Писна ми да шофирам в София, или как създадоха ХОБО
„Писна ми да шофирам в София!“ – това е мисъл, която тормози 27-годишния Теодор, който е роден и израснал в прекрасната ни столица. Развива първия си бизнес по централните софийски улици и неволите, свързани с трафика и сложното паркиране, са му до болка познати. Създава своя бар „Teo’s“ през 2010, който се намира на ул. „Ангел Кънчев“, а самият той живее на „Солунска“, което е причина да шофира рядко. Но когато му се наложи, главоболията са неизбежни.
Така, през 2018 г., когато е на гости на близък приятел в Лондон, му прави впечатление колко достъпно е придвижването от точка А до точка Б благодарение на компания, която предлага електрически велосипеди под наем. Идеята толкова силно го впечатлява, че решава да обиколи Европа и да почерпи добри практики за алтернативен транспорт в натоварените градове.
Следваща спирка – Париж. По времето, по което Теодор посещава града на любовта, забелязва, че доминиращата алтернатива там е наемът на електрически тротинетки. Той се сблъсква с над 12 различни компании, които предлагат тази услуга. Остава в града за известно време, за да проучи пазара и метода на действие. Връщайки се в България, вече знае, че това е бъдещият му стартъп, затова задейства процеса по създаването му.
Първата му крачка е привличане на съдружник – Тодор Тодоров, опитен бизнесмен, работил в няколко световни корпорации и имащ поглед върху действието с мащаб. Двамата се ангажират с набирането на капитал, като успяват за няколко месеца да привлекат три финансови ангела и достатъчна сума за стартиране на бизнес със сто скутера. И така приключението започва.
Една година по-късно „Хобо“ внедрява чисто нови 190 скутера, които нямат еквивалент на българския пазар. Те са по-устойчиви, по-екологични и по-практични. Промяната бе продиктувана и от необходимостта за по-стабилен транспорт предвид инфраструктурата на София, а именно – паветата. За да се постигне този ефект, скутерите разполагат с 12-инчова гума и хидравлично окачване. Така потребителите ще могат да се наслаждават на по-гладко и спокойно каране, пазейки баланс с лекота.
Сменяемите батерии от своя страна спестяват въглеродни емисии поради липсата на излишни курсове, с които да се закарат и върнат скутерите до склада за презареждане. Другото предимство на батериите е, че пълният капацитет тротинетки ще са константно достъпни на улиците. Голям плюс за тези, които държат да си проследяват маршрута по време на каране, е специалната поставка, която освен това функционира и като Wireless зарядно устройство. Така новите тротинетки създават едно пълноценно, екологично и безопасно преживяване.
Ivan
2020-10-02 11:36:58 ReplyСупер! Още не съм пробвал новите скутери. Но подобренията опредлено изглеждат интригуващи.