Марин Петров: Можеш да си щастлив навсякъде, ако се абстрахираш от проблемите наоколо
Марин Петров работи в сферата на визуалните ефекти, анимацията и игрите над 15 години. Работил е по филми като Ice Age, Rio, Epic, Peanuts, Ferdinand и много други. От една година насам е съосновател и CЕО на студиото за VR игри – Hack and Paint
Марин споделя с нас: След като над 10 години работих в сферата на визуалните ефекти тук в България, реших, че ми се занимава с нещо малко по-различно. Избрах аниманията. По това време имаше само 4 студиа в света, в които исках да работя – Pixar, Dreamworks, Disney и Blue Sky Studios. Само едно от тях се намираше на източния бряг на САЩ, където повече ми се живееше. През 2009-а година заминах за Ню Йорк, за да работя по филма на Blue Sky Studios - Epic. Позицията ми беше Character Technical Director. Отговарях за това как героите от филма се движат на екрана. Аниматорите много искаха героите, които анимират да са по-леки и бързи за анимация и това беше възможно единствено, ако променим изцяло софтуера, който ги прави.
В студиото прекарах 6 години като постепенно се издигнах до ръководни позиции. Последният филм, по който работих, преди да напусна – се казва Ferdinand и излиза на екран тази есен.
През годините, в които съм работил във всички тези студиа съм видял едни и същи проблеми, които съществуват в организацията им. Аз съм човек, който винаги е гледал на компаниите като на живи организми.
Неефективността, която съществува в тях ме е карала да се замислям за това как едно студио може да бъде по-ефективно от друго. В големите студиа работят над 1000 човека и затова промените са много трудни. Единственият начин да създам студио с благоприятна среда за мен и всички около мен е като създам собствено.
Така се роди идеята за Hack and Paint – дистрибутирано студио за VR игри, в което работят хора от цял свят. Работим с Holacracy, което е принцип на самоорганизация на компанията. Всеки от нас има конкретни роли и е много ясно кой за какво е отговорен. Отделно тези роли и структурата на компанията са флуидни и могат да се променят от всеки един от нас. Не е нужно да чакаме разрешение от някакъв борд на директори. Когато някой от нас вижда неефективност в компанията, може да я промени в рамките на няколко минути. Основен принцип е прозрачността на всички решения и финанси.
В момента работим усилено върху първата си игра, с работното заглавие “Salt Lake”. Забелязвам една тенденция, в която човечеството е на прага на много екологични катастрофи. Историята на играта се развива в бъдещето, където светът съвсем не е същият и главните герои са изправени пред различни предизвикателства в едно епично приключение. VR форматът пък предоставя на играча възможност да се потопи в историята, както в никoя друга медия до сега.
Сега в България се чувствам чудесно! Тя е уникална страна и нещата, които ми липсваха по време на престоя ми в Ню Йорк бяха най-вече семейството и природата.
В Ню Йорк ни се роди малко момченце, което поне в началните му години искахме да отгледаме в по-планинска среда. Затова сега живеем в доста малко и отдалечено селце в полите на Рила. Работя от вкъщи с колегите ми от цял свят и единственото, което ми трябва за да си върша работата е компютър и интернет.
В момента съм доста зает с Hack and Paint и истината е, че почти не излизам извън стаята , в която работя, освен за разходки в гората и ловене на риба в реката наблизо.
Естествено разликите между малко село в планините тук и голям град като Ню Йорк са огромни! Но съм се убедил, че човек може да бъде щастлив навсякъде стига да се абстрахира от проблемите наоколо. И тук има доста проблеми, най-вече в здравната и съдебната система, образованието и икономиката, но в САЩ пък има други проблеми, които ги няма у нас. Човек винаги може да намери проблемите на нещо, но българите трябва да се научим да виждаме и да се радваме повече на красивите и хубавите неща и да мрънкаме по-малко за лошите. В това отношение поздравления към всички в Успелите, тъй като сте много позитивна медия!
Не се колебайте да ни изпращате предложения за интервюта в различните ни категории на contacts@uspelite.com. Включете имената на човека, който предлагате за интервю, кратко негово представяне и начин за връзка под формата на e-mail адрес/акаунт в социалните мрежи и/или телефонен номер.