Мисия Кураж: Превърни здравето си в мисия и никога не губи кураж!
Ангел работи като бизнес аналист в Лондон, Николай се занимава с онлайн маркетинг, а Димитър е архитект. На пръв поглед трудно съвместими неща. Но не съвсем. Те са няколко приятели, които са превърнали в собствена мисия грижата за мъжкото здраве. Така те създават първата онлайн платформа у нас, която има за цел да обърне внимание на мъжките проблеми и да предостави възможности за тяхното разрешаване. Те са „Мисия Кураж”!
Защо точно „Мисия Кураж”?
„Мисия Кураж”, защото вече сме 2017-а година и темата за мъжкото здраве е все още табу. „Мисия Кураж”, защото се изисква доза кураж да говориш за здравето на мъжеството си. „Мисия Кураж”, защото здравето не трябва да е даденост, а мисия, която да мотивира да бъдеш по-смел.
Как се роди идеята за създаването на първата платформа за мъжко здраве у нас?
Няколко години поред отбелязвахме кампанията „Мовембър”, като пускахме мустаци за цял месец и мотивирахме приятелите си да направят същото. Резултатът беше колаж, който споделяхме с тях като награда за „труда”. „Мисия Кураж” бе създадена преди малко повече от една година, когато решихме, че има незапълнена ниша в онлайн пространството, а именно място, където да можеш да се информираш за различните мъжки болести - как да се идентифицират и какво може да се направи за тяхното предотвратяване.
Пътувате много по света, но избрахте да развиете проекта у нас. Защо?
В останалите държави отдавна има организации, които се борят с различни заболявания и макар понякога те да достигат нашите географски ширини, забелязахме, че няма такава в България, която да има трайно и силно присъствие. Също така, натрупахме доста опит и познания в чужбина и решихме, че те ще бъдат най-полезни и ще дадат по-значими резултати в родната ни държава.
Как организацията мотивира мъжете да обърнат внимание на собственото си здраве?
Използваме главно два канала, за да комуникираме мисията си - сайт и социалните мрежи, а наскоро организирахме и галерия, която бе първият ни „физически” продукт. В сайта ни мъжете могат да се информират кои болести са потенциална заплаха за тях, както и да намерят статии и факти за активен начин на живот. Изключително сме горди от Радо, който е нашият сертифициран кросфит треньор, чрез лесни и удобни тренировки и видеа мотивира читателите ни да започнат да се движат повече.
Забелязали сме, че усилията ни не са напразни и въпреки че все още се говори с лека насмешка или потайност за мъжкото здраве, диалогът присъства и тепърва ще се доразвива.
Фотоизложбата под надслов „Здравето като цел, а не даденост” е част от проекта. Разкажете ни малко повече за нея и за други успешни ваши инициативи.
Галерията бе третата ни успешна кампания, която бе посетена от над 100 човека и събра портрети на 20 мъже, които се престрашиха да подкрепят инициативата ни като преобразят лицето си през месец ноември. Всеки от участниците трябваше да отговори и на два провокативни въпроса, а именно: „Мустакът ти е доста поддържан и изглежда страхотно. Би ли отделил толкова време веднъж на месец за здравето си?” и „Кога беше последният път, когато отиде на контролен преглед?”
През 2016 реализирахме и кампанията „Активни с Мисия Кураж”, която предизвика над 50 мъже да спортуват повече и бъдат наградени за техните усилия. „Мовембър" 2015 бе първата ни инициатива като организация, която представи колаж със снимки на мустакатите ни приятелите.
Вие самите често участвате в подобни кампании и по този начин изразявате своята съпричастност. Кое ви вдъхновява да го правите?
Същият мотив, който ни вдъхновява да развиваме „Мисия Кураж” - желанието за промяна и подтикване към ново самосъзнание чрез хумористичен, интерактивен и модерен начин. Ясно е, че тези теми са тежки. Ясно е, че не са и любимата дискусия между приятели. Мовембър и „Мисия Кураж” доказват, че може да е забавно и да се говори за това. Яко е.
Какво ви предстои оттук нататък?
През следващата година сме си поставили като цел да свържем мъжете с лекари, които могат да ги диагностицират и да им предпишат лечение. Дупката в системата, която не дава информация за лекарски кабинети, трябва да бъде запълнена. Целта ни е да създадем комуникационна мрежа с всички уролози и андролози в България и да оповестяваме посетителите на сайта ни за това къде и кога има безплатни прегледи.
Също така, ще организираме още няколко кампании, които ще накарат хората да спортуват повече и да се хранят здравословно.
Коя е вашата мисия в живота?
Мисията ни е да създадем едно ново самосъзнание в българския мъж. Превърни здравето си в мисия и никога не губи кураж!
Снимки: Личен архив
Не се колебайте да ни изпращате предложения за интервюта в различните ни категории на contacts@uspelite.com. Включете имената на човека, който предлагате за интервю, кратко негово представяне и начин за връзка под формата на e-mail адрес/акаунт в социалните мрежи и/или телефонен номер.