Успелите

Не всеки ден имаш шанс да срещнеш топ мениджър

Това лято беше по-различно за студенти и CEO-та на 44 компании в България. За първи път бе организирана инициативата „Обяд с шефа“, която цели да срещне мотивирани млади хора с топ мениджмънта на някои от най-популярните фирми у нас. 

В поредица от интервюта ще споделим обратната връзка на студенти и мениджъри след срещата им. Какво се случи и какво означава за един студент тази среща с човек, който ще даде безценен опит и съвети, които да изстрелят младите хора в предстоящото им кариерно развитие?

Какво означава това и от страна на бизнеса? Това ще разберем от Георги Малчев в ролята на управител на агенция Xplora като ментор и Георги Георгиев като студент, които на 15 октомври проведоха среща обяд в ресторант Captain cook – официален партньор на инициативата. 

Георги Малчев, управител агенция Xplora:

Какво ще вземете от кампанията „Обядвай с шефа на...“?

Най-ценното за мен е това колко малко усилия отнема да помогнеш на някого, който иска насоки. И който е положил усилия – да напише есе (но истинско есе) как иска да се развие и как точно ти можеш да му помогнеш. Също и че хората, с които бих обядвал в рамките на тази инициатива, са много повече от един. Заслужава си да обядваш поне веднъж на месец с такива страхотни млади хора.

Какво научихте от обяда с победителя Георги Георгиев?

Че имам подхода да слушам и да давам конкретни отговори и насоки. Както като принципи – защо, така и като конкретен подход, който бих приложил. И че единственият смисъл, ако даваш съвети, е какво другият човек ще си вземе от съветите. Егото ни трябва да е на нула. Емпатията, следенето на микроинтеракциите и коригирането на подхода ни на даване на съвети на база как човекът реагира на примерите ни, на посланията, на съветите – трябва да са обратно, на 100%.

Какво бихте посъветвали кандидатите в следващите издания на кампанията?

Да знаят, че нещата не се случват от днес за утре. И че правилният подход е да търсят нещата, които ще ги направят средносрочно или дългосрочно успешни. И на тази база да изберат с кого искат да обядват, и да решат „какво ще си вземат“ точно от него.

 

Студентът Георги Георгиев след срещата с Георги Малчев:

Какво ще вземете от кампанията „Обядвай с шефа на...“?

За мен беше суперполезно. С г-н Малчев си говорихме за бизнеса. Както знаем, той управлява агенция Xplora, а аз имам проект, с който се занимавам – Burgas Free Tour. С нетърпение очаквах да чуя неговата визия за нещата и какви съвети може да ми даде. Аз съм студент, а туровете се случват предимно лятото, зимата извършваме подготовката. Липсва ми нужният опит, за да вдигна нивото на бизнеса. Г-н Малчев ми приведе някои много, много добри съвети. 

Какво научихте от обяда с Георги Малчев?

Видях как той мисли. Не всеки ден имаш възможност да се срещнеш с хора като г-н Малчев или някого измежду другите мениджъри, които участват в кампанията „Обядвай с шефа на...“. Намирам това за най-полезното – да прекарам един час с него, за да разбера как той мисли, също така да се запозная с опита му. 

Какво бихте посъветвали кандидатите в следващите издания на кампанията?

Това е една уникална възможност. Да се срещнеш с лидер от такова ниво, не можеш просто да му пишеш „Хайде да излезем да обядваме“. Осъзнавам, че тези хора са много заети, а възможността, която вие предлагате, е уникална за България и не съм виждал нещо подобно засега.

Кампанията „Обядвай с шефа“ се проведе в периода 1 юли – 1 октомври и събра 44 висши мениджъри с над 200 мотивирани студенти, които кандидатстваха по специфична процедура за спечелване на едночасова среща с желания работодател или бизнес гуру в сферата им на развитие.

Организатор на инициативата е ToTheTop Agency, с подкрепата на редица университети, студентски организации и партньори.

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

To The Top Agency

ToTheTop е агенция, разработваща инструменти за управление и измерване на човешкия ресурс и работодателската марка в компанията. Дейността й е насочена към организиране на събития, специализирани вътрешнофирмени, корпоративни и бизнес обучения, BTL и b2b събития. Част от ToTheTop Agency е и студентската мрежа Talent Club, създадена, за да подпомогне връзката между компаниите и младите специалисти в България.

Оставете коментар

0 коментара