Не всеки ден имаш шанс да срещнеш топ мениджър
Това лято беше по-различно за студенти и CEO-та на 44 компании в България. За първи път бе организирана инициативата „Обяд с шефа“, която цели да срещне мотивирани млади хора с топ мениджмънта на някои от най-популярните фирми у нас.
В поредица от интервюта ще споделим обратната връзка на студенти и мениджъри след срещата им. Какво се случи и какво означава за един студент тази среща с човек, който ще даде безценен опит и съвети, които да изстрелят младите хора в предстоящото им кариерно развитие?
Какво означава това и от страна на бизнеса? Това ще разберем от Георги Малчев в ролята на управител на агенция Xplora като ментор и Георги Георгиев като студент, които на 15 октомври проведоха среща обяд в ресторант Captain cook – официален партньор на инициативата.
Георги Малчев, управител агенция Xplora:
Какво ще вземете от кампанията „Обядвай с шефа на...“?
Най-ценното за мен е това колко малко усилия отнема да помогнеш на някого, който иска насоки. И който е положил усилия – да напише есе (но истинско есе) как иска да се развие и как точно ти можеш да му помогнеш. Също и че хората, с които бих обядвал в рамките на тази инициатива, са много повече от един. Заслужава си да обядваш поне веднъж на месец с такива страхотни млади хора.
Какво научихте от обяда с победителя Георги Георгиев?
Че имам подхода да слушам и да давам конкретни отговори и насоки. Както като принципи – защо, така и като конкретен подход, който бих приложил. И че единственият смисъл, ако даваш съвети, е какво другият човек ще си вземе от съветите. Егото ни трябва да е на нула. Емпатията, следенето на микроинтеракциите и коригирането на подхода ни на даване на съвети на база как човекът реагира на примерите ни, на посланията, на съветите – трябва да са обратно, на 100%.
Какво бихте посъветвали кандидатите в следващите издания на кампанията?
Да знаят, че нещата не се случват от днес за утре. И че правилният подход е да търсят нещата, които ще ги направят средносрочно или дългосрочно успешни. И на тази база да изберат с кого искат да обядват, и да решат „какво ще си вземат“ точно от него.
Студентът Георги Георгиев след срещата с Георги Малчев:
Какво ще вземете от кампанията „Обядвай с шефа на...“?
За мен беше суперполезно. С г-н Малчев си говорихме за бизнеса. Както знаем, той управлява агенция Xplora, а аз имам проект, с който се занимавам – Burgas Free Tour. С нетърпение очаквах да чуя неговата визия за нещата и какви съвети може да ми даде. Аз съм студент, а туровете се случват предимно лятото, зимата извършваме подготовката. Липсва ми нужният опит, за да вдигна нивото на бизнеса. Г-н Малчев ми приведе някои много, много добри съвети.
Какво научихте от обяда с Георги Малчев?
Видях как той мисли. Не всеки ден имаш възможност да се срещнеш с хора като г-н Малчев или някого измежду другите мениджъри, които участват в кампанията „Обядвай с шефа на...“. Намирам това за най-полезното – да прекарам един час с него, за да разбера как той мисли, също така да се запозная с опита му.
Какво бихте посъветвали кандидатите в следващите издания на кампанията?
Това е една уникална възможност. Да се срещнеш с лидер от такова ниво, не можеш просто да му пишеш „Хайде да излезем да обядваме“. Осъзнавам, че тези хора са много заети, а възможността, която вие предлагате, е уникална за България и не съм виждал нещо подобно засега.
Кампанията „Обядвай с шефа“ се проведе в периода 1 юли – 1 октомври и събра 44 висши мениджъри с над 200 мотивирани студенти, които кандидатстваха по специфична процедура за спечелване на едночасова среща с желания работодател или бизнес гуру в сферата им на развитие.
Организатор на инициативата е ToTheTop Agency, с подкрепата на редица университети, студентски организации и партньори.