Успелите

Моника Митева: Мечтайте смело – невъзможни неща няма!

Днес ще ви срещнем с един от страхотните лектори на InnoWave Summit 2018. Моника Митева e щастливо омъжена майка на 3 деца. От 2014-а година е директор "Маркетинг и продажби" на DHL. Когато e на 20 години, започва работа в call center-а на DHL Express. Споделя, че това се оказва от тези моменти, които определят хода на живота ѝ.

Заемала е различни длъжности в отдел „Обслужване на клиенти“ и в търговския отдел на компанията; работила е за различни дивизии на групата DP DHL и е отговаряла за различни държави.

Споделя, че работи в екип от съмишленици, с които развиват бизнеси, предоставят възможности и създават позитивна промяна в живота на хората. Иначе казано - работа мечта. 

Ти си прекрасен пример за успешно израстване в йерархията в корпоративна среда. Какви качества са нужни на един човек, за да върви постоянно нагоре? 

Три неща – любов, движение и промяна. Важно е човек да харесва това, което прави; да се забавлява и да го прави с удоволствие. А също и да не спира – да не спира да се движи, да не спира да се развива, да не спира да търси, да не спира да пита. Вярвам, че това е нещо, което хората носят у себе си – този стремеж към нещо по-различно, по-добро. Своеобразна еволюция, предполагам. Затова и не бива да спираме да се променяме. Промяната ни помага да се адаптираме и да ставаме все по-добри версии на самите себе си.

Много се говори за това как технологиите ще променят различните индустрии. Как изглежда бъдещето на логистичния сектор?

Технологиите вече промениха облика на нашия бизнес – изцяло автоматизирани сортировъчни центрове и складове; безпилотни самолети, коли и камиони; доставки с дронове, до багажници на автомобили, до автомати. Бъдещето е сега и ни се случва всеки ден, но всичко става толкова бързо, че ние вече дори не забелязваме промените. Само до преди няколко години хората пишеха товарителниците си на ръка, а в момента всичко се генерира електронно, все по-често дори от софтуерни интелигентни асистенти като Siri, Alexa, Cortana и други. Скоростта, с която технологиите навлизат в ежедневието, сякаш ни направи безчувствни към промените, които внасят в него, но те са там – всеки ден по нещо ново.

Под твое ръководство DHL разви програма за консултиране и подпомагане на стартиращи и съществуващи онлайн магазини, чиято цел е да подкрепя развитието на българския бизнес на международната сцена. Би ли ни разказала малко повече за това и има ли вече някакви измерими резултати? 

Развихме тази програма, за да дадем шанс, възможност и кураж на възможно най-много български компании да излязат на международния пазар и да се възползват от практически неограничените възможности, които електронната търговия предоставя. Опитът ми показва, че българинът е по-консервативен и по-резервиран към поемането на рискове от средностатистическия европеец например. Хората имат нужда от побутване, от окуражаване; някой да им каже, че това, което планират, е възможно.

Разполагаме с изключителен ресурс от данни, проучвания, статистика и систематизирани познания за това какво и как следва да се прави, за да се постигне оптимален резултат при международната електронна търговия. Целта на програмата е да сподели цялата тази информация с предприемачите, които проявяват интерес към тази възможност, и да им спести „откриването на топлата вода“.

Искаме да виждаме повече български компании, с продажби и нарастващи пазарни дялове на пазарите в САЩ, Австралия или Европа.

За нас това са повече пратки, но за България и за обществото ни – това са повече приходи, повече работни места, повече възможности за децата ни.

Програмата стартира бавно, но резултатите вече са видими – експресните куриерски пратки за чужбина, генерирани от онлайн магазини в страната в момента представляват около 30% от общия брой такива, които обработваме всеки ден. За сравнение, в началото на 2017 година, те формираха едва 17% и ръстът им в абсолютна стойност е повече от 140%.

И още – стартирахме програмата с по-малко от 250 регистрирани клиенти, предлагащи нашата услуга като опция за доставка на клиентите си. Днес техният брой е повече от 600.

Ти си един от предстоящите лектори на InnoWave Summit 2018. Каква ще бъде твоята тема и с какво те впечатлява събитието? 

Ще говоря за нови възможности. Харесва ми да говоря за възможности.

Ще говоря за това как традиционният B2B бизнес може да се възползва от платформата на електронната търговия, или казано накратко - B2B e-commerce.

А на събитието ще присъствам за първи път – тепърва ще събирам впечатления. 

От твоята гледна точка какво носи подобно събитие като добавена стойност за Варна и региона и с какво се отличава от други големи подобни конференции? 

Чудесно е, че подобен широкомащабен проект се реализира именно във Варна. Лично аз вярвам, че напук на всички високоразвити технологии, нищо не може да замени ентусиазма и енергията, които се предават при физическия контакт между хора. Затова мисля, че подобни форуми следва да се организират навсякъде – за да се събужда предприемаческия дух на хората.

Отправи финално послание към нашите читатели.

Мечтайте смело – невъзможни неща няма!

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Венелин Добрев

Съосновател на инициативата и автор на идеята за „Младите успели българи“, която по-късно става uspelite.bg. С интереси в областта на туризма, предприемачеството и маркетинга. Любимите ми неща са пътуванията, хубавите филми и рок музиката.

Оставете коментар

0 коментара