин, Париж и Милано планират да се "освободят" от автомобилите

Едно от най-хубавите неща на "нашето време" е осмислянето. То може да бъде свързано с отпечатъка, който оставяме върху планетата; осмисляне на нашата роля в процеса по редуциране на този отпечатък; или пък осмисляне на възможности - дали нови, или добре познати стари - за по-здравословен начин на живот. Е, разбира се, не всичко е осмислено... но това е друга тема.

Днес ще разгледаме плановете на три чудесни европейски града - Берлин, Париж и Милано, за да открием докъде се простира тяхната мисъл по темата с чистия въздух в големите населени места. 

Берлин

Регионалният парламент на Берлин обмисля създаването на зона, свободна от автомобили, разпростираща се в сърцето на града. Идеята се появява в дневния ред на столицата след натиск от активистите "Volksentscheid Berlin Autofrei" ("Народно решение за Берлин без автомобили"). Планираната забрана за автомобили би обхванала пространството, заобиколено от влаковата линия на S-Bahn, обгръщаща центъра на града - площ, по-голяма от остров Манхатън или от зони 1 и 2 в Лондон.

Тази промяна би намалила значително колите в рамките на пръстена S-Bahn (дебелата зелена линия от картата). Тук е време да отбележим, че "без автомобил“ не е буквално, защото чрез специални разрешения ще бъдат допускани аварийни превозни средства, камиони за боклук, таксита, търговски превозни средства и превозни средства за доставка, а също и жители с ограничена подвижност, които зависят от автомобили. 

"Народно решение за Auto-Free Berlin" е група от хора, които стоят зад предложението. "Volksentscheid Berlin Autofrei" е създадена през 2019 г. от приятели, които по това време работят с адвокати, за да изготвят нов закон, който да ограничи използването на превозни средства в центъра на града. След това групата събира повече от необходимите 50 000 подписа в подкрепа на мярката, което принуждава Сената в Берлин да се заеме с предложението още от следващия месец.

Ако Сенатът отхвърли мярката, "Autofrei" ще цели да събере 175 000 подписа - достатъчно, за да принуди Сената да разгледа отново въпроса. Ако Сенатът го отхвърли отново, въпросът ще бъде разгледан на референдум през 2023 г.

Париж

През изминалата година френската столица Париж също разкри планове за изграждане на 650 км велоалеи. Преди появата на COVID-19 кметът на Париж Ан Идалго даде обещание, че до 2024 г. всяка улица в града ще приветства и насърчава велосипедисти.



Милано

Италианското бижу Милано на свой ред обяви, че също има планове да трансформира 35 км. от улиците си във велоалеи и пешеходни зони. Тази промяна се очаква да се случи още през идното лято чрез бързо експериментално разширяване на пространството за колоездене и разходки в целия град. 

Информация и снимки: brightvibes.com

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Нина Ружина

Призванието ми е да съм учител, ако има място, на което се чувствам цяла и пълноценна, това е класната стая. Освен да съм "educator of young people" обичам музиката, планината и спорта. И да пиша. Истински вярвам в силата на думите. И на любовта.

Оставете коментар

0 коментара