Успелите

От компютър в зала до международна компания с милиони играчи – приказката на "Империя Онлайн"

Как започва всичко?

„Империя Онлайн ЕАД“ е водещото и най-голямото българско студио за разработка на игри. Идеята за едноименната игра – стратегията в реално време „Империя Онлайн“ – се ражда през 2005 г., когато пътищата на Доброслав Димитров – дизайнера на геймплея, и Мони Дочев – тогава програмист на свободна практика, се пресичат.

По това време Доброслав, в ролята си на собственик на една от големите вериги компютърни клубове ХАОС, купува от Мони лиценз за софтуер за следене на времето, прекарано на един компютър, разработен от Мони. След няколко бизнес срещи става ясно, че и двамата са фенове на мегапопулярната култова стратегическа игра Age of Empires.

Скоро след това се полагат основите на механиките на геймплея на база на щателно проучване и Доброслав представя своя бизнес план. Този обоснован подход впечатлява Мони. Следва финализиране на проекта и довършителни работи, които да свържат точките с чертичките, а целта е ясна – Империята да бъде водещото браузърно заглавие на MMO пазара. И днес играчите оценяват усилията ни да предлагаме само изключителни продукти и ни възнаграждават с лоялността си, с високите си оценки и с ласкавите си коментари на всички платформи.

Важните дати

На 23 август 2005 година, след близо 6 месеца работа по геймплея и още 4 писане на код, „Империя онлайн“ стартира своя първи Свят. Сървърът, който поддържа играта, е представлявал стандартен настолен компютър, който е заемал почетното си място на един шкаф в една от компютърните зали, собственост на Доброслав Димитров. 

За изключително кратко време „Империя Онлайн“ събира огромен интерес както сред български, така и сред чуждестранни играчи, като трафикът на потребители е почти изцяло вирален. Дори самите създатели на играта не са очаквали подобен летящ старт на онлайн браузърна стратегическа игра, създадена в България от двама души и още няколко техни приятели, помагащи им абсолютно доброволно.

През 2006 година архитектурата на „Империя Онлайн“ е значително подобрена и официално стартират две чисто нови и подобрени версии на играта, като тя също така е напълно локализирана на 12 езика. През тази година се организира и първият по рода си международен турнир – Номадски нашествия. Защо това е важно?

Защото, ако тогава някой ви кажеше, че можете да организирате събитие в играта, на което ще играят 10 000 души, което представлява Tower Defense механика в браузърна средновековна онлайн игра, половината хора щяха да ви се изсмеят, а другата половина щяха да ви заявят, че двете неща са абсолютно несъвместими. 

Събитието не само е организирано и успешно проведено при невероятен интерес от страна на играчите, но и придобива култов характер и сме принудени оттогава да го организираме всяка година, защото в противен случай общността буквално е готова да ни линчува, ако случайно пропуснем турнира в календара си.

2007 е годината, в която „Империята“ взима решение от класическото Средновековие да се пренесе в наши дни и да превърне играчите в модерни генерали, командващи стратегически бомбардировачи и нареждащи тактически ракетни удари.

В Глобални Войни стоманеният меч, дългият лък и бойният кон се заменят от танка, изтребителя и балистичната ракета. Играта се радва на изключителен успех сред своите почитатели, като хиляди от тях продължават да я играят дълго време, след като студиото спира да я поддържа и пренасочва усилията си в други проекти. 

През 2008 година „Империя Онлайн“ предприемаме още едно предизвикателство – да създадем класическа ролева игра от ранга на Диабло... в браузърен вариант. И първата по рода си напълно завършена ролева игра в браузърен формат, която даже е и open world, става факт. Казва се „Имперски Герой“ и пресъздава преживяванията на един войник в света на „Империята“.

Следващите 2 години за „Империята“ минават под знака на главоломния растеж и самоусъвършенстването. В играта вече играят средно по 250 000 активни играчи на дневна база, а екипът нараства в пъти. Това ни позволява да стартираме първата напълно нова 5-а версия на играта, наречена „Ера на Завоеванията“.

Нейната архитектура, която е написана изцяло наново, позволява въвеждането на нови игрови модули и ново съдържание и цели, към които играчите да се стремят, за да спечелят отделните ери в отделните светове, които са вече над 100.

Играчите вече могат да избират между две отделни раси, с които да играят – имперци и номади. А през 2010 година Империята организира и първото по рода си Световно първенство – международен турнир с формат национални отбори, в който играчите се регистрират и играят като представители на своите държави, за да излъчат накрая Световен шампион по „Империя Онлайн“. Този турнир става най-елитният и най-големият в играта ни и ежегодно привлича десетки хиляди от най-добрите ни и най-верни фенове.

През 2013 година Империята успешно преминава във версия 6, която е наречена „Великите хора“. Въвежда се Кралското семейство – благородническата фамилия, съставена от аристократи, които играчът натоварва с отговорността да управляват империята му и да предвождат армиите му. 

Великите хора добавят още един цял геймплей слой и цяла една вселена от нови инструменти, чрез които играчите да взаимодействат помежду си и да се чувстват като истински владетели. Играта е напълно озвучена и вече притежава свой собствен саундтрак от авторски песни и мелодии.

2016 е годината, в която съперничеството между играчите става още по-екстремно и конкурентно – създаден е най-предизвикателният Blitz Masters. В този свят скоростта на развитие е 10 пъти по-висока от стандартната – играчите трябва да са напълно съсредоточени в геймплея, тъй като дори и най-малката грешка се наказва и струва много. 

През същата година „Империя Онлайн“ е одобрена от най-голямата онлайн платформа – Steam. Верни на спортните ни и турнирни принципи, решаваме, че е време да създадем нов турнир за играчите си, който съвпада и с Летните олимпийски игри същата година. Защо да нямаме игри и в класическото Средновековие?

Днес?

Днес „Империята“ е толкова голяма..., колкото големи са мечтите на хората, които работят в нея. И повярвайте, когато ви казваме, че... мечтите ни наистина са големи.

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Васил Койнарев

Кандидат-доктор по съвременен български език, докторант по философия, магистър по лингвистика, бакалавър по филология и бакалавър по журналистика. Преподавател, лектор, редактор на свободна практика. Основател на фирма за редакторски услуги — Редактор.бг ЕООД — www.redaktor.bg

Оставете коментар

0 коментара