Пламен и Ясар Маркос от „Интервюто“: Младите хора имат нужда от повече вяра в себе си
Това са Пламен Попов и Ясар Маркос, на които съвсем скоро им предстои да реализират един уникален за България телевизионен формат.
След десетки бизнес проекти, маркетинг кампании, стотици емблематични реклами, множество успешни холивудски продукции, идва ред на първия мащабен общ проект на партньорството между младата и една от най-бързо развиващите се компании на българския пазар „MBCCompany“ и най-голямото кино и телевизионно студио в България Nu Boyana Film Studios, които ще представят новото хитово телевизионно предаване – „Интервюто“. Изпълнителен продуцент е Арив Лернер, а режисьор - Любомир Печев.
Пламен Попов има над 13 бизнес проекта зад гърба си, като първата му най-успешна продажба е договор за 1 000 000 лв., който спечелва, когато е само на 25. В момента е собственик на 3 проекта. Единият представлява голяма компания с годишен оборот от над 400 000 лв, а другият е старт-ъп, чиито продажби се увеличават с 200% само за първите 6 месеца, третия проект е в развитие, като ще представлява ново по рода си споделено офис пространство в центъра на София, което ще отвори врати на 1 септември. Пламен и неговият екип от професионалисти работят както с големи компании, така и със стартиращи предприемачи и фриланси, като им помагат в тяхното бизнес развитие. Той казва, че най-голямата печалба за него продължава да бъде доверието и резултатите на хората, чиито проекти развива.
Ясар Маркос е лекар по образование и обучител по призвание. Има голям опит в създаването на позитивна трансформация в живота на хората, с които работи. Страстта му е да подобрява качеството на живота на хората, до които се докосва. Вярва, че ние, хората, имаме невероятен потенциал и това, което прави, е нищо повече от това да обучава хората как да се докоснат до този свой потененциал.
Как се роди идеята за „Интервюто“ и какво всъщност представлява този проект?
П: С развитието на нашия бизнес се увеличи и нуждата от качествени хора, които да се присъединят към екипа ни. Идеята се роди на дивана, докато гледах подобен американски формат. В общи линии пуснахме обява във фейсбук, без изобщо да имаме намерение да правим предаване. Идеята еволюира на среща с друг мой партньор, с когото работим по най-големия йога фестивал в България, Ярив Лернер, собственик на Ню Бояна Филм Студиос. Когато чу за идеята, той ми каза: „Трябва да го заснемем!“ Така и стана. Няколко месеца по-късно имаме копродуцентски договор, национален ефир и кастинг с над 150 кандидати, от които 50 се борят за финалните 16 места. Този проект представлява своеобразен модел за успех. Неговата цел е да разбие вярването, че в България без връзки и пари нищо не става. Напротив, всичко става. Младите хора имат нужда от повече вяра в себе си и по-малко вслушване в скептиците.
Това е едно различно интервю за работа, което цели да разкрие пълния потенциал на кандидатите и да разшири границите на съзнанието и възможностите им. Форматът на „Интервюто“ е изцяло български и се състои от точно 9 маркетинг проекта за 9 големи компании, разпределени в 10 седмици. Всеки епизод изпълнителния директор или друг високопоставен представител на съответната компания, ще поставя задачата на участниците и ще ги оценява, като ще ни помага да преценим кой от всички се е представил най-добре. Участниците ще бъдат оценявани посредством точкова система, като в 10 епизод, който ще проведем на живо, участникът с най-много събрани точки от всички седмици ще спечели мястото на маркетинг Директор в MBCCompany, където след 6 месеца той/тя ще има възможност с нашата пълна подкрепа да създаде свой собствен бизнес.
Тъй като ние търсим ефективност, иновативност, креативност, смелост, лоялност и ПОПУЛЯРНОСТ, зрителите ще имат възможност да гласуват и да добавят точки към сбора на всеки един участник по техен избор. Кой ще вземе мечтаното работно място и кой ще се провали, остава да разберем...
Я: С Пламен Попов развиваме бизнес в няколко направления, за наше щастие успешно, и това естествено създава предизвикателства, едно от които беше, че само двамата вече не бяхме достатъчни. Разбрахме, че ни трябва човек, с лидерски качества и предприемачески дух. Не искахме да го избираме по традиционния начин, защото смятаме този начин за неефективен - разбираш дали си избрал (налучкал) правилния човек чак след месеци. Ние решихме да изберем човека, който всъщност се представи най-добре на серия от маркетинг предизвикателства. В първоначалната идея нямаше концепция за камери и телевизия. Просто видяхме нуждата и това е метод да я задоволим. Идеята ни бързо набра интерес и на който и да е я разказвахме, казваше, че е страхотна. Един от хората, на когото Пламен разказа за идеята, беше собственика на Ню Бояна Студио. Той хареса идеята и предложи да я снимаме. В началото искахме да направим кратки серии в youtube, но когато събереш няколко предриемачи на едно място става страшно. След всеки разговор идеята ставаше все по-голяма, докато се стигне до 10 епизода в национален ефир.
Какви са основните критерии, по които избирате крайните участници в предаването?
П: Основните критерии са много, но все пак лично за мен това са лоялност, енегичност и способност учатсниците да вземат решения и да ги отстояват – професионализъм и отдаденост.
Я: Най-важни са личностните качества като ресурсност, креативност, увереност, интегритет, постоянство и борбеност. Ще вземем под внимание и професионалните качества, но смятаме, че те по-лесно могат да се наваксат.
Смятате ли, че подобен тип медийни проекти са един от начините за даване на един по-добър пример, който младите хора у нас да следват?
П: Със сигурност всеки инструмент, който помага за достигане до максимално много хора ще помогне да вдъхновим предприемаческия дух на България. Нашата цел е да създаваме и помагаме на младите предприемачи да се развиват и те да помагат на следващите, така ще живеем в една много по-приятна държава. Ще има по-малко хора, които ще се оплакват и повече, които ще намират решения.
Я: Да. Това една от причините да го правим. Да го покажем, че човек може да направи много дори когато започне от нищо, както и да предизвикаме, и вдъхновим преприемческия дух, който дреме (ако вече не е събуден) във всеки един от нас.
Как би изглеждал един репортаж от перфектната България?
П: Перфектната България? С България всичко е наред. Мисля, че ни трябва репортаж на перфектните българи. Това биха били хора, които произвеждат собствения си живот, хора, които не са се задоволили с положението такова, каквото е. Хора, които не се страхуват да развиват способностите и възможностите си във всички сфери - такава България искам да видя.
Я: Не знам как да го опиша като картина, но с думи бих казал: красив, вдъхновяващо трогващ и докосващ сърцето.
Kое е нещото, което ви носи най-голямо удовлетворение от вашата работа?
П: Динамиката и развитието. Колкото повече се развиваме, толкова повече хора можем да достигнем и да ги подкрепим в тяхното развитие.
Я: Най-голямо удовлетворение усещам, когато видя резултата, който постигат хората, с които работим. Когато видя удоволствието и тяхното удовлетворение.
Кога можем да очакваме „Интервюто“ в ефир?
П: Най-вероятно още тази зима. Кандидатите са уникални, ще бъде супер интересно.
Я: Вероятно това ще бъде в началото на другата година.
Не се колебайте да ни изпращате предложения за интервюта в различните ни категории на contacts@uspelite.com. Включете имената на човека, който предлагате за интервю, кратко негово представяне и начин за връзка под формата на e-mail адрес/акаунт в социалните мрежи и/или телефонен номер.