Успелите

Как се адаптира бизнесът по време на криза? Говори Александър Хинков от "Носия"

Както знаете, голяма част от бизнеса е парализирана заради моментната ситуация. Повечето търговци са спрели своята дейност, ресторантьорският и туристическият бранш са замразени и ефектът от спирането на икономиката се усеща навсякъде. В тези трудни моменти ние все пак ще се опитаме да покажем другата страна на монетата - бизнесите, които се адаптират към ситуацията и успяват да нагласят своя бизнес модел така, че да продължат работа въпреки всичко.

Днес съоснователят на Uspelite.bg Александър Хинков ще сподели повече за това как се развива в момента марката Носия - стилни дрехи с шевици, които пренасят традиционното в съвремието. Както знаете, този бизнес съществува в подкрепа на най-голямата позитивна медия в България и е един от източниците ѝ на приходи.

Казвам се Александър Хинков и съм управител и съсобственик на марката за дрехи “Носия”. Брандът вече е на повече от 3 години и е сред основоположниците на модната тенденция за възраждане на българския фолклор чрез облеклото. Компанията има две основни цели. Едната е да популяризира пъстрата и дълбока символика в българските шевици, като създаваме стилни облекла, подходящи за ежедневно носене. Втората цел е да подкрепя финансово позитивната медия на България Uspelite.bg. Именно това се оказва от фундаментално значение за развитието и запазването на медийната ни независимост.

Какво се промени за бизнеса ти след появата на кризата? 

Доста неща се промениха. Обявяването на извънредното положение в България срина продажбите ни с 80% към този момент.

Фабриките, с които работим, промениха условията си на работа и в момента, за да поръчаме нова партида ризи например, се налага да предплатим 100% от сумата. Досега плащахме отложено с до 1 месец. И ние ги разбираме прекрасно, тъй като и те правят всичко по силите си, за да оцелеят.  

Как се адаптираш към настоящата трудна ситуация?

Започнахме да си задаваме въпроси. Как се промени пазарът? Какво търси потребителят? С какви средства разполага? Как да не го засегнем емоционално?

След като събрахме отговорите на тези въпроси за нас, започнахме да шием маски. Идеята ни е да ги подаряваме на всеки наш клиент. Целта ни е да сме солидарни към нуждите на обществото, от една страна, а от друга – да стимулираме продажбите на артикулите ни.

Не искаме да съкращаваме никого. Стратегията ни е да работим повече, за да печелим необходимия минимум, докато премине кризата. 

Какви съвети би дал на други бизнеси, които са засегнати? 

Дигитализирайте се! Ако не можете да продавате продукта си онлайн, продавайте имиджа си онлайн. Това да сте апатични и депресирани сега е нормално. Обратното е по-рядко срещано в тази ситуация. Ако имате малък или среден бизнес, който е поразен от мерките на извънредното положение, мислете за следващия ден и как да преминете през 2020 година. Сега не е времето да мечтаем как ще променим света изведнъж, сега трябва да сме прагматични.

Ако нямате такъв избор, помислете дали не можете да се преориентирате. Ето и няколко примера на сектори, които са облагодетелствани тези дни: производство и търговия с храни и напитки, производство и търговия на медикаменти и медицински консумативи, софтуери за видео разговори и конференции, компютърни и настолни игри, онлайн хазарт, онлайн обучения и други.

Завърши с оптимистично послание за нашите читатели.

Не забравяйте, че и това ще мине. А дотогава бъдете отговорни и запомнете, че живеем в най-емпатичните времена за човечеството!

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Венелин Добрев

Съосновател на инициативата и автор на идеята за „Младите успели българи“, която по-късно става uspelite.bg. С интереси в областта на туризма, предприемачеството и маркетинга. Любимите ми неща са пътуванията, хубавите филми и рок музиката.

Оставете коментар

0 коментара