Второкласник към Кунева: Защо липсва графа за похвали в бележниците?
Боян Ганев, ученик във втори клас от столичното 51 СОУ, изпрати ръчно написано отворено писмо на образователния министър със запитване:
"Защо в ученическия бележник няма графа за похвали?"
Целта на писмото на Боян е да предложи промени в ученическия бележник и училищните правилници, които да стимулират доброто поведение на учениците. Осемгодишното дете поставя акцент върху наличието на графа за забележки и отсъствия, които служат за отразяване само на негативните действия на ученика. Според него би било справедливо, ако добрите и лошите постъпки заемат еднакво по важност място в бележника.
"Нали в училище ни учат, че всеки човек има и добри, и лоши качества?"
Желанието на второкласника е да се поощряват и добрите деяния на учениците, което би довело до намаляване на агресията в училище, а и самият учебен процес би станал по-приятен. Освен това, ако предложението на момчето се приеме, изречението: "Дай си бележника!" вече няма да всява смут в класната стая.
В отговор на това, вицепремиерът Меглена Кунева заяви, че ще предложи на експертите да променят съдържанието на бележниците за следващата учебна година. Според нея е възможно графата "забележки" да се преобразува в "бележки", където да се вписват и добрите, и лошите постъпки на учениците.
Както министър Кунева споделя, една добра дума може да даде повече кураж на ученика, отколкото непрекъснатите критики. Тя подкрепя инициативата на Боян и го поздравява за неговата гражданска позиция, каквато липсва на много от възрастните.
ВИЖТЕ ОЩЕ: УЧЕНИЦИ ОТ РУСЕ С 6 ЗЛАТНИ МЕДАЛА НА ОЛИМПИАДА В МОСКВА