„Яко е да си еко“ – деца се учат на екология
Днес, 28 март, се дава старт на националната образователно-информационна кампания „Яко е да си еко“, популяризираща Оперативна програма „Околна среда 2014-2020“. Тазгодишните приоритетни оси на кампанията са „Отпадъци“ и „Подобряване качеството на атмосферния въздух“. Целта на кампанията е да изгради екологично съзнание на българите.
Вижте още: Получаваме книга срещу килограм пластмаса през април
Изследване, изготвено от агенция „Екзакта“, по поръчка на Министерството на околната среда, направено преди старта на кампанията изследва сегашните нагласи сред обществото. Резултатите показват, че над 1/3 от българите – 36,4%, се въздържат от употреба на найлонови торбички, а 37% се стремят да не използват пластмасови прибори, чаши, чинийки и т.н. ежедневно.
Подобрява се и културата на българите, по отношение на рециклирането на отпадъците. 38 на сто посочват, че смачкват пластмасовите бутилки преди да ги хвърлят в контейнерите, за да заемат по-малко място. 26% от анкетираните обаче заявяват, че не полагат никакви мерки за намаляване на отпадъците.
Транспортните средства играят голяма роля за чистотата на въздуха. 17.7% от запитаните посочват, че умишлено заменят личния автомобил с градския транспорт. 15.8 на сто пък заменят колата с велосипед.
Българите споделят, че най-сериозните екологични проблеми според тях са изсичането на горите, липсата на залесяване, замърсяването на въздуха и липсата на екологично съзнание и мислене у хората.