Успелите

Пловдивски инженери ще разработват първия електрически камион за градски условия у нас

Съчетаването на полезното с приятното е действие, което може да доведе до добри крайни резултати. Когато човек влага страстта си и изпълнява задълженията си с желание, то няма как накрая да не се получи нещо добро. Така пловдивските инженери на „Балканкар Рекорд" АД решават, че искат да създадат електрически камион, който да е подходящ за градска среда.

Инж. Вълков споделя, че разработването на този камион не е случайно и че от доста време работят в тази насока. Когато човек наистина иска да създаде нещо от сърце, колкото и трудно да е реализирането му, той не би се отказал, защото би му доставило истинско удовлетворение да довърши поставената от самия себе си задача.

Така в края на 2019 година „Балканкар Рекорд” АД сключва договор с Изпълнителната агенция за насърчаване на малки и средни предприятия чрез Националния инвестиционен фонд със сумата от 242 118 лева. Инвестиционният бюджет за проекта е над 400 000 лева, като компанията влага и собствени средства в него. Той трябва да приключи през 2021 година с тестване на два конкурентни прототипа на лекотоварния електрически камион.

Екипът, който ще отговаря за цялата дейност, се състои от 35 души, като те ще получават помощ от студентите от Технически университет – София, филиал Пловдив, с техните знания. До този момент, пловдивският производител има в продуктовата си гама електрически возила, но те са предназначени само за вътрешнозаводска среда, като идеята на този проект е да се създадат машини за работа в градската среда. Гамата ще включва цистерна за течни продукти, снегорин, самосвал и други. Създаването на такъв тип техника ще е по-сложна задача, защото изисква много повече детайлна работа и усилие, но би си струвало.

Проектирането на нещо подобно би било в полза на обществото. Би спомогнало за подобряване качеството на въздуха и по-ниското ниво на замърсяването му. Стъпването на нови пазари би било добре от икономическа гледна точка. Инж. Вълков посочва:

„Важно е да се преминава постепенно към такъв тип електрически превозни и товарни средства, защото са икономични, екологично чисти и са автономни.”

Значителна част от компонентите за електрическия камион ще бъдат произвеждани от самата компания. Тя ще закупува за него основно двигателите и електрическите батерии. Според инж. Вълков единият от прототипите ще бъде задвижван с литиево-йонна батерия, а другия с оловно-кисела батерия. При тяхната поява преди няколко години, съотношението на цените им е било 5:1, а сега е 3:1 за литиево-йонните батерии, като при съотношение 2:1 новият тип батерии ще стане по-изгоден заради по-продължителния си живот. Тя ще издържа 8 часа и ще има пробег между 75 и 120 километра, като разходите за зареждане ще възлизат на 4 лева.

Скоростта на движение ще е до 45 километра в час. Камионът ще може да пренася товар до 1,7 тона, като и самата тежест на превозното средство ще бъде подобна. От компанията се надяват прототипите да бъдат готови в средата на следващата година.

Първият български електрически камион все още си няма име. Предстои патентоване на новия продукт и узаконяване, за да получи лиценз за движение по улиците и пътищата.

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Оставете коментар

0 коментара