Тази година за втори пореден път се осъществява кампанията "Балкон турист", която цели да преобрази до неузнаваемост няколко балкона по един иновативен, дизайнерски и необикновен начин, като крайният резултат е впечатляващ.
Всеки си мечтае за уютно местенце, в което може да се наслади на собствената си компания, с книга в ръка и топла напитка след дълъг работен ден. Или пък има моменти, когато човек просто иска да разпусне с весела и шумна тайфа, с която може да експериментира по всякакви начини, било то различни тематични партита, кулинарни забавления и прочие, на фона на красиво дизайнерско обзавеждане. Е, това стана възможно за някои собственици на иначе обикновени жилищни балкони само срещу онлайн записване, което се осъществи през месец април. А сега те посрещат своите гости.
Кампанията стартира тази година, в началото на април, с търсенето на най-подходящите тераси, които да бъдат превърнати в истински райски кътчета, а финалистите бяха определени от специално жури. Така се стигна до преобразяването на 6 балкона в София и 1 във Варна с помощта на новата колекция мебели и аксесоари на ИКЕА.
Тази година кампанията се провежда под мотото „Нов сезон, нови дестинации“.
Набирането на участници се проведе от 11 до 30 април, като всеки собственик на мрачен балкон или ентусиаст, който пое риска да се впусне в това необичайно приключение, записа своето участие. Избраните балкони бяха обявени на 11 май.
SINNEVÄ
Миналото лято кампанията обзаведе 7 балкона и ги превърна в градски оазиси, които посрещнаха над 320 балкон туристи.
В настоящия етап на кампанията всеки желаещ може да резервира предпочитан балкон на balkontourist.com, където ще открие снимки, информация и възможни часове за посещение на всяка от терасите. Всеки гост ще бъде посрещнат от страхотна гледка, добро настроение и чист въздух, и дори извор на идеи за дизайн. Периодът, в който ще се осъществяват подобните необичайни посещения, е от 20 юни до 17 юли.
PRÖSTORR
За всекиго има по нещо, като дизайнът на всяка една от терасите е съобразен с индивидуалния стил и настроение, а атмосферата, която те създават, е впечатляваща. Всяка от градските дестинации има собствен стил, съобразен с размера и разположението на балконите, който ги описва с една дума: RELÄX, SINNEVÄ, PRÖSTORR, SPOKÖJSTVIE, PANÖRAMA, RÅMÄNTIKA и PRISTÄNN.
SPOKÖJSTVIE
Така например дестинация SINNEVÄ е подходяща за тихите, вечно витаещи в облаците романтици, за които личната свобода и пространство са най-важни. Дестинация PRÖSTORR, която съвсем логично е най-голямата локация на кампанията, и която се доближава до размерите на хеликоптерна площадка в идеалния център на София, предлага достатъчно пространство и уют, подходящи както за голямо приятелско парти, така и за самотна почивка, в която да се уединиш с книга в ръка, далеч от градския шум. За дестинация SPOKÖJSTVIE не е необходимо да изпадаме в подробно описание, а само да се насладим на гледката сред удобните мебели и свежи аксесоари, преливащи в нюанси на синьото, които те накарат да се пренесеш на дългоочакваната ваканция на морето. За любителите на кулинарията, дестинация PANÖRAMA предлага подходящ терен, в който можеш да изпиташ различни и иновативни кулинарни приключения, а защо не и набиращите популярност в последно време гурме бургери?
Тези и още други тематични арт балкони предлагат различни забавления и повод за приятни изживявания.
RELÄX
И това не е всичко: успоредно с възможността за "балкон туризъм", все още има шанс всеки желаещ да промени облика на своята тераса. Единственото, което трябва да направи е да се включи в играта на ИКЕА в "Инстаграм". Необходимо е да качи снимка на своя балкон или изглед от него, с хаштаг #BALKONTOURIST. Победителят ще бъде обявен на 25 юли в страницата на ИКЕА във "Фейсбук" и на balkontourist.com, споделят организаторите.
ВИЖТЕ ОЩЕ: БИБЛИОТЕКА ЗА СЪВРЕМЕНЕН ДИЗАЙН НА ONE DESIGN WEEK В ПЛОВДИВ