Успелите

Павел Пула: Не бъдете нетърпеливи, работете върху себе си

Лято 2019 беше по-различно за студенти и CEO-та на 44 компании в България. Тогава за първи път бе организирана инициативата „Обяд с шефа“, която цели да срещне мотивирани млади хора с топ мениджмънта на някои от най-популярните фирми у нас. 

Може да прекараш месеци в изпращането на автобиографии на сляпо или просто да обядваш със своя ментор, който да отвори вратата за теб към едно по-добро кариерно бъдеще.

Това интервю е от поредицата, в която публикуваме обратната връзка на студенти и мениджъри след срещата им за обяд в ресторант „Капитан Кук“. 

Какво означава за студентите среща с един такъв човек, който ще предаде безценен опит и съвети? Колко всъщност е важна обратната връзка от студентите за лидерите на компаниите?

На тези и много други въпроси си отговориха лидерът на Concentrix – г-н Павел Пула, и студентката Глория Атанасова.

Павел Пула се присъединява като управител на Concentrix България в началото на 2019 г. Кариерата му стартира като агент (customer service agent) в Orange, като в следващите години достига до позицията на управител на над 4000 служители в Orange.

След това, присъединявайки се към семейството на „Консентрикс“, започва работа по изграждането на център за съвсем нова локация на компанията в Полша. За 5 години заедно с екипа там успяват да изградят прекрасна компания с над 400 служители и немалко клиенти. С повече от 25 години опит той решава да се премести от Полша със съпругата си и да продължи да инвестира в развитието на таланта и отличните отношения с клиентите, докато се наслаждава на нашата красива страна.

Като управител, той е изключително отдаден на служителите на компанията и работи усилено по признаването на „Консентрикс“ като предпочитан работодател в аутсорсинг сферата в България. Извън работното място Павел харесва да слуша рок и да пътува. Фотографията също му е страст. Мотото му е „Винаги се стреми към повече”.

Какво ще вземете със себе си от кампанията „Обядвай с шефа на...“ ?

Несъмнено това е една много интересна инициатива. За първи път вземам участие в подобно събитие. Удоволствие е за мен да се срещам с различни хора. Ние наемаме много млади хора от различен ранг, с различни очаквания. Ето, сега срещнах Глория, която е невероятна личност, много амбициозна, знае точно какво ще прави през следващите години и ясно е начертала пътя пред себе си до ниво СЕО. От тази гледна точка разговорът с нея е доста интересен и зареждащ.

Нашата стратегия за работодателска марка е талантите да знаят, че „Консентрикс“ е компания, която е фокусирана върху развитието на своите служители. Какво обаче означава да имат „възможност за развитие“? Това означава, че няма да има моментален ефект, например да бъдат повишавани на всеки два месеца. Това е инвестиция във времето, време, през което талантите ще бъдат обучавани стъпка по стъпка и ще бъдат повишени тогава, когато са готови. Понякога отнема 2 – 3 години. В днешно време младите хора очакват много пари, но и ако може, да вършат максимално лесна работа за тези пари.

Какво научихте от победителката Глория Атанасова?

Със сигурност научих, че нашата компания трябва да намери начин как да бъде част от стажантска програма. Разбрах това благодарение на Глория.

Също така тя ми каза, че е трябвало да направи проучване, за да намери информация за компанията, тъй като тя е от Варна и не за всички хора там компанията е разпознаваема. Всъщност вече работим по това да бъдем по-лесно разпознаваеми там, тъй като Варна е една прекрасна локация, в която имаме офис в страхотна бизнес сграда с над 100 служители, а съвсем скоро ще отворим още работни места и ще предложим още много възможности за работа и кариерно развитие.

Какво ще посъветвате участниците в следващите издания на кампанията?

Бях много щастлив да науча, че тук, в България, се провежда такъв тип инициатива. Не съм срещал подобни инициативи в Полша. За мен беше изключително приятно да прекарам време с такъв амбициозен студент като Глория, която си беше подготвила наистина голям лист с въпроси към мен, предполагам около 1000. Това е доста показателно за мен, че тя знае защо е тук и защо е пропътувала разстоянието от Варна до София, за да се срещне с мен. За мен цялата кампания е много интелигентно създадена и съветвам участниците в следващото издание на кампанията да последват примера на Глория.

А компаниите, които наемат млади хора, без съмнение трябва да бъдат част от тази кампания. Не е лесно за младите хора да си изберат компания, особено тук, в София, където пазарът е наситен с възможности. 400 компании само в БПО сектора! Това е наистина много. Когато отвориш платформите за търсене на работа, няколко хиляди обяви буквално те заливат. Много е трудно за студентите да решат къде да започнат работа, защо тази компания е по-добра от другата, по какво се различават.

Надявам се Глория да е разбрала, че в това отношение „Консентрикс“ се отличава от конкуренцията и се стреми да образова младите хора. За един амбициозен човек ще е много интересно и вълнуващо, ако се присъедини към сектора на customer experience, в който оперира „Консентрикс“, и да види реално колко различни възможности за израстване се разкриват пред него.

Глория Атанасова:

Какво ще вземеш със себе си от инициативата „Обядвай с шефа на...“?

Първо съм много благодарна на г-н Павел Пула за това, че избра да прекара време с мен. Това е уникално и много полезно преживяване за мен, защото хора като него нямат много свободно време заради натоварения си график. Аз съм му много благодарна, че прекара 2 часа с мен.

Аз ще взема от „Обядвай с шефа на...“ доста съвети. Първо: Не трябва да си мениджър, а трябва да си ЛИДЕР, защото да си мениджър, означава да даваш инструкции на хората, но да си лидер, означава да помагаш на хората, които работят с теб, да се подобряват и развиват. По този начин даваш наистина много за компанията и най-важното, инвестираш в хората.

Това ли е най-важното, което научи от г-н Пула, или би споделила и още нещо?

Това е един от най-важните съвети, защото аз бих искала да бъда лидер някой ден, а този съвет ми помогна да погледна нещата от различна перспектива. 

Също така той потвърди моето вярване точно както каза, че следвам вярната посока. Г-н Пула ми каза, че няма такова нещо като твърде амбициозен човек. Амбициран си, докато постигнеш целта си, а след това си поставяш друга цел, която да те амбицира отново.

Какво ще посъветваш другите участници в кампанията? 

Ще посъветвам всички да вземат участие в тази кампания, защото възможност като тази, да срещнеш лидера на компанията, е голяма рядкост, а за някои е веднъж в живота. 

Ще прекарате времето си качествено с човек, на когото се възхищавате. СЕО-то на компанията може да ви даде ценни съвети не само за работата, но и в живота. 

Инициативата „Обядвай с шефа“ е организирана от ToTheTop Agency и подкрепена от верига луксозни ресторанти „Капитан Кук“.

В случай че ви се струва добра идея да се срещнете с лидера на някоя от ТОП компаниите в България, оставете своя имейл ТУК, за да ви напомним, когато започне третото издание на кампанията (15 септември – 15 ноември).

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

To The Top Agency

ToTheTop е агенция, разработваща инструменти за управление и измерване на човешкия ресурс и работодателската марка в компанията. Дейността й е насочена към организиране на събития, специализирани вътрешнофирмени, корпоративни и бизнес обучения, BTL и b2b събития. Част от ToTheTop Agency е и студентската мрежа Talent Club, създадена, за да подпомогне връзката между компаниите и младите специалисти в България.

Оставете коментар

0 коментара