"Капитал" от Lafka
За нашият екип изданието „Капитал“ беше пример за качествена журналистика. Еталон, към който да се придържаме в материалите, в подхода си към читателите и в обективността си. За повечето мислещи хора на територията на България „Капитал“ беше единствената останала независима медия – един остров сред морето от пошла журналистика, която по някакъв начин е спонсорирана от властта. Статиите на притежаваното от „Икономедиа“ дружество са винаги директрни, на моменти разобличаващи и основната личност на техните нападки е един човек, на който ние от „Младите успели българи“ бихме купили еднопосочен билет за всяка една дестинация по света стига повече да не се върне. Става дума за Делян Пеевски.
Поводът за създаването на голяма част от нашите материали е гордост и позитивизъм. Движещата сила зад тези редове в момента е разочарованието. И ако трябва да сме точни разочарованието от една реклама. Ежедневие е да срещаме лошо заснети и режисирани реклами в родните медии, но нищо не остави толкова лош привкус, колкото рекламата на „Lafka” в печатното издание на „Капитал“. Ако в момента отидете на Facebook страницата на изданието ще намерите две статии, в които медията се оправдава и уверява, че тази реклама не е от значение. Да, обаче е.
Спокойно можем да кажем, че „Капитал“ си направиха харакири. И колкото и настоятелно да обясняват, че са независими, навярно никой няма да ги чуе. И това е напълно разбираемо. След като сам плюеш на принципите си и на всичко, зад което заставаш не може да очакваш, че хората които те четат, защото споделят същите виждания като тези, за които пишеш ще реагират нормално. Постъпката на медията може да влезе в учебниците по маркетинг и реклама като лош пример за PR. Оправданието за наличието на такъв тип реклама би минало, ако говорим за рекламния блок в телевизията, която излъчва дадено шоу. Тук нещата са малко по-различни обаче.
Истината е, че дори след тази реклама изданието ще продължи да има качествени статии, статистики, интервюта и анализи. Никой обаче няма да гледа на медията като независима (дори и да е), а горчивината от днешната случка ще остане за дълго време у хората, които ще продължат да следят медията. Заглавието на статията, до която се мъдри рекламата на раздора се казва „Бранд кръгла нула“. Тези три думи описват най-добре „Капитал“ в момента.
Рекламирайте соковете и дано си е струвало.