Лондон и Милано дават път на пешеходците и велосипедистите
В отговор на коронавируса, за да насърчат разходките и колоезденето, както и да намалят използването на автомобили, управляващите в двата европейски града обявиха въвеждането на планове, чрез които централни площи ще бъдат обособени за пешеходци и колоездачи.
Първи с амбициозния план за обособяване на пешеходни зони с цел намаляване на автомобилния трафик излязоха управляващите на италианския град Милано.
Целият регион Ломбардия, от който е част и северноиталианският град, се оказа една от най-засегнатите области от световната пандемия, а също и една от най-замърсените в цяла Европа. След обявяването на карантината автомобилният трафик там успява да намалее с от 30% до 75%, а заедно с него и замърсяването на въздуха.
Местните власти се надяват, че след края на карантината тази тенденция ще бъде запазена, а за да подпомогнат това да се случи, обявиха, че през лятото 35 км. от улиците на Милано ще бъдат трансформирани в пространства, пригодени за велосипедисти и пешеходци.
Обявеният преди седмици план включва приспособяване на алеи за колела, нови, по-широки тротоари, ограничение на скоростта до 30 км/ч и улици, по които с приоритет ще се движат велосипедисти и пешеходци.
„От години работим в името на това да намалим използването на автомобилите."
„ Ако всеки кара кола, това затруднява свободното придвижване на пешеходците, тъй като няма място за движение, нито за търговска дейност извън магазините”, заяви пред английския вестник Guardian Марко Гранели, заместник-кмет на Милано.
Преди броени дни английската столица също обяви, че планира голяма част от нейните улици да се превърнат в пешеходни зони. За да насърчи разходките и колоезденето, кметът на града съобщи, че до голяма част от централните улици ще бъдат допускани автобуси, но не и други превозни средства, като коли и камиони.
„COVID-19 е най-голямото предизвикателство, пред което обществената транспортна мрежа в Лондон някога се е изправяла."
„Ще бъдат необходими неимоверни усилия от всички лондончани за поддържане на безопасно социално дистанциране в обществения транспорт след постепенното облекчаване на мерките“, каза Садик Кан, кмет на Лондон.
Той обяви още, че ще се стремят да направят всичко възможно в името на това по-малко хора да използват обществения транспорт и че не би било редно да накарат всички хора, които досега са използвали градския транспорт, да се качат на автомобилите си, защото по този начин градът ще бъде задръстен, а нивата на замърсяване на въздуха рязко ще се повишат.
С новия план нивата на вредните емисии във въздуха няма да надвишават допустимите стойности, а здравето на хората ще бъде водеща цел.
„Всички тези мерки ще помогнат въздухът, който всички дишаме, да бъде по-чист, ще помогнат и за това гражданите да бъдат здрави не само по време на пандемията, но и в далечното бъдеще, а също ще ни помогнат и да предотвратим климатична криза. “Това е бъдещето, което искаме!”, заяви още Кан.
Заглавна снимка: thedriven.io