Успелите

Какво е значението на филтрите за автомобили?

Какво може да се случи, ако филтрите не се сменят навреме?

Всеки автомобил е оборудван с четири основни филтъра: салонен филтър, маслен филтър, горивен филтър и въздушен филтър. Целта на всички тези филтри е да отвеждат и улавят замърсителите: прах и замърсители от въздуха, примеси от горивото или замърсявания от моторното масло.

Ненадеждната подмяна на филтрите на автомобила води до неправилното им функциониране и в крайна сметка оказва отрицателно въздействие върху механичните части. Смяната на филтрите прави работата на автомобила по-ефективна. Нека разгледаме този аспект отблизо.

Изображение на автомобилни филтри от www.avtochastionline24.bg

Изображение на автомобилни филтри от www.avtochastionline24.bg

Какво се случва, ако не смените филтъра на автомобила си навреме

Много собственици на автомобили предпочитат да извършват рутинна поддръжка на своята „лястовица“ през пролетта и за това има основателни причини. За тези, които се готвят за планирана поддръжка, би било полезно да запомнят какви филтри има в автомобила и колко често трябва да се сменят.

Маслен филтър

При сравнително нови автомобили масленият филтър обикновено се сменя на всеки 10 000 до 15 000 км заедно със самото масло. Производителите съветват собствениците на дълго употребявани автомобили с пробег над 150 000 км да го подменят по-често – на всеки 7500 – 10 000 км, тъй като по това време двигателят вече е много „замърсен“ отвътре.

Какво ще се случи, ако спрете да следите масления филтър? Той ще се задръсти с кал, ще започне да пречи на циркулацията на смазочните материали и „двигателят“ ще се задръсти. Алтернативен вариант на развитие на събитията: натоварването на подвижните елементи на двигателя ще се увеличи многократно, уплътненията и уплътнителите ще се повредят преждевременно, повърхностите на цилиндровия блок ще се изкривят.

Въздушен филтър

Освен маслото, при всяка ТО – т.е. след 10 000 – 15 000 км – е желателно да се сменя и въздушният филтър на двигателя. Особено внимание на този консуматив трябва да се обърне на тези, които често използват автомобила в условия на прашни и песъчливи пътища.

Пренебрегването на тази процедура е свързано с „прескачане“ на оборотите на двигателя на празен ход (недостиг на кислород) и – отново – загуба на мощност в повечето случаи. Особено „късметлийски“ шофьори могат да попаднат в сериозен ремонт на силовия агрегат.

Кабинен филтър (филтър на климатика)

Кабинният филтър, който предотвратява проникването на прах в автомобила отвън, се сменя по-рядко – около веднъж на сервизно обслужване. Той трябва да се смени и когато автомобилът мирише неприятно, таблото се замърсява бързо или стъклата се запотяват. Не пренебрегвайте процедурата! Пластмасовите повърхности е по-вероятно да станат неизползваеми заради влагата, но на вас и на децата ви може да се наложи да дишате мръсотията.

Филтър за гориво

Горивният филтър не е толкова елементарен, колкото останалите. Интервалите за подмяна на този елемент се регулират по различен начин от различните производители. Някои съветват да се подновява веднъж на 40 000 – 50 000 км, други –  веднъж на 100 000 км, а трети – да се изчислява за целия експлоатационен живот на автомобила.

Както и да е, но е необходимо да го наблюдавате, всъщност запушеният филтър „натоварва“ горивната помпа. Ако не спазвате условията за поддръжка на системата, ви очаква заекване на двигателя и загуба на мощност.

 

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Васил Койнарев

Кандидат-доктор по съвременен български език, докторант по философия, магистър по лингвистика, бакалавър по филология и бакалавър по журналистика. Преподавател, лектор, редактор на свободна практика. Основател на фирма за редакторски услуги — Редактор.бг ЕООД — www.redaktor.bg

Оставете коментар

0 коментара