Медиите, които влязоха в рЕмисия (ОБЗОР)
Измина една седмица, откакто започна кампанията на uspelite.bg – „рЕмисия Новини“. Седмица, в която трите големи медии в България – БНТ, bTV и Нова телевизия бяха призовани за преосмисляне на новинарските емисии и в частност на онези новини, които са в разрез с етиката и всичко човешко, които отразяват само негативните страни в иначе богатата ни с истории България. През тези дни кампанията подкрепиха много институции, организации, медии и хора.
Благодарни сме на всички вас, които застанахте гордо с името си в името на една чиста и обща цел. Благодарни сме и на всички онези медии, които ни дадоха гласност, за да можем да направим първата крачка към рЕмисия новини.
Кой подкрепи рЕмисия новини?
БНТ2
Не закъсня и отговорът на БНТ2 относно кампанията „рЕмисия Новини“. От телевизията проведоха интервю с Александър Хинков и Венелин Добрев, което бе излъчено в ефирно време. Може да изгледате видеото тук, а ето какво още добавиха от медията:
„Група млади журналисти от инициативата „УСПЕЛИТЕ“ отправят предизивкателство към трите национални медии под надслов „рЕмисия новини“. Техният апел е най-големите електронни медии да направят поне една централна емисия само с положителни новини. Целта е да се обърне внимание на доброто, което ни заобикаля, но заради напрегнатото ежедневие не попада в новинарските емисии.
Новините безспорно са огледало на живота, събитията и обществото. Но дали обективът на новинарските емисии у нас не се насочва само към тъмната страна на отминаващия ден? Този въпрос си задават група млади хора.“
Bulgaria On Air
С покана за интервю в ефир и разговор за това, кои са Uspelite.bg и каква е целта на рЕмисия Новини, Bulgaria OnAir даде своята подкрепа още на първия ден от старта на кампанията. Редакторите на сайта Александър Хинков, Венко Добрев и Калоян Гаджев разказаха за дейността и целите, които поставят в това ежедневно да запознават аудиторията с позитивните новини от деня. Това, което допълниха в предаването относно рЕмисия новнини бе, че:
„При търсене на висок рейтинг в медиите се преминават граници. Осъзнаваме, че няма как всичко хубаво да се отрази, но това не трябва да е извинение за подминаване на хубавите неща, които се случват всеки ден".
Цялото интервю може да гледате тук.
Дарик радио
В „Добрата новина“ с Михаил Дюзев представиха рЕмисия Новини с множество позитивни новини и едно уточнение относно централните новинарски емисии. Може да чуете повече в публикуваното предаване на страниците на сайта на Дарик радио.
БНР Хоризонт
С въпроса „Възможно ли е да има позитивни новини?“ от БНР Хоризонт отразиха събитието на uspelite.bg. Този път коментатори в студиото на радиото бяха Венелин Добрев и Калоян Гаджев, които поясниха идеята, зад която стоят. Те споделиха в интервю, че целта на кампанията е трите големи медии да представят балансирано новините и да не наблягат само и единствено върху негативните новини. В сайта на БНР може да откриете и цялото интервю, с което да се запознаете.
Mediacafe.bg
В младежкия уеб портал на mediacafe.bg отразиха събитието, като публикуваха на страниците си отвореното писмо с призива към БНТ, Btv и Нова телевизия. Освен това изложиха цялостната идея на рЕмисия, към която спада и това телевизиите да направят по една централна емисия само с позитивни новини. Ако желаете да се запознаете с текста на нашите колеги, можете да го откриете тук.
Truestory.bg
Ден след старта на кампанията и оповестяването й като събитие в социалната мрежа Facebook, тя се превърна и в новина за сайта truestory.bg. Оттам споделят със същия ентусиазъм начинанието, което по един или друг начин, всички започнахме заедно. С представянето на самия сайт – Uspelite.bg и обзора върху това, което се пише като статии от TrueStory.bg пишат и за кампанията:
„След като се аргументират задълбочено, младежите предизвикват телевизиите да направят по една своя централна емисия само с хубави новини. Според тях това в дългосрочен план би могло да допринесе за повече благородство и щастие в обществото ни.“
Podmosta.bg
„рЕмисия новини“ бе отразена и от независимата медия „Под моста“, които също като нас ентусиазирано отразяват добрите новини от деня, вписват авторска публицистика и се борят за една по-добра България. Фактът, че още със самото оповестяване на събитието, те бяха първите споделили го на сайта си podmosta.bg, означава, че имаме много съмишленици, които също искат едно по-добро медийно пространство, в което и добрите новини имат място.
Portal12.bg
„Кампания „рЕмисия Новини“ отправя предизвикателство към конвенционалните медии“, така започва статията и на още една медия, която споделя за започналото начинание. По думите им:
„Тази кампания е еднозначен апел, стремящ се да превърне един наболял проблем в обществен дебат, категорични са инициаторите. Те не очакват медиите да погледнат света с розови очила, но вярват, че с показването на добрия пример и положителни обществени събития, би се дал импулсът на доброто, вместо този на негативизма.“
Дестинация Дряново
Тук бяхме оповестени така: „Да дадем шанс на добрите новини“. Основният въпрос, който и ние си задаваме е подет и от Ники Карагьозов и статията му за рЕмисия Новини. Неговото становище, че: „Населението на България има нужда от баласирано медийно отразяване на събитията по света и у нас“ е напълно в унисон с това, което целим най-вече като граждани на България. Силните думи в статията, които провокират още теми за размисъл пък ни карат да вярваме, че още много хора напълно подкрепят идеята и биха участвали в промяната, от която всички имаме нужда. Прочетете малко повече на страниците на destinationdryanovo.com, а засега Ви оставяме с тези думи:
„Всички знаем, че трагедията, терорът или престъплението привличат много силно вниманието. Най-лошото е, че обществото вече започва да притъпява чувствителността си към негативното и то се превръща в нещо нормално. Оттам моралът се подменя, душевността се притъпява, а цинизмът става естествен модел на поведение."
„Обществото е досущ като едно малко дете, което изгражда мисленето и поведението си от примерите, които вижда. Ако няма баланс в тях, остава само сляпото следване на това, което се предлага. Заедно можем да променим тази тенденция и да покажем положителния пример на това дете.“
Бургаски репортер
Нашата идея беше разпространена из страниците на още една онлайн медия – burgas-reporter.com. Дословно описаната идея за проекта и амбициите, които сме поставили за цел бяха ясно изложени в текста на нашите колеги. Те споделят още, че кампанията е еднозначен апел, който цели да превърне един наболял проблем в обществен дебат. Целия текст на Бургарски репортер може да откриете тук.
Zona-news.com
Още една медия, която подкрепи инициативата и изрази своето мнение на страниците си, бе варненският сайт zona-news.com. Оттам публикуваха пълния текст на изявлението „рЕмисия Новини“.
Enev.bg
Блогърът Емилиян Енев представи своята гледна точка в един прекрасен материал посветен на „рЕмисия Новини“. Метафората за съвременното представяне на новините и отдавна изгубилото се зрелище на битки между гладиатори в древен Рим, е една ясна гледна точка, че зрелищата са отдавна търсен ефект в представянето на новини. А ето какво още написа авторът:
„Медиите ни заливат със скандални, негативни и катастрофални новини - за да се продават повече и за да задоволят предпочитанията на голяма част от аудиторията си към зрелища и жълто съдържание.“
„Резултатите са още повече песимизъм, нихилизъм, апатия и чувство на обреченост. След като постоянно се случват лоши неща около нас - явно все по-малко зависи от нашите усилия и действия. Мърморенето и негативното говорене са начин да оправдаем собствената си пасивност. Лошите новини по медиите са удобно алиби.“
Economic.bg
Икономическият информационне сайт economic.bg също подкрепи инициативата, като заяви:
„Екипът на Economic.bg също винаги се стреми да търси и показва положителните новини, които се случват у нас. Заставаме зад кампанията „рЕмисия” и се надяваме, че ще успее да покаже на българското общество добрите неща, които се случват в страната ни.”
Цялата статия можете да прочетете тук.
moreto.net
Варненската медия отрази кампанията, като описаха целите и причините за създаването й. Заедно с това те отправиха апел към своите читатели да се включат в Анкетата на Успелите по повод медийното съдържание:
„Каним всички читатели на Moreto.net да се включат в анкетата от кампанията “рЕмисия новини". Aко искате да споделите мнение по темата можете да го направите с хаштаг #рЕмисия в социалните мрежи.”
Предстяваме ви и цялата публикация на moreto.net: #рЕмисия новини: Обективни ли са националните медии?
Codefashion.bg
Модната медия Codefashion.bg също отрази кампанията със заглавието „рЕмисия новини” - добрите новини, като в началото на статията си Калина Николова отправя провокативен въпрос към читателите, а именно:
„Винаги сме искали преобладаващите новини в българския ефир да бъдат по-добри. А готови ли сте да се постараете да ги направите такива?”
Можете прочетете цялата статия тук.
The Blonde Stars blog
Bloom Stars e модна марка, която стартира през декември 2013 г. Екип от дизайнери и графици създават тениски, отговарящи на световните модни тенденции, с провокативни послания. Дизайнерът на марката е Ирен Дикова. The Blonde Stars е естественото допълнение към Bloom Stars. Това е блогът на Ирен и Елена. Елена също е част от Bloom Stars и се занимава с маркетинга на бранда. В The Blonde Stars може да следите всичко случващото се с Bloom Stars, новини от света на модата, интересни събития и най–любимото на двете blondies – срещите с талантливи и успели млади българи.
Статията, която отдава внимание на кампанията на Успелите е озаглавена като #рЕмисия - въвеждане на нов тренд в новините. Тя е по-скоро интервю или откровен разговор между Ирен и Петър Нефтелимов, автор в Успелите, който също даде гласност на кампанията чрез публикуването на статия в личния си блог. Можете да прочетете цялата публикация на Blonde Stars тук.
Radiovox
Radiovox подкрепя кампанията „рЕмисия“ новини - това е голямото заглавие на една от страниците на медията Radiovox.bg. Те споделят, че:
„Екипът на Radiovox изразява пълната си подкрепа към кампанията „рЕмисия“, тъй като ние също се стремим да показваме повече положителните неща, които се случват в страната ни от негативните. Надяваме се кампанията да успее да внесе повече положителни новини в ежедневието на обществото ни.“
Тук можете да намерите пълния текст на статията.
no-comment.bg
„Колко често сядате с желание да гледате новините или те са просто фонов шум по време на вечеря?“ - Това е въпросът, който интересува колегите от no-comment.bg. Статията е озаглавена рЕмисия новини и положителното от деня, като подробно се описва кампанията, нейните цели и мотиви, а накрая се представят няколко положителни новини.
infovarna.com
Тази медия е публикувала обзор от активността на кампанията „рЕмисия новини“, като подробно разяснява същността, обхвата и подкрепата на подетото начинание от нас, Успелите. Цялата статия можете да разгледате тук.
lifebites.bg
Представя интервю с Венелин Добрев, авторът на идеята за „Младите успели българи“ - вече само „Успелите“. Интервюто е насочено към изясняване на целите, причината за кампанията, зараждането й и подкрепата, на която се радва. Цялото интервю, озаглавено „рЕмисия новини: Не на сензациите, кръвта и скандалите“, можете да прочетете тук.
actualno.bg
Тази медия също отрази кампанията „рЕмисия новини“, като представи не само причините за инициирането й и целите й, но и гледните точки на основателите на Успелите - Венелин Добрев и Александър Хинков. Цялата публикация - Млади хора с апел към медиите за повече положителни новини, можете да намерите тук.
zarata.org
Старозагорската медия „Зарата“ безпристрастно отрази кампанията „рЕмисия новини“, като лаконично описа причините, целите и мотивацията на Успелите за създаването й. Статията е публикувана по повод събитието за повече положителни новини в Стара Загора, състояло се на 22 август от 19 ч. на площадката на мемориален комплекс „Братнителите на Стара Загора“. Тук е и цялата статия.
Flashnews.bg
Флашмоб за добри новини и за добри хора - това е заглавието на статията, която бе публикувана, за да популяризира събитието Флашмоб за добри новини, изразяващо позицията на Успелите и всички хора, които ни подкрепят. То се състоя на 18 септември пред НДК от 17 ч., като представаше танцива програма на различни школи. В края на събитието всички присъстващи изписаха с телата си рЕмисия, а след това се хванаха за ръце под ритъма на българската народна музика. Събитието бе документирано от камери и дронове.
Благодарим и на All events in Sofia и cross.bg, които също отразиха Флашмоба за добри новини.
Utroruse.com
Русенската медия накратко запозна читателите си с кампанията, отразявайки я със заглавие „Млади хора с апел към медиите за повече положителни новини“. Цялата статия можете да прочетете тук.
Благодарни сме и на онези родни изявени личности, които изразиха подкрепата си в социалните мрежи, а именно:
- Ева Паунова /евродепутат/;
- Цветана Пиронкова /тенисистка/;
- Радослав Янков /сноубордист/;
- Пламен Русев /предприемач/;
- Евгения Пеева, Изпълнителен директор на „Заедно в час“;
- Светлин Наков, Съосновател на Софтиерен университет;
- Ваня Златева /певица/;
- Денислава Сашова – DIONA /певица/;
- Александър Корабов, познат като Бате Сашо;
- Алекс Апостолова /певица/;
- Емилиян Енев /Startup Factory/.
Kакто и на хората стоящи зад:
- Българска история;
- Дарик кафе;
- People of Plovdiv;
- MOVE.BG;
- BIZ labs;
- The Blonde Stars Blog;
- TarnovoRUNS;
- Форум КЛЮЧ;
- Таратанци;
- JCI Plovdiv;
- Code Fashion;
- Положителните новини /facebook/.
Искрените ни извинения, ако сме пропуснали някого! Не се колебайте да ни пишете, за да ви добавим в списъка!
Владимир
2016-09-14 13:57:31 ReplyКато цяло имате право,но преди 10-ти ноември всички новини бяха прекрасни.
Пазете се от това!
Дядо Ви Владо.