Успелите

Петър Лозанов и проектът 15toGO с 2-ро място на водещото състезание за туризъм в света

Петър Лозанов вече над 12 години се занимава с маркетинг и реклама, както и с различни стартъп проекти. В последните 4 години се занимава и с туризъм. Основал е Tripsy Club, сайта за пътеписи Pateshestvenik.com, а от около година и 15toGO.

15toGO спечели престижното 2-ро място в първата надпревара за стартъпи Travel Forward. Тя беше част от World Travel Market – водещото B2B събитие за туризъм в света, което се провежда в Лондон и е посещавано от над 60 хиляди души годишно.

Повече за Петър и страстта му към пътешествията ще разберем в следното интервю.

Развиваш 3 проекта в сферата на туризма. Защо избра точно тази сфера за професионалното си развитие?

В последните 10 години се занимавам с маркетинг и реклама в компанията Symbol Media Group, както и с организирането на събития от най-различен тип с друга компания – FlyEvents. Заедно с партньорите ми и още 1 - 2 ентусиасти винаги сме обичали да пътуваме и аз предложих малко на шега да направим сайт за споделяне на истории. Така се роди Pateshestvenik.com, който бързо се превърна в един от най-добрите блогове за пътувания с истории на различни пътешественици и статии за различни кътчета на света.

Следващата крачка бе още по-спонтанна – искахме да организираме няколко приятели, с които да плаваме с яхта в Гърция. От няколко станахме около 50 човека, успяхме да привлечем и спонсори, че даже заснехме и музикален клип с кадри от пътуването.

Ето и видео от него:

Така за мен стана ясно, че опитът ми в организирането на събития и рекламния бизнес може да отвори съвсем друга ниша, в която да се развивам, а именно туризма.

Как се стигна до създаването на 15toGO и какво представлява той?

В последните 2 години заедно с партньорите ми и екипа на Tripsy Club работихме по създаването на технологично решение, което да ни помогне да скалираме бизнеса си, решавайки няколко основни проблема за пътуващите млади хора, но в същото време, давайки отговори на основни въпроси пред доставчиците на туристически услуги. Най-важното нещо, което осъзнахме с работата си в Tripsy Club, бе нуждата от това да пътуваш с правилните хора.

За активния млад човек желанието за нови социални контакти и поддържане на старите става все по-силно.

Причината е ясна – в забързаното ни ежедневие буквално забравяме да живеем и да общуваме. Това е и нашето решение – социална платформа за пътешественици, където само в три стъпки човек може да се срещне с нови хора, да резервира пътешествие и да пътува с приятели.

15toGO – социална платформа или платформа за пътувания е?

15toGO е социална мрежа за пътешественици, където потребителите могат да се запознаят с хора със сходни интереси и да планират следващото си пътуване в група. Така сигурно и лесно можете да филтрирате и изберете правилните пътешествия за вас, както и да срещнете нови приятели в реалния живот, пътувайки.

15toGO е и marketplace, където локални туроператори предлагат своите пътувания за групи. В платформата няма да намерите хотелско настаняване или пътешествия за двойки, а само group tours или т.нар. Social traveling. Извинявам се за английския, но в българския език нямаме добро определение и ако използвам "социално пътуване”, едва ли ще бъда разбран правилно.

Колкото повече потребители и пътувания се реализират през платформата, толкова по-добра ще става и логиката на изкуствения интелект, който екипът ни разработва. Така ще можем да предлагаме не само правилните хора, но и правилните пътешествия за даден потребител или група от потребители.

Видео за платформата:

Какво се крие в името на 15toGO? Какво се случва, ако си сред първите 15 пътешественици за дадена дестинация?

Създавайки и продавайки пътешествия, узнахме, че най-важно за събирането на голяма група за дадена дестинация НЕ е цената, а това кои са първите потребители, които резервират.

Затова и ако сте един от първите 15 резервирали дадена оферта и след това още пътешественици се присъединят.

Например: След като групата достигне 25, 35 или повече (някои компании предлагат оферти за няколко хиляди души), то вие ще получите бонус под формата на точки. С тези точки можете да резервирате вашето следващо пътуване в платформата и да пътувате за по-малко или дори безплатно.

В какво се състоя престижният конкурс в сферата на туризма Travel Forward?

Travel Forward беше първото издание на стартъп състезанието по време на най-големия B2B travel event в Европа, а може би и в света – The World Travel Market в Лондон. Присъстваха над 60 хиляди посетители, няколко хиляди туристически компании, както и 18 стартъпа, които се бориха за наградите.

Бяхме избрани за финалист от журито, а публиката ни класира на второ място.

Каква е разликата между Tripsy club и 15toGO?

  • Tripsy Club е един туроператор като много други по света.
  • 15toGO е създаден, за да направи връзката между пътуващите и туроператорите по-лесна, сигурна и ефективна.

Според теб пътуванията ли са най-ценната инвестиция, която може да направи човек?

Всеки човек сам определя какво има стойност за него.

Само бих казал, че се възхищавам на хората, които успяват да пътуват въпреки липсата на средства, въпреки трудностите в живота им, въпреки здравословните им проблеми, понякога дори въпреки здравата логика. И от друга страна – не разбирам защо има други, които имат възможностите, но не пътуват достатъчно или избират "скучни” дестинации и стоят на басейна в хотела, вместо да се опитат да опознаят различните култури, нрави и да предизвикат и опознаят себе си, пътувайки.

Дестинацията, която няма да забравиш никога?

Ако въпросът беше зададен наобратно – коя смятам, че ще забравя, може би щях да имам по-лесен отговор.

Всяка държава има своя чар и нещо, което можеш да намериш и запазиш за себе си.

За мен една от най-вълшебните дестинации са Малдивите – рай за човека, търсещ спокойствие, среща с подводния свят и откъсване от забързаната реалност.

Твоята формула за успех е?

Не бих дал формула, защото не смятам себе си за успял. Лично аз смятам, че ако искаш някога да имаш честта да те нарекат успял, трябва да следваш принципите си, да не се отказваш от идеите си, да си готов да рискуваш повече, отколкото всички останали. И най-важното:

Не трябва да се приемаш на сериозно...

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Петър Нефтелимов

Петър Нефтелимов е от първите автори в Uspelite.bg и до ден днешен е неразделна част от нашия екип с над 250 публикувани статии. Автор на книгата ,,Успехът в българския ген" за 49 успели българи в страната и чужбина. Има бакалавър по биотехнологии, магистър по биобизнес и биопредприемачество и втора магистратура по бизнес администрация. Съосновател е на биотехнологичния стартъп ,,Цвете в епруветка‘‘, който се бори срещу букетите от рязан цвят, които оказват отрицателно влияние върху природата заради площите за отглеждане, голямото количество вода и въглеродните емисии от транспорт и логистика по въздух. Освен това Петър е основател на медията за практическите съвети за бизнеса Neftelimov.com и на агенцията Zero Start, която се занимава с менторство и дигитален маркетинг. Той е част от двете най-престижни класации в България, а именно ,,30 под 30‘‘ на Forbes и ,,40 до 40‘‘ на Дарик радио.

Оставете коментар

0 коментара