Китай пуска на пазара си нови продукти, вдъхновени от родопската кухня
Родопското село Момчиловци вдъхновява. В това са се убедили и китайските производители от компанията „Брайт”, които след гостуването си там са решили да пуснат на пазара си нови продукти. В Китай вече може да се намери нов млечен десерт - подсладено мляко с плодове. Асортиментът е допълнен и от мляко със зеленчуци, оценяйки качествата на традиционната ни студена млечна супа таратор.
Миналата седмица в Шанхай село Момчиловци участва в международното изложение за хранителни продукти и напитки. Родопското село е рекламирано като „дестинация на дълголетието” на щанда на компанията. От 8 години именно „Брайт” произвежда и продава на китайския пазар млечен продукт с марка „Момчиловци” . Според кмета на селото - Сийка Суркова щандът с българските представители е предизвикал особен интерес на изложението.
„На международния форум се уверих колко популярна е марката в Китай, а Момчиловци се свързва от купувачите с място за здравословен начин на живот", коментира Суркова.
Безспорно българките са едни от най-красивите жени в света. Всеки, посетил родопския щанд на изложението, се е уверил в това, тъй като гостите бяха посрещани от облечените в български носии призьорки от конкурса „Мис Родопи 2016”- Марина Георгиева, Христина Николова и Петя Сивенова. По думи на кмета г-жа Суркова, млякото „Момчиловци” се произвежда във ферма с 50 000 крави, а закваската за продукта се внася от България, което допринася за автентичния му вкус.
Славата на българските млечни продукти значително увеличава интереса на китайците към страната ни. Все повече са туристите, пристигащи в Момчиловци през последната година, за да се докоснат до магията на Родопите и до атмосферата на „столицата на дълголетието”. Предвижда се от следващата година да стартира нарочна програма за приемане на китайски туристи в Момчиловци.