Успелите

Рада Гюлмезова: Получих отговор на всичките си въпроси, благодаря

Великденските празници отминаха, а ние сме заредени с добри чувства и очаквания скоро пандемичната обстановка в България и по света да се оправи. През това време ви информираме, че стотици от вас, младите хора, намериха мотивация да участват във второто издание на кампанията „Обядвай с шефа на...“. Кампанията предостави уникална възможност за среща с лидерите на най-големите и актуални компании в България.

Следващите редове са от поредицата ни кратки интервюта, в които ви представяме обратната връзка на участници и мениджъри след срещата им за обяд. За съжаление, това е и последната проведена среща от кампанията ни преди обявяването на извънредно положение.

Как протече обядът между съоснователя на Pontica Solutions – Евгени Борисов, и Рада Гюлмезова, ще разберете от следващите редове. 

Евгени Борисов е съосновател и оперативен директор на Pontica Solutions. Има бакалавърска степен по компютърни мрежи и телекомуникации от Техническия университет в София. Той работи в аутсорсинг индустрията повече от 10 години, започвайки от първата стъпка на кариерната стълбица, постепенно си проправя път през корпоративната структура на две от най-големите аутсорсинг компании в България със своя предприемачески дух. 

Като оперативен директор, той отговаря за надзора на всички търговски операции, за да гарантира, че всички възложени на външни изпълнители процеси отговарят на очакваните високи стандарти за качество и ефективност.

Г-н Борисов, какво научихте от победителя в кампанията?

За мен беше изключително интересно да се запозная с Рада в подобен формат. Тя е страхотен, интелигентен човек с невероятен потенциал и многообразен опит. Бях приятно впечатлен, че тя е твърдо решена да остане в България и да преследва професионално развитие тук, въпреки многото възможности, които е имала да се реализира в Испания. Надявам се все повече млади хора да мислят като нея и да виждат бъдещето си в България.  

Изненада ме фактът, че тя смята, че не може да гради кариера в аутсорсинг сферата, тъй като я възприема само като call center. Ние и останалите компании в индустрията полагаме постоянни усилия да информираме младите хора, че това далеч не е така, а всъщност става въпрос за разнообразни, иновативни и отговорни професии.

Какво според вас е най-важното качество, което един мениджър трябва да притежава, за да мотивира екипа си?

На първо място, той трябва да е role model (модел за подражание) – да не прилага практики и начин на работа, които не би искал да вижда в хората, с които работи. Второто най-важно качество е да превъзмогне егото си и да осъзнае, че най-важното не е да знае, може и прави всичко, а да идентифицира потенциала в хората и да го развива. Няма по-мотивиращо от това да помогнеш на хората от екипа си да станат по-добри от теб и да им възложиш част от бизнеса. 

По-трудно се запазва екип или е по-трудно да се създаде? 

И двете имат своите предизвикателства. Изграждането на екип крие своите трудности – най-вече да се изберат правилните хора с подходящите качества, да им се заложат правилните очаквания и същевременно да се съобразят персоналните различия на всеки член от екипа, за да може да работят в синхрон като едно цяло.

Запазването на екип също не е лесна задача, тъй като за разлика от изграждането му, което има начало и край, тук успехът се крие в постоянното желание и усилия на мениджъра да подобрява работната среда. Това включва работа с всеки един колега и изграждането на индивидуален план за развитие. Сплотяването на екипа определено отнема повече време и усилия.

Какво ви вдъхновява в работата?

Имам удоволствието да съм заобиколен от млади и способни хора, които са изключително интелигентни, амбициозни и имат неуморно желание да подобрят бизнес климата в страната ни. Щастлив съм, че в "Понтика Солюшънс" съумяваме да ги организираме да работят заедно, което по дефиниция е доста трудна задача 

Кой е мениджърският урок, който научихте по трудния начин?

Закъснях със съвета ми към мениджърите в "Понтика", че най-важното качество и най-краткият път към повишение са уменията да инвестираш времето си в хората от екипа, които имат качествата да заемат твоята позиция след 3 години, а не да те е страх от потенциала им.

Какво ще посъветвате участниците в следващите издания на кампанията? 

Да не го приемат като интервю за работа и да не се фокусират какво могат да дадат, а по-скоро да го разбират като възможност за обмяна на опит със CEO-та на различен тип компании. Съветвам също да проучат повече за индустрията, атмосферата, възможностите за развитие и посоката, в която се развива компанията, за която кандидатстват.

Рада, какво ще вземеш със себе си от кампанията „Обядвай с шефа на...“? 

От кампанията и проведената вече среща с г-н Евгени Борисов ще взема със себе си един много полезен, позитивен и бих казала изключително приятен спомен и разбира се, опит.  

Как научи за кампанията и какво те подтикна да кандидатстваш? 

Научих за кампанията от мой близък, който ми препрати създаденото от вас събитие във фейсбук, тъй като аз не използвам особено социални мрежи, нямаше да имам възможността да се запозная с кампанията по друг начин. 

Идеята ви ми се стори много интересна, хареса ми това, че благодарение на нея предлагате възможността да бъде проведена една работна и опознавателна среща в по-интересна среда, която междувременно да не ангажира нито една от двете страни за каквито и да било последващи събития. Средата предразполага за запознаване на двете страни извън формалната среда и всички притеснения или напрежение, които в повечето случаи са налице по време на интервю за работа. 

Какво успя да научиш от Евгени Борисов?

Благодарение на срещата успях да науча за г-н Евгени Борисов на първо място, че в краткото публикувано резюме и благодарение на което реших да избера да кандидатствам за среща именно с него, всичко е реално и действително, което за мен беше важно. Затвърдих вече изграденото си мнение и останах изключително приятно изненадана от отношението, уважението и скромността му. По време на срещата не се усещаше чувство на притеснение, дори напротив, и смятам, че за това нещо предразположи също обстановката и мястото, на което беше проведена срещата. 

Успях да получа отговор на всички въпроси, които имах, свързани с компанията, вече сформирания екип, структурата, условията, техните виждания, разбирания и разбира се, благодарение на тях да разбера дали бих се чувствала добре в техния колектив и начин на работа и сама за себе си да си дам сметка дали бих потърсила контакт с тях за в бъдеще.

А отговорът ми е категорично положителен.

Какво би посъветвала бъдещите участници в кампанията? 

Да се включат в кампанията, без да се замислят, тъй като е една прекрасна възможност за хора без голям опит в обикалянето по интервюта да успеят да овладеят емоциите и притесненията си, да се чувстват свободни да попитат и кажат всичко, което им идва наум, без да се притесняват как ще се представят и какъв ще бъде резултатът.

Самата мисъл, че отиваш и се срещаш с "шеф" в неформална среда, без очаквания и без притеснения, предразполага и двете страни да бъдат максимално откровени и директни спрямо вижданията и разбиранията си, свързани с работата. 

Смятам, че подобен вид срещи са полезни и за двете страни и е опит, а и разбира се, и интересно преживяване, което може да ти даде много за в бъдеще.

Още веднъж: идеята ви е прекрасна, отношението ви е коректно и точно, избраното място за срещата също беше много приятно и допринесе за цялостната обстановка.  

Силно се надявам в следващата ви кампания да вземат участие повече компании, защото това е нестандартен начин за намиране на по-различни кандидати и кадри във всяка една сфера.

В случай че ви се струва добра идея да се срещнете с лидера на някоя от ТОП компаниите в България, оставете своя имейл ТУК, за да ви напомним, когато започне третото издание на кампанията (15 септември – 15 ноември).

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

To The Top Agency

ToTheTop е агенция, разработваща инструменти за управление и измерване на човешкия ресурс и работодателската марка в компанията. Дейността й е насочена към организиране на събития, специализирани вътрешнофирмени, корпоративни и бизнес обучения, BTL и b2b събития. Част от ToTheTop Agency е и студентската мрежа Talent Club, създадена, за да подпомогне връзката между компаниите и младите специалисти в България.

Оставете коментар

0 коментара