Успелите

МОН: Учениците в 9-ти клас ще се учат как се създава собствен бизнес

Нови варианти на учебните програми, които подготвя Министерството на образованието, предвиждат учениците да бъдат обучавани как да разработват идеи за собствен бизнес, как да инвестират, как да управляват виртуални банки - това са само част от нововъведенията, публикувани на сайта на ведомството, които се очаква да влязат в сила до няколко години. Те се оповестяват сега поради засиления интерес на учители, родители и издатели към визията на МОН за реформи в образованието.

Особено любопитство има към въвеждането на новия предмет "Технологии и предприемачество", от който се очаква да попълни знанията на гимназистите за стопанския живот и да положи основите на участието им в него. Част от темите, които се предвиждат за изучаване от деветокласниците по новия предмет, засягат въпросите за същността на данъците, значението на банките за икономиката на страната, принципите на кредитната политика. Учениците ще трябва да могат да правят разлика между държавно управление и държавна намеса, както и да се научат да взимат обосновани решения за инвестиции, спестяване и потребление.

Едно от най-значимите нововъведения е, че тийнейджърите самостоятелно ще трябва да предлагат иновативни идеи за разработване на собствен бизнес. Ще изучават основните правни положения при създаване на собствена фирма, ще се анализират основните пунктове в дейността на предприемачите, включително поемане и управление на риска, ще се наблегне и на въпроса за конкуренцията. Силен акцент ще бъде поставен върху темите за трудовите и потребителските права, осигурителната система, застраховането. Учениците ще получат и базови знания за интелектуалната собственост и авторските права.

По новия предмет деветокласниците ще навлязат и в областта на маркетинга. Те ще трябва да умеят да проучват потребностите на пазара, да познават маркетинговите инструменти, да изграждат маркетингова стратегия и бизнес план, да усвоят методи за формиране на цени на стоки и продукти.

Предвижда се предметът "Технологии и предприемачество" да се изучава в рамките на 90 часа в девети клас, като значителна част от обучението да преминава във вид на ролеви игри, симулации и разрешаване на казуси.

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Александър Трифонов

Наполовина историк, наполовина филолог. Модерен поет със старомодни виждания. Непрофесионален (все още) музикален журналист в областта на метъл музиката. Не може да функционира правилно без нещата, които обича.

Оставете коментар

0 коментара